DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

welke instelbare remdrukbegrenzer?

ma jul 24, 2006 08:07

Hoi,

Op mijn N-ring 75 moet een instelbare remdrukbegrenzer komen. Wat is er zo al leverbaar en waar hebben jullie ervaring mee? Dacht zelf aan iets met een x aantal vaste posities zodat je makkelijk naar een oude vertrouwde stand terug kan. Lijkt me voordeel tov traploos instelbaar? Hoeveel standen zou je nodig hebben? Stuk of 7? Meer lijkt me ook niet praktisch?
En als de begrenzer helemaal open staat, gaat dan de volle druk naar achter en bij helemaal dicht niks? Of is het stel bereik altijd maar een deel van de remdruk voor?
Laat maar horen de ervaringen. Is trouwens de laatste weken toch al erg stil in de tuning hoek...............
O ja de websites van biesheuvel, wilwood, asp etc weet ik wel t vinden. Gaat me om praktijkervaringen. Tips over veel (hardware) voor weinig (euro's) zijn natuurlijk ook altijd welkom. :)

Mzzl,
DJ

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: welke instelbare remdrukbegrenzer?

ma jul 24, 2006 08:29

DJ,

Remdrukbegrenzer kan niet volledig dicht. De begrenzer heeft idd. iets van zeven stapjes (hendel) of x-slagen (draaiknop). Na enig geëxperimenteer zul je in de praktijk 2-3 posities gebruiken (nat-droog) Dan is het idd makkelijk de begrenzer te nemen met een hendel, omdat je dan makkelijk de 2e positie kunt vinden. De stapjes zijn natuurlijk weer minder precies in te stellen. Ik denk dat de erg ervaren rijders uit de knop net wat meer kunnen halen en de begrenzing ook nog trimmen bij koud/warm en verschillende circuits.
Shut up and ride!

Rees-Cees

Re: welke instelbare remdrukbegrenzer?

ma jul 24, 2006 17:53

Dacht zelf aan iets met een x aantal vaste posities zodat je makkelijk naar een oude vertrouwde stand terug kan. Lijkt me voordeel tov traploos instelbaar?
das het antwoord x=2 bij mij

succes

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di jul 25, 2006 13:12

@bralfa&ReesCees, gebruik je maar 2 (of 3) standen van dat ding? Best zonde. Alhoewel ze kosten niet veel en je hebt waarschijnlijk wel wat anders aan je hoofd dan continu met dat ding spelen als je "in de clinch" bent op de baan.

Mzzl,
DJ

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: welke instelbare remdrukbegrenzer?

di jul 25, 2006 13:15

@bralfa&ReesCees, gebruik je maar 2 (of 3) standen van dat ding? Best zonde. Alhoewel ze kosten niet veel en je hebt waarschijnlijk wel wat anders aan je hoofd dan continu met dat ding spelen als je "in de clinch" bent op de baan.

Mzzl,
DJ
DJ, dat er meer standen opzitten is nodig omdat de ene auto de andere niet is. Voor jou auto is optimaal rembalans bij droog weer bijvoorbeeld standje 3 bij een ander standje 4....
Shut up and ride!

Maurizio
Guru
Guru

di jul 25, 2006 13:25

Wat eventueel ook interressant is hoe je dat ding in de leiding aanbrengt bij een transaxle. Foto's van hoe het een en ander is aangesloten op de hoofd cilinder?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Bartman
Guru
Guru

di jul 25, 2006 13:27

Het grote voordeel van zo'n remdrukbegrenzer is dat je het maximale uit je achterremmen haalt. Zo'n raceuitvoeringen is naast instelbaar ook veel directer. Mijn ervaringen met de Giulia is dat de OEM remdrukbegrenzer veilig is afgeregeld. Oftewel blijft ver weg van maximale remkracht achter en dus de kans op blokkeren.

Met zo'n raceunit heb je ineens vier schijven die remmen ipv 2 en een beetje...

Trouwens ik heb zo'n Tilton handeltje.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Bartman
Guru
Guru

di jul 25, 2006 13:29

Bevestigen tussen de leiding die naar achter loopt. Je begrenst alleen de hoeveelheid druk naar de achterremmen. Met de voorkant heeft het ding niets van doen.

Op de site van Tilton kun je eea lezen.

www.squadra-italia.nl

bralfa
Guru
Guru

di jul 25, 2006 14:38

Wat eventueel ook interressant is hoe je dat ding in de leiding aanbrengt bij een transaxle. Foto's van hoe het een en ander is aangesloten op de hoofd cilinder?
Je verwijderd de remdrukregelaar/begrenzer die normaal naast je hoofdremcilinder hangt. Het leidinkje dat normaal naar je remdrukding gaat gaat nu via je remdrukregelaar naar de achterremmen. Ik heb m door het schutboard gestoken (wartel) en de remdrukregelaar zit rechts naast mijn stoel. De leiding gaat door de staande plaat waar normaal de achterbank op ligt weer onder de auto naar het originele bevestigingspunt vanwaar de slang naar het t stuk op de bak gaat.

Bij de giulia zit de remdrukregelaar onder de auto dus ook niet vergeten te verwijderen!!!\
Shut up and ride!

Bartman
Guru
Guru

di jul 25, 2006 14:48

Ow ja een 75 heeft zo'n blokje naast de hoofdremcilinder..... :!:

Link naar instructies van Tilton:

hierzo

www.squadra-italia.nl

Maurizio
Guru
Guru

di jul 25, 2006 17:18

Ok thanks, wordt wat buizenwerk aanleggen, jammer dat het niet in het bestaande leidingwerk is te frotten :roll:
Dus dan verschuift deze naar de "to do list", boven de hydraulische :lol:

bralfa
Guru
Guru

di jul 25, 2006 18:04

Ok thanks, wordt wat buizenwerk aanleggen, jammer dat het niet in het bestaande leidingwerk is te frotten :roll:
Het is wat passen en meten.... Maar ik heb het met de oorspronkelijke remleiding gefabriekt....Door de auto is iets korter dan onder de auto.... 8)
Shut up and ride!

Rees-Cees

di jul 25, 2006 19:25

Het is wat passen en meten.... Maar ik heb het met de oorspronkelijke remleiding gefabriekt....Door de auto is iets korter dan onder de auto.... 8)
U bent beide tobberts. koop twee leidinkjes van bijv. Goodridge en u bespaart een hoop ellende (zeker naar mede weg of racebaan gebruikers)
of gaan we liever goedkoop reesen met ons ALFAATJE

Maurizio
Guru
Guru

di jul 25, 2006 21:22

Heela Cees,
daar had ik niet eens aan gedacht, netjes op de juiste lengten en de goede aansluitingen. Gewoon vantevoren even passen en meten 8)

Rees-Cees

di jul 25, 2006 21:50

Heela Cees,
daar had ik niet eens aan gedacht, netjes op de juiste lengten en de goede aansluitingen. Gewoon vantevoren even passen en meten 8)
juist, om de lengte te bepalen pak je een stuk electra draad wat je precies langs de plek legt zoals de leiding moet gaan lopen. hou ook even rekening met de positie van de begrenzer zodat ie vanuit de stoel met riem om makkelijk te bedienen is.

Terug naar “Tuning onderwerpen”