

@Rainier155: is niet lullig voor jou bedoeld!

of we zetten deze er even naast.... oja sorry roel!Hmm...........iemand ff zo'n Delta lenen misschien:
ff kijken of het oude spul het nog een beetje kan opnemen tegen een Impreza![]()
Lancia Delta Integrale 16V
topsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,7 s
Ik zeg ff niks.
Leah,
Ben jij dit ook? Zo, klink goed allemaal!
'JRX164, tsja, grappig he dat ik jou hier ook tegenkom (van je oude buren moet je het hebben) Smile Smile Smile
Blijk ineens veel mensen te kennen hier op het forum, erg leuk! ..."
Ik las de historie en vroeg me even af hoe het allemaal zit...
Als we zo gaan beginnen...... heb ik ook nog wat kills:Ik zelf heb naast de 75 een 1998 Volvo V70R AWD.
Niet helemaal standaard meer. Hij heeft een openluchtfilter en aangepaste inlaat en een 3 duims downpipe. Vermogen is nu ongeveer 260 PK, en dan is de mogelijk nog voor een chip waardoor de wagen 300+ PK krijgt. Maar zoveel vermogen zie ik fout gaan.
Geweldige bak, naast de kleur ( Saffron) is dit echt een sleeper. Helaas is het een automaat.
Een stoplichtsprinter is het absoluut niet. van 0 tot 40 gebeurd er maar weinig maar daarna breekt de hel los.
Vooral van 100 naar 200 rijd je echt zo veel zoek met die volvo. 0-100 gaat in 7.5 seconden, en 100-200 heb ik vaak geklokt op 17 á 18 seconden. En lange doordraaiers kan je ook zo achterlijk hard nemen. Zo heb ik al vaker een Cayenne S helemaal zoek gereden. Maar het leukste is om kerels in hun getjoende preludes helemaal weg te rijden.
Laatst nog naast een golf V GTI. We rijden allebij rond de 50km/h Ik hoor hem terugschakelen en gas geven. Het leuke van de volvo is dat hij van 50 tot 80 terug naar zijn 1 gaat en de volle 260 PK los laat. Dus kickdown en bye bye golf V GTI![]()
Of Porsche Boxers ( niet de S ) dat is ook altijd leuk als ze naast je staan.
Maar de leukste ervaring was tegen een Impreza WRX ( type 265 PK) Dat ging redelijk gelijk op, maar na de 180 liep de volvo uit. De impreza er maar voorbij gelaten, maar hem later in een lange doordraaier buitenlangs inhalen, en dat in een family estate.
Met de volvo moet je wel altijd heel goed luisteren naar de banden, het stuur is namelijk zero communicatief. En ondanks dat de grens veel verder ligt dan je soms vermoedt heb je wel nog steeds 1700kg onder je en als dat gaat glijden is het echt gedaan met de pret.
Maar ik moet er bij zeggen dat de 75 TS ook voor de 148PK echt achterlijk snel is.
Okee, dat mag.maar bij stoplichtsprintjes zie ik het al heel snel heel erg fout gaan
Honda CRX buitenom op het klaverblad, de 155 tegen de grens aan...
Zoals ik al zei, ik pleit me zelf absoluut niet vrij in deze. Het is alleen wel zo dat ik liever mezelf in een vangrail parkeer dan dat ik al rijdend een rollator ombouw tot bullbarOkee, dat mag.maar bij stoplichtsprintjes zie ik het al heel snel heel erg fout gaan
En dit vind je dan wel uiterst veilig?
Honda CRX buitenom op het klaverblad, de 155 tegen de grens aan...