Gebreken of defecten moet je gewoon melden, net als een correct bouwjaar en km stand. Typische zaken die voor een bepaald type auto gelden ga ik niet melden (bv dat het een rammelkast is) tenzij ernaar gevraagd wordt of juist wel melden als jouw auto dat niet heeft. Een auto niet verkopen aan mensen omdat ze er de ballen verstand van hebben en wellich het beter voor ze zou zijn een andere type auto te kopen, doe ik als verkoper niet aan mee. Dan treedt je op als bemiddelaar / adviseur en dat kan je van de particulier verkopende partij natuurlijk niet verwachten.
Heb wel is een goeie Micra verkocht voor 650 euro met bijna een jaar APK. Er zat een dakraam in die begon te lekken, 2 weken na de verkoop. Had ik zelf nooit last van gehad overigens, maar goed. Belde ze me na 2 weken op met de mededeling dat ik 50-50 mee moest betalen aan nieuwe dakraamrubbers van 250 euro (bij de Nissan Dealer)
. Daar had ik natuurlijk geen trek in en ik was vervolgens in haar ogen een oplichter en dit en dat....pffff. Ik wilde in 1e instantie nog best naar een oplossing voor haar zoeken, maar als het dan zo moet, zoekt ze het maar lekker zelf uit! Wel voor weinig een auto van een particulier kopen maar vervolgens wel naar de dealer gaan voor onderhoud en reparatie
Dezelfde Micra rijdt na 2 jaar dus nog steeds rond!! En dat voor maar 650 euro, dus wat zeur je nou achteraf nog voor een paar dakraamrubbers die je als je even verder zoekt dan je neus lang is best voor 50 euro kan krijgen!!
Autorijden kost gewoon een hoop geld en voor een auto van minder dan 1000 euro kan je natuurlijk ook niet verwachten dat je daar probleemloos zonder kosten een paar jaar mee kan rijden. Heb wel is mensen afgeraden uberhaupt een auto te kopen omdat ze bijna geen geld hadden...Tja en die buurman die al 3 jaar zonder reparatie en onderhoud rondcrost in zn golf....dat moet je ook maar met een korreltje zout nemen...
Vaak vermeld de verkopende partij niet alle inns en outs, maar zit ook de kopende partij spijkers op laag water te zoeken, om zo weer wat van de prijs te emmeren. Het is gewoon het spel, wat helaas niet altijd eerlijk gespeeld wordt.