harkom
Newbie
Newbie

Kleur achter de gril van een Guilia GT Bertone ?

di jul 25, 2006 17:11

Om dit moment is de kleur achter de gril van mijn Bertone Junior in dezelfde kleur als de totale auto, nl. zilver metalic. Zelf vind ik dit in mijn geval mooier, want het geeft met de standaard zwarte gaatjes gril en enkele koplampen een bredere uitstraling en laat wat inlaten etc zien. Echter meen ik, dat vrijwel alle bestaande GT's achter de gril het plaatwerk in het zwart hebben, waarmee samen met de zwarte gril de voorkant donker is. Dit zal bij donkere kleuren niet apart nodig zijn.

Echter wat is orgineel. Ikzelf heb de indruk, dat origineel afgeleverd werd in de kleur van de rest van het plaatwerk, wanneer ik orginele folders vergelijk van bijvoorbeeld een rode GT. Duidelijk is de rode kleur zichtbaar achter de gril. Zou het zwartmaken een nabewerking zijn geweest in bepaalde landen, op verzoek vd klant cq een optie of pas nadat de folders uitkwamen zo standaard af fabriek afgeleverd zijn :?:

Harry

thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Kleur achter de gril van een Guilia GT Bertone ?

di jul 25, 2006 17:13

Origineel was de carrosseriekleur. (kijk maar naar de productiefoto's in deverse boeken etc.
Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

ciclista
Guru
Guru

RE: Kleur achter de gril van een Guilia GT Bertone ?

di jul 25, 2006 17:28

Je kunt natuurlijk met zwarte tape of papier even proberen of zwart maken mooier is, je hebt wel gelijk dat lichte kleuren sterk door de grille heen komen.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Terug naar “Algemene Technische vragen”