Veel gebruikt in de racerij ja, maar dan vaak in combinatie met een airbox en een geweldig grote luchthapper. En het hele motormanagement erop afgesteld.klopt!![]()
als je open lucht filter warme lucht aan zuigt krijg je wel meer lucht maar deze lucht is dikker dus minder vulling en dus een armer mengsel en ja dan kan dit vermogen kosten....
dat van die 20 pk klopt ook alleen hadden wij 15 pk met een vr6...
het gaaat erom dat de lucht KOUD is dat is het allerbelangrijkste aan een open filter en had zelf op mijn 1.4 IE gewoon zo een i57 kit voor de 1.7 erop zitten en dit werkte super pakte mooier op liep soepeler je kan er ook zuiniger mee rijden maar dat lukt meestal niet omdat het geluid mooi is dus trap je het pedaal meer naar de bodem en verbruik je dus meer![]()
maar hier is volgens mij ook al meer een discussie over geweest op het forum..
een simpele beridenering als zo een ding geen vermogen winst zou geven waarom word het dan zoveel gebruikt in de racerij???????
Alfa's hebben iha zeer goede luchtaanzuigsystemen waardoor er met filters etc. weinig tot niks te halen valt.
Ik heb er ook 1, maar puur voor het geluid. Als ik op Zandvoort rij, gebruik ik dit trucje voor koude lucht (niet zelf bedacht uiteraard):

Succes!