harkom
Newbie
Newbie

Kabel remsysteem onder Guilia GT Bertone & Rally Tips ?

di jul 25, 2006 16:56

Wat me al enige tijd verbaasd is een vrij laag hangende kabel, ik meen een remkabel, onder de auto. Deze wordt bij mij nu alleen ondersteund door een snelstrip. Aangezien ik ook onverharde wegen tegemkom met nogal vervelende hoogtverschillen dor kuilen en geulen, vraag ik mij af of dit zo hoort. En zo ja in hoeverre dit toch veranderd kan worden om meer bodemvrijheid te krijgen of het risico van beschadiging te minimaliseren :?:

Ivm rally plannen in de toekomst wordt dit zeker een punt van aandacht :!: :roll:
Ik ben dan ook tevens geintereseerd in informatie en tips of verwijzingen naar documentatie/boeken over klassiek rally rijden en de auto daar geschikt voor maken/tunen, met name de Guilia serie.

Groeten Harry

patje1100
Guru
Guru

RE: Kabel remsysteem onder Guilia GT Bertone & Rally Tip

di jul 25, 2006 17:00

Harry, die kabel hoort met een beugeltje en boutje ( sleutel 8 geloof ik) vast te zitten aan je rechter... hoe noem je dat ding...
arm..... waar ook je schokbreker doorheen gaat.

Daar kun je wel een beetje mee rommelen waardoor die kabel wat hoger komt te hangen.

harkom
Newbie
Newbie

za aug 12, 2006 00:12

Nog even gekeken naar de kabel, maar het lijkt de handremkabel te zijn die op de achterwielen werkt. Hoort deze te zitten zoals aangegeven in de reactie ?

Mvg
Harry

kroehlur

za aug 12, 2006 08:30

Patje bedoelt de draagarm rechts achter en hij hoort daar idd de lopen. Als je handremkabel goed opgehangen is moet hij nergens naar beneden hangen. De kabel voor je snelheidsmeter kan ook soms naar beneden hangen.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo aug 13, 2006 16:04

meestal is de handremkabel gewoon verschrikkelijk uitgesteld, waardoor hij onder de hendel veel te laag hangt.
Daardoor is het hele ding een stuk lager, en loopt ie niet meer mooi naar de draagarm.
eerst eens de handremkabel terugstellen, helemaal, vervolgens de handrem correct afstellen op de schoenen, en dan pas weer de kabel zelf bijstellen.
Aangaande de opbouw v.e. rally auto, kom eens koffie doen...

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

harkom
Newbie
Newbie

ma aug 28, 2006 22:56

Allen nog bedankt voor de reacties. De laatste heb ik vreemd genoeg geen bericht van ontvangen. Morgen gaat de auto naar de garage voor motorproblemen, ook op dit forum vermeld, en zal ik dit doorgegeven.

Op de koffie vanuit Spanje is wat lastig, maar zal ik in gedachten houden wanneer we in NL zijn. Alvast bedankt.

Saludos,
Harry

Terug naar “Algemene Technische vragen”