@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Nope.....@@...= sukkel

wo jul 26, 2006 11:02

Komt ervan, lachen met een ander hé :mrgreen:
Maar gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen. Ik neem aan dat je die onderste ketting perse wilde checken / vervangen omdat de moer met de distributie in aanraking geweest was ? Ook al schrijft men hier dat het een boel extra werk is, ik zou het ook gedaan hebben. Ik hou niet van dat "stel dat....maar ik weet het niet zeker" gevoel.
Er zijn er hier die koppen lichten voor iets wat hoogstwaarschijnlijk geen schade had aangericht. :wink:
:biggrin: :wink:

Ketting was gewoon wat ruimer, maar waarschijnlijk niet door de moer, want dan was er absoluut iets kapot gegaan. Ik kan echt zeggen dat ik mazzel heb gehad. Maar voordeeltje: De radiateur is meteen "Spic en Span" gemaakt van binnen , de distributie is nu muisstil, er zit nu Castrol TWS in, ik ben "opgescheept met twee mooie sloop Dellootje''s, dr zit eindel;ij de juiste koelvloeistof in en ik heb weer geleerd dat je je van niemand wat aan moet trekken, maar je eigen weg moet volgen omdat dat in dit geval het beste resultaat heeft opgeleverd en je deze ervaring weer aan "aanstaande lotgenoten" kunt overdragen. Tis even werk maar dan heb je ook wat. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

RE: Nope.....@@...= sukkel

wo jul 26, 2006 11:44

Hoi,

ben even nieuwsgierig.. Wat heb je er allemaal vanaf moeten gooien om de onderste ketting te vervangen...

Bij mijn 1750 de ketting 10000km geleden vervangen (algehele revisie) maar die onderste maakt een rotherrie bij koude motor (herrie valt wel mee maar stoort me)... Grrrrr... Blijkt dat er een partijtje van mindere kwaliteit geweest is een paar jaar geleden.. Breken niet maar maken wel meer herrie...
Baal er wel van...

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Nope.....@@...= sukkel

wo jul 26, 2006 15:17

radiateur eruit, Motorsteun rechts los/verwijderen blok ondersteunen, dynamo benzinepomp eraf stroomverdeler eraf, beide carterdelen verwijderen, krukaspully verwijderen. (truukje is een stukje brons/koper oid tussen de onderste distriketting en de tandwielen te stoppen teneinde de krukasmoer te kunnen demonteren. Komt nl toch een nieuwe op en met de tanden gebeurd niets.) Doppie 36 d8 ik dr''op met een fors wringijzer.
Ook bovenstre dirtributieketting verwijderen en uiteindelijk het distributiedeksel verwijderen. Let bij motage op een goede afdichting tussen blok en distributiedeksel. Ik ben erg te spreken over Easy gasked van Innotec. ( Zie google.)
Tis een dikke middag demonteren en ook weer monteren. Let op de goede stand van de oliepompas. Als je alles net weer zo terugzet, heb je geen geklooi met het je verdeler/ alleen uiteindelijk even met de stroboscoop onsteking goed zetten.

Ik krabbel hier zo wat neer, maar zoiets dus... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Het Forum Café”