Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: APK datum overschrijden

za jul 29, 2006 11:11

Nee, als je te laat gaat wordt de datum aangepast naar die APK datum.
Laatst gewijzigd door Sergio op za jul 29, 2006 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

JRX164
Member
Member

za jul 29, 2006 11:14

=;
Laatst gewijzigd door JRX164 op vr jun 05, 2009 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: APK datum overschrijden

za jul 29, 2006 19:30

Klopt helemaal. Mijn vorige auto heb ik vlak voor de verkoop op 3 juni laten keuren (verliep op 1 september) omdat de koper er een nieuwe APK op wou hebben. Deze nieuwe APK was dus gewoon geldig tot 3 juni van het jaar daarop, terwijl ik hem voordien meestal ergens in juli liet keuren met behoud van de datum 1 september.

Afgelopen 29 juni mijn Alfa laten keuren (was dik over de oude APK-datum heen) en die is nu geldig tot 29 juni 2007.
Fijn trouwens om hier te lezen dat er dus een soort van 2 maanden regeling is, dat kan voor mij mijn procedure iets vesnellen.
Je kan ook even "investeren" in een (veel) te vroege APK, bvb in oktober (volgend jaar kan je dan zelfs al in augustus gaan :idea:). Je gooit daarmee wel een half jaar ofzo van de oude APK weg. Aan jou de keus wat je meer waard is, die paar tientjes of het voorkomen van dat gepekelde ritje...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jul 29, 2006 21:22

ik had mijn giulia in december 2005 moeten laten keuren, maar ze wordt helemaal gerestaureerd, op dit moment is de koets helemaal kaal en gelast, maar dit terzijde.
helemaal niet gedacht aan schorsen, dus ook niet gedaan.
gisterochtend lag er bij de post een 2e boete voor geen APK, de rdw wist mij te vertellen dat elke auto sinds januari 2006 automatisch wordt gechecked, en al staat een auto binnen in een dichte ruimte en ligt ie helemaal uit elkaar, je krijgt die boete altijd! ongeveer 3 maanden na verstrijken van de APK komt een brief van de RDW dat er een boete wordt opgelegt door het CJIB.
de enige oplossing is dus schorsen. (wat ik maandag maar eens ga doen.)

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 29, 2006 21:39

Uit redelijk betrouwbare bron begreep ik dat (vergeten) schorsingen op die manier jaarlijks goed zijn voor een paar miljoentjes. Hou je inderdaad geen rekening mee omdat APK oorspronkelijk aan het gebruik van de openbare weg was gekoppeld. Ondanks dat de RDW nog steeds geen jurisdictie heeft buiten de openbare weg geldt de APK wet daar tegenwoordig echter wel. Met vier auto's in de schorsing voel ik me al bijna boekhouder (sowieso een belachelijk idee dat je precies een jaar later de auto terug op de weg zou brengen).

Eric
Advanced Member
Advanced Member

za jul 29, 2006 22:23

Toch ken ik twee mensen die allebei een auto hebben staan met al minstens een jaar geen geldige APK meer,
niet geschorst, en toch geen prent of brief hebben ontvangen ....
Zal toch nog eens aan ze vragen .

RDW stuurt wel briefjes voor de verloopdatum van de APK.
SCARB 00694

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: APK datum overschrijden

za jul 29, 2006 22:46

ik had mijn giulia in december 2005 moeten laten keuren, maar ze wordt helemaal gerestaureerd, op dit moment is de koets helemaal kaal en gelast, maar dit terzijde.
helemaal niet gedacht aan schorsen, dus ook niet gedaan.
gisterochtend lag er bij de post een 2e boete voor geen APK, de rdw wist mij te vertellen dat elke auto sinds januari 2006 automatisch wordt gechecked, en al staat een auto binnen in een dichte ruimte en ligt ie helemaal uit elkaar, je krijgt die boete altijd! ongeveer 3 maanden na verstrijken van de APK komt een brief van de RDW dat er een boete wordt opgelegt door het CJIB.
de enige oplossing is dus schorsen. (wat ik maandag maar eens ga doen.)

Patrick
Schrijf een beschaafde brief aan de RDW/CJIB met uitleg, eventueel met foto's als bewijs dat jouw auto niet rijdbaar is (BV met een krant van vandaag erbij), bij een vriend van mij zijn ze coulant geweest en is de boete vervallen. Het komt vaak voor bij restauratieprojecten dat een schorsing vergeten wordt te verlengen. Er werken dus nog mensen en autoliefhebbers bij deze instelling(en)!
Niet geschoten is altijd mis.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Bruno
Newbie
Newbie

zo jul 30, 2006 13:53

Werken er mensen bij het RDW, ik heb het nog niet meegemaakt. Het volgende is nu weer het geval. Jarenlang een bak roest (voorheen GTV6) keurig elk jaar geschorst, maar dat kost toch weer elke keer € 23. Dus ik denk ik laat het bewuste kenteken afvoeren, spaart weer wat geld uit ........ Schrijf op 20 april van dit jaar keurig een brief aan het RDW met kentekenbewijzen, etc. bijgevoegd. Hoor een hele tijd niets en krijg vervolgens te horen het kenteken is op 3 mei afgevoerd. Nou denk je dan dat is goed gegaan .......... Nee, dan het RDW. Bij een REGISTERcontrole (waarom werken we bij de SCARB eigenlijk nog met de teminologie REGISTER, maar dat terzijde) is op 26 april jl. geconstateerd dat het voertuig niet verzekerd was. Ja nogal wiedes. Geen kentekenpapieren meer en sinds wanneer kun je in Nederland een kale carrosserie verzekeren. Afijn keurig een briefje geschreven, de zaak uitgelegd en je raadt het al, gisteren antwoord gekregen, de zaak wordt voorgelegd aan de officier van justitie. Nee fijne mensen daar in Veendam ........

Groeten,

Bruno

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo jul 30, 2006 15:37

ik moest net ff ergens heen met de auto en ik ben geflitst :x
krijg ik dan automatisch een prent mee omdat de apk verlopen is 8-[ :biggrin:

Lunatic
Advanced Member