Dag Liefhebbers,
Hier ben ik weer! Enkele weken geleden een ongelooflijk blije posting over de wedergeboorte van mijn QV type 2. Vervolgens een lekkende benzinetank en nog wat kleine dingetjes. DIe heb ik allemaal kunne fixen.
Vandaag de grote dag want ze ging voor de APK. zo zelfverzekerd als dat we (Martijn en ik) waren, zo triest was daarna de uitslag. Op 5 punten afkeur
1. Stuurhuisrubbers zowel links als rechts vervangen
2. Rubbertje bij je wiel vervangen ( ben effe de naam kwijt)
3. accu zat los ???
4. achterbanden raken mijn achterscherm in mijn wielkast ivm verlaging....
5. CO gehalte te hoog.
Enfin, puntje 2 en 3 krijg ik wel gefixed, maar de stuurhuisrubbers.... hmmm hoe moet ik die vervangen? Hoe kom ik hierij, moet ik daarvoor mijn motorblok een stukje laten zakken??? Ik heb echt geen idee, misschien zijn er mensen die dit vaker hebben gedaan? Ik heb zowaar nog wel een setje rubbers liggen weet dus alleen niet hoe gemonteerd te krijgen... haha best triest eigenlijk...
Achterbanden die aanlopen is een bekend probleem, ik breng na apk goedkeuring de QV langs de spuiter voor de laatste dingetjes, daar zal ik meteen vragen of ze een klein stukje uit mijn wielkast ( het stukje metaal dat in de wielkast is omgebogen) willen slijpen en meteen goed behandelen... dan moet het probleem over zijn.
Enfin, alvast bedankt voor de tips en info, verdorie het beestje stelt mijn geduld wel op de proef... pfff echt niets gaat gewoon een keer goed....
Gegroet, binnenkort vrolijker nieuws!
Paul Kramer