![Afbeelding](http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/velg1.jpg)
Het toerental lijkt 6000 rpm op de foto, maar dat komt door de lange sluitertijd. De snelheid was precies goed, evengoed je duim niet tussen de spaken steken want hij stopt niet. Met deze installatie is het polijsten van velgen niet zo simpel als het schuurpapiertje ertegenaan houden en wachten tot ie blinkt, maar wel nagenoeg inspanningsloos. De 1e velg duurde wat langer, maar toen ik het truukje door had deed ik de overige velgen in 1 uur per velg. Schuren 40-60-120-220-320-350-500-800-800nat-1200nat-2000nat-commandant4-commandant5. Dit het resultaat, middelste velg (mocht dat niet duidelijk zijn), de antraciete velg is een probeersel, gedaan met de lak die op mijn Lancia MonteCarlo komt, dit terzijde, besloten het hart zilverkleurig te laten:
![Afbeelding](http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/velg2.jpg)
Harten gespoten met flexa zilver metallic uit de spuitbus, blauwe is afplakband, laat ik nog zitten want ik wil nog blanke lak over het zilver spuiten. Voor het uiterlijk hoeft het niet, heeft nu een zijdeglans maar ziet goed uit, maar met blanke lak is de velg misschien makkelijker schoon te maken en duurzamer. De blanke lak komt niet over het gepolijste deel. Als test heb ik nog een oude kromme velg ook met deze zilverkleur gespoten om te zien of en hoe de blanke lak (2-componenten auto lak) zich ermee verdraagt en hoe het uitziet.
![Afbeelding](http://www.cuore-sportivo.co.uk/bert/velg3.jpg)
Vrijdag komen de banden erop. Het polijsten is misschien toch wel wat bling bling en ik vrees voor de duurzaamheid, als je het aanraakt met een vette vinger heb je al een vlek die met een doekje niet geheel weggaat, moet je weer commandant gebruiken. Misschien had ik na het schuren met 2000, toen het al een mooie matte glans had, gewoon de blanke lak erover moeten doen. Kan altijd nog, weer opschuren met 2000. Plaatje van velgen op de Sud volgt vrijdag. Moe maar voldaan.