Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Bezoekje Alfa-dealer in Dubai

ma jul 24, 2006 18:49

Klinkt vreemd, maar afgelopen week heb ik de Alfa-dealer in Dubai met een bezoekje vereerd!

Afbeelding

Ik was afgelopen week in Dubai, en langs de grote weg zag ik dat er een heuse Alfa-dealer zat. Samen onder één dak met de Saab-dealer.

Maar om eerlijk te zijn: het viel me zwaar tegen!
Wat hij had staan:
- een oud type 147 Selespeed
- Nuova 156 in Azzuro Nuvola
- Nuova 166 in Azurro Nuvola
- 2 GT's V6.

De 159 en Brera kwamen pas in januari, en héél héél mischien december al. Maar wat me het meeste tegenviel was dat hij geen hart voor 't merk had. Veel te zakelijk en geen idee van de historie. Toen ik 'm zei dat de GT de laatste Alfa met de "echte" V6 was, zei 't 'm niks. Toen ik begon over GM-troep in de 159/Brera wist ie al helemaal niet waar ik 't over had.
Wel nog wat folders gescoord: 159 en 147. Wel in 't Engels...

In 't wild vielen de Alfa's wel zwaar tegen. Ik heb in totaal 2 oude types 156 gezien en een oud type 147.
Qua andere Italianen: 0 Fiats, 1 Lancia (Thesis), stuk of 5 Ferrari's, 2 Lamborghini's (beide in een showroom) en stuk of 5 Quattroportes.

Ben ook nog bij Maserati langs geweest. En me voorgedaan als iemand die geinteresseerd was (samen met m'n vader die mee was). Heb in een Quattroporte mogen zitten en mogen starten in de showroom, en de verkoper even met 't gas "spelen" om te laten horen dat er een speciale sportuitlaat onder zat (Sport GT-uitvoering). Als ik cash betaalde (540.000 Dirham) dan kon ik 'm meteen meenemen!

Afbeelding

Afbeelding

Delen door 4-en-een-beetje. Wel fully loaded.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een 166 bij de "Used Cars":
Afbeelding

1 van de 2 156's in 't wild:
Afbeelding

Ook nog een Thesis gezien: maar helemaal géén Fiats!
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Veloce op ma jul 24, 2006 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Bezoekje Alfa-dealer in Dubai

ma jul 24, 2006 19:02

Waarom zo ver weg om een nieuwe Alfa te kopen? :shock: Is het daar ook zo warm? Nee zeker? :needcoffee:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 24, 2006 22:15

ziet er wel allemaal sjiek uit. daar zit het geld, die kopen eerder een limited ferrari dan een "doodgewone" in hun ogen Alfa. en dan in alle kleuren van de regenboog, want eentje is natuurlijk niet voldoende voor die koningen met hun tientallen vrouwen :wink:

en owee als een spiegeltje het niet doet, dan verdwijnt hij meteen terug naar het schroot.....
156

Rogier156
Full Member
Full Member

di jul 25, 2006 16:56

Ben zelf afgelopen januari ook in Dubai geweest. (24h race)
Slechts enkele alfa's gespot....

Die dealer ziet er gaaf uit zeg!

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jul 26, 2006 13:27

Leuk verhaal veloce,
Hoe verhoudt de dirham zich tot de euro ?
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Rogier156
Full Member
Full Member

wo jul 26, 2006 13:31

*****5Sterren*(6)

Re: RE: Bezoekje Alfa-dealer in Dubai

wo jul 26, 2006 13:59

ziet er wel allemaal sjiek uit. daar zit het geld, die kopen eerder een limited ferrari dan een "doodgewone" in hun ogen Alfa. en dan in alle kleuren van de regenboog, want eentje is natuurlijk niet voldoende voor die koningen met hun tientallen vrouwen :wink:

en owee als een spiegeltje het niet doet, dan verdwijnt hij meteen terug naar het schroot.....
Inderdaad heel sjeik. Maar monteurs hebben ze inmiddels wel toch daar? Onderdelen bestellen duurt misschien een dagje langer.

Robert 75 V6

do jul 27, 2006 12:13

Ik heb laatst op disco gezien dat er zo'n sjeik of watdanook een aantal exoten had en daar ook een eigen werkplaats compleet met bruggen en computergestuurde apparatuur, vermogenstestbank en alles erop en eraan. Ik heb weinig werkplaatsen gezien die er zo uitzagen. ( en alles nieuw en schoon hé ) die gasten waren motorblokken aan het wisselen en aan het tjoenen.

Dus ik denk dat de verhalen van krasje betekent weggooien niet helemmal meer waar zijn. Er moet daar als het goed is wél nog een schat aan oude exoten ergens in loodsen staanwaar niet meer naar omgekeken wordt omdat die oliegasten het toch maar oude troep vinden.

ik meen een keertje gelezen of gehoord te hebben dat op die manier ook een keer zo'n lambo-jeep gevonden is, in volledige nieuwstaat!

die kerel was erop uitgekeken ofzo

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Bezoekje Alfa-dealer in Dubai

do jul 27, 2006 16:08

Ik heb laatst op disco gezien dat er zo'n sjeik of watdanook een aantal exoten had en daar ook een eigen werkplaats compleet met bruggen en computergestuurde apparatuur, vermogenstestbank en alles erop en eraan. Ik heb weinig werkplaatsen gezien die er zo uitzagen. ( en alles nieuw en schoon hé ) die gasten waren motorblokken aan het wisselen en aan het tjoenen.
Waarschijnlijk was dat Mohammed Bin Sulayem, oftewel Ali Ben Zine. Die gast heeft ook een Truck zo groot als een flat waar hij vakantie houdt. Met een trap er naast om erin te komen. Menig doorzonwoning hier is kleiner.
Afbeelding

( rechts op de foto. :roll: )

Terug naar “Het Forum Café”