harkom
Newbie
Newbie

Lekkage vanuit het rooster bij GT Guilia Jr.

za aug 12, 2006 00:26

Er lekt water vanonder het dashboard bij de pijp van het buitenrooster (parafan). Ik heb de aansluiting van de plastic geribbelde slang gecontroleerd zoasl aangegeven in een eerdere vraag. Deze was al met een klem vastgemaakt. Toch blijft er water druppelen bij de aansluiting. Ik heb de slang er maximaal opgeschoven en de klem op het eind van de slang stevig aangedraaid, waardoor het wat minder is. Tape helpt niet, dat laat los en blijft lekken, zowel tussen de slang en de pijp als er omheen. Er is ook geen verstopping.

Het lijkt erop dat de pijp aan de bovenkant misschien doorgeroest is. Ik heb het al behandeld van binnen en buiten met roestoplosser, maar kan niet zien of echt voelen of er een gaatje is. Ik zit te denken aan een binnenslang te plaatsen als verbinding met de pijp en huidige slang.

Nog andere tips om de oorzaak te bepalen of het te verhelpen ? :?

Harry

Carabinieri
Full Member
Full Member

RE: Lekkage vanuit het rooster bij GT Guilia Jr.

za aug 12, 2006 01:03

Hallo Harry,

Ik weet niet of je al de gehele parafan hebt verwijderd ? Ff de ruitenwissers eraf en dan kun je zo de parafan eraf halen en de boel goed bekijken. Eigenlijk als de slang voldoende om de aansluiting is geschoven en vast zit mag hij niet lekken, misschien dat er ergens in de bak zelf nog een gaatje zit. Dit kun je wel zien als je de parafan eraf hebt.

Succes.

Terug naar “Algemene Technische vragen”