Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Pijnlijke vergissing

vr jul 21, 2006 18:29

@Super72: je doet je naam eer aan, super verhaal! :blue_lol: :thumbs:

@Rainier155: is niet lullig voor jou bedoeld! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

gerbengtt

Re: RE: Pijnlijke vergissing

vr jul 21, 2006 18:35

Hmm...........iemand ff zo'n Delta lenen misschien:

ff kijken of het oude spul het nog een beetje kan opnemen tegen een Impreza :wink:

Lancia Delta Integrale 16V

Afbeelding

topsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,7 s

Ik zeg ff niks. :mrgreen:
of we zetten deze er even naast.... oja sorry roel! :wink:

http://www.2xceler8.nl/guests/Naughty/A ... klein2.jpg
400+pk en nog bruikbaar ook voor de boodschappen, circuit en ¼mile sprints
die groene is mijn grote voorbeeld... morgenmiddag 12.00 sta ik deze auto weer te bewonderen...

@ mobster... van autotrader.. en ik ben een jaartje of wat geleden ook opzoek geweest naar een delta...
ik vindt het ook super auto,s alleen toen veel te duur voor me....

Leah

za jul 22, 2006 12:57

Leah,
Ben jij dit ook? Zo, klink goed allemaal!

'JRX164, tsja, grappig he dat ik jou hier ook tegenkom (van je oude buren moet je het hebben) Smile Smile Smile
Blijk ineens veel mensen te kennen hier op het forum, erg leuk! ..."

Ik las de historie en vroeg me even af hoe het allemaal zit...

5 sterren.. Zou ik jou moeten kennen dan? Mag ik dan een hint?

Ciao, Leah

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 22, 2006 13:53

Ik heb het ingeruild op de boodschappenfiets van de vrouw maar daarvoor had ik een heuse HIRSCH getunde 9-5 aero.....jaja 295 rollerbankgecertificeerde pk's .....

Het mooie was dat deze vooral rond en boven de 140 lekker oppakte....In vergelijking tot de S6 was het vooral qua beleving een echte killer.
Mooiste grap dat een zwarte Saab niet echt een gespierd iets is waar iedere idioot zonodig zijn hormonen de vrije loop moeten laten...

500 sl ? vierkant gehakt! 540i? sneller weg maar toegegeven is dat ie rond dubbele topsnelheid ook aardig weet huis te houden.
330i ? totaal geen moeite mee.
Vele spoilers (die hier op het topic vermeld staan moesten toch tegen de ouwelullenachterkant van de japans gemotoriseerde Zweed aankijken)
Sneller dan iedere Alfa die je op de weg zoal kunt tegenkomen.
Ooit voor werk naar frankfurt een porsche gepest (968) die komt in het huidige verkeer niet echt weg hoor! Toen de gefrustreerde eigenaar ook rechts voorbij nietsvermoedende weggebruikers ging was voor mij de lol eraf....

Weggedaan omdat ik serieus vreesde voor mijn rijbewijs, 2600 toeren bij 170 maken de realiteit al snel vager.
Grappig detail is dat snelheid leuk is maar niet heilig....(bij mij dan)

En ja: ik ben letterlijk de les gelezen in de QV door een .......Opel Calibra met 2 speknekken......Pas in de snelwegopritbocht durfde hij niet echt meer door te halen :wink: (Ik zag de kerels stuiteren in hun auto bij het hobbelige stuk) en kwam ik - zat ernaast - er pas voorbij.

Ik hou van Alfa omdat het rijplezier zo hoog is en je niet echt grof snel gaat - er zit emotie in - dat houdt mij verliefd....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

hugo
Member
Member

za jul 22, 2006 17:35

Ik zelf heb naast de 75 een 1998 Volvo V70R AWD.

Niet helemaal standaard meer. Hij heeft een openluchtfilter en aangepaste inlaat en een 3 duims downpipe. Vermogen is nu ongeveer 260 PK, en dan is de mogelijk nog voor een chip waardoor de wagen 300+ PK krijgt. Maar zoveel vermogen zie ik fout gaan.
Geweldige bak, naast de kleur ( Saffron) is dit echt een sleeper. Helaas is het een automaat.

Een stoplichtsprinter is het absoluut niet. van 0 tot 40 gebeurd er maar weinig maar daarna breekt de hel los :D .

Vooral van 100 naar 200 rijd je echt zo veel zoek met die volvo. 0-100 gaat in 7.5 seconden, en 100-200 heb ik vaak geklokt op 17 á 18 seconden. En lange doordraaiers kan je ook zo achterlijk hard nemen. Zo heb ik al vaker een Cayenne S helemaal zoek gereden. Maar het leukste is om kerels in hun getjoende preludes helemaal weg te rijden.

Laatst nog naast een golf V GTI. We rijden allebij rond de 50km/h Ik hoor hem terugschakelen en gas geven. Het leuke van de volvo is dat hij van 50 tot 80 terug naar zijn 1 gaat en de volle 260 PK los laat. Dus kickdown en bye bye golf V GTI :D

Of Porsche Boxers ( niet de S ) dat is ook altijd leuk als ze naast je staan.

Maar de leukste ervaring was tegen een Impreza WRX ( type 265 PK) Dat ging redelijk gelijk op, maar na de 180 liep de volvo uit. De impreza er maar voorbij gelaten, maar hem later in een lange doordraaier buitenlangs inhalen, en dat in een family estate.

Met de volvo moet je wel altijd heel goed luisteren naar de banden, het stuur is namelijk zero communicatief. En ondanks dat de grens veel verder ligt dan je soms vermoedt heb je wel nog steeds 1700kg onder je en als dat gaat glijden is het echt gedaan met de pret.

Maar ik moet er bij zeggen dat de 75 TS ook voor de 148PK echt achterlijk snel is.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Kosta
Guru
Guru

za jul 22, 2006 18:17

Fantastische wagen hoor de Volvo maarre.....als ik in die Impreza zou rijden dan pak je mij niet buitenom hoor. 8) Denk dat de Impreza toch een wel iets betere bochtstabiliteit heeft. Zegt veel over jouw stuurkunsten die waarschijnlijk op een hoog niveau ligt.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 23, 2006 13:35

Haha Hugo, mijn maatje had ook zo'n Volvo (V70R AWD) en die is best wel snel.....alleen niet zo snel als mijn Saab destijds die toen nog niet getuned was....De 5 cylinder doet er langer over om echt wakker te zijn - en dan gaat ie pas los met die blaaskracht....(dan was ik allang weg :wink: )
Desalniettemin een leuke kar!

Mijn maatje had een donkerblauwe en als we met zijn 2en in de auto op de snelweg zaten ging iedereen angstvallig opzij - ze hadden vast het idee dat het "Blik op de Weg" team op de hielen zat.... :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 23, 2006 14:46

Koop een Yamaha R1! Dat is pas de kick van ware acceleratie....zelfs met oude V-twin ervaar ik behoorlijk wat acceleratiepotentieel op de 400m met bescheiden vermogen.
Ik heb de ervaring met een 9000 Aero en de acceleratie is zeer overtuigend en de wijze waarop het versnelt bij 180km-h >240+ in volkomen rust zonder het 'GTI/CRX/STW' gestress. Prettig reisauto en gelukkig voldoen Saab's niet aan de huidige trend van een straffe, strakke afstemming van het onderstel.

gerbengtt

zo jul 23, 2006 15:18

Ik zelf heb naast de 75 een 1998 Volvo V70R AWD.

Niet helemaal standaard meer. Hij heeft een openluchtfilter en aangepaste inlaat en een 3 duims downpipe. Vermogen is nu ongeveer 260 PK, en dan is de mogelijk nog voor een chip waardoor de wagen 300+ PK krijgt. Maar zoveel vermogen zie ik fout gaan.
Geweldige bak, naast de kleur ( Saffron) is dit echt een sleeper. Helaas is het een automaat.

Een stoplichtsprinter is het absoluut niet. van 0 tot 40 gebeurd er maar weinig maar daarna breekt de hel los :D .

Vooral van 100 naar 200 rijd je echt zo veel zoek met die volvo. 0-100 gaat in 7.5 seconden, en 100-200 heb ik vaak geklokt op 17 á 18 seconden. En lange doordraaiers kan je ook zo achterlijk hard nemen. Zo heb ik al vaker een Cayenne S helemaal zoek gereden. Maar het leukste is om kerels in hun getjoende preludes helemaal weg te rijden.

Laatst nog naast een golf V GTI. We rijden allebij rond de 50km/h Ik hoor hem terugschakelen en gas geven. Het leuke van de volvo is dat hij van 50 tot 80 terug naar zijn 1 gaat en de volle 260 PK los laat. Dus kickdown en bye bye golf V GTI :D

Of Porsche Boxers ( niet de S ) dat is ook altijd leuk als ze naast je staan.

Maar de leukste ervaring was tegen een Impreza WRX ( type 265 PK) Dat ging redelijk gelijk op, maar na de 180 liep de volvo uit. De impreza er maar voorbij gelaten, maar hem later in een lange doordraaier buitenlangs inhalen, en dat in een family estate.

Met de volvo moet je wel altijd heel goed luisteren naar de banden, het stuur is namelijk zero communicatief. En ondanks dat de grens veel verder ligt dan je soms vermoedt heb je wel nog steeds 1700kg onder je en als dat gaat glijden is het echt gedaan met de pret.

Maar ik moet er bij zeggen dat de 75 TS ook voor de 148PK echt achterlijk snel is.
Als we zo gaan beginnen...... heb ik ook nog wat kills:

Vito 116Cdi
Volvo FH12
Den ousten DAF

:roll:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 23, 2006 23:42

Ik heb nog nooi van een Vito 116CDi gehoord.... is die nieuw?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Posthumus
Guru
Guru

ma jul 24, 2006 00:33

Hmm, en zijn er ook nog mensen die zichzelf hebben ingehaald met dergelijke acties?

Afbeelding

(Niet om suf te doen hoor, wil zelf ook best wel een doortrappen, maar bij stoplichtsprintjes zie ik het al heel snel heel erg fout gaan. Stoplichten staan 9 van de 10 keer binnen de bebouwde kom. Kortom de kans op kinderen, ouderen, dieren, etc. die plotseling oversteken is vrij groot. En hoe snel kan je remmen als je zo geconcentreerd luistert voor je ideale schakelmoment.)

----

Klaverblaadjes daarentegen :twisted: :
Honda CRX buitenom op het klaverblad, de 155 tegen de grens aan...

Clubmeetings :twisted: :
ARTC'ers halen Golf-clubje in in een tunnel. Ging niet hard, klonk wel heerlijk :D
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Super72
Member
Member

ma jul 24, 2006 08:29

maar bij stoplichtsprintjes zie ik het al heel snel heel erg fout gaan
Okee, dat mag.

En dit vind je dan wel uiterst veilig?
:?:
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Posthumus
Guru
Guru

ma jul 24, 2006 09:20

maar bij stoplichtsprintjes zie ik het al heel snel heel erg fout gaan
Okee, dat mag.

En dit vind je dan wel uiterst veilig?
:?:
Zoals ik al zei, ik pleit me zelf absoluut niet vrij in deze. Het is alleen wel zo dat ik liever mezelf in een vangrail parkeer dan dat ik al rijdend een rollator ombouw tot bullbar :wink:
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Andretti Molletti

ma jul 24, 2006 09:50

Ik zeg oeh (oeh)
Ik zeg aah (aah)
Ik zeg oeh (oeh)
Oeh (oeh)

Oehoe oehoerend hard
Kwamen zie daor aangescheurd
Oehoe oehoerend hard
Want zie hadden van de motorcross geheurd