Rees-Cees

Re: RE: Woensdag a.s. 9 augustus Squadra Italia op Ass'n

di aug 15, 2006 17:29

jongens, niet op de man gaan spelen, zijn we nu toch wel ontgroeid toch?
BS weet dat wel van mij hoor dat ik zijn bril niet mag op de baan. Daarna drinken we gewoon samen een pilsje. Dus niks op de man van mij.

BS zou een goede tandarts zijn hij kan echt alle gaten vullen met zijn Alfa (sorry)

BJ zijn bril dan goed? die begint over brillen :jumping:

AfbeeldingAfbeelding

Rees-Cees

di aug 15, 2006 18:37

Volgens mij wordt hier heel makkelijk de basis vergeten.....

Het BOUWEN van een SI auto is simpelweg goedkoper dan het bouwen van een Challenge auto. Het scheelt serieus knaken of je auto ZAC conform is of Fia conform. Maar dat schijnt voor sommigen een bijzaak te zijn...
Das geen bijzaak trouwens das hoofdzaak en wordt toch altijd bepaald door de organisatie van welk evenement ook. Allemaal even veilig of onveilig. Soms kost het wat meer dan anders. Zelf zit ik liever aan de veilige kant en dat wil mijn vrouw ook anders houdt het spelletje op.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Woensdag a.s. 9 augustus Squadra Italia op Ass'n

di aug 15, 2006 20:50

Reesen kost gewoon klauwen met geld.

We zijn met 2 man nog maar amper aan de 75 V6 reeser begonnen en durf al nauwelijks meer op te tellen wat het gekost heeft (auto had ik al maar kost evengoed geld want ik heb er een andere voor in de plaats moeten kopen, kooi, remmen al 1 keer compleet vernieuwd in 3 circuitdagen, stabi, casterstangen, klein grut als olie en benzine (auw), oprijwagen, kosten transport, vrije tijd (veel), inschrijvingen, een fles 'lasgas'...).

En dan hebben we geen van tweeën nog een licentie (moet ook nog ooit gebeuren maar is zeker niet voor niks), er is nog geen schade opgetreden...

Het gaat ons vooral om de lol van het rijden en bouwen en vooruitgang boeken op beide vlakken en ik denk dat dat voor de meesten an ons geldt. Ik vind het dan ook niet eerlijk om de niet-SI-rijders die voor de lol een circuit-alfa prepareren te verwijten dat ze geen SI rijden. We zijn tenslotte allemaal geen miljonairs, en eerst moet je een auto bouwen en ervaring opdoen voordat je ergens aan een competitie mee kan doen, of ben ik nou gek?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

christiaan
Member
Member

di aug 15, 2006 20:50

ik wil er een paar dingen op zeggen...

Een beetje SI auto kan zo in de challenge meerijden..de keuringen bij de ZAC zijn wezenlijk niet veel anders. met weinig tot geen meer moeite heb je een challenge auto.
Competief ben je altijd met je mederijders op hetzelfde niveau tenzij je altijd beslist wil winnen voor het bekertje..dat kost wat geld.
Challenge is goedkoop, altijd 2 races 2 trainingen en soms nog een vrije training .
Altijd eten en drinken in de tent ..ook voor je 2 monteurs/vrienden of je schoonmoeder.(reken dat eens uit..)
Evenementen zijn altijd op niveau..en niet in 's morgens om 7.15 uur keuren en de laatste race om 17.25. 8)
Geen gedoe met andere racers die over de kop gaan,oliespoor trekken etc etc.. dat is iets wat mij echt opvalt..er is vaak wat aan de hand en zie ik weer die rose vlag voor 60 jarige ..geintje.

S.I. heeft uiteraard ook voordelen..ff snel een dagje racen ? prima.
ff ongedwongen een dagje pakken ? prima
ff karren / testen ? prima.
weinig geld per saldo (op eerste gezicht) prima
Sfeer ?? (ook) prima

voor alles valt wat te zeggen.. een goeie cup die beide belangen goed kan behartigen zou de uitkomst zijn 8)
wordt vervolgd...

per saldo zijn we wel allemaal liefhebbers en is de intentie niet dat we kampjes hebben..integendeel ik vind de Si een fantatische stimulans die weer nieuwe rijders in nederland ..en ook nog eens in een alfa . :D ., maakt.

en iedereen maak je het nooit naar de zin..het blijft altijd een compromis. dat geld ook voor mij.. ik heb ook liever dat we altijd om 12.00 uur rijden,ook liever dat alles in een kortere tijd kan etc..aan de andere kant ..er zijn nog meer racers in de wereld en we zijn wel voor de lol bezig..dussss.
je moet gewoon nog meer gas geven.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 20:55

de laatste race om 17.25.
iemand moet het licht uitdoen... :roll:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 20:57

Een beetje SI auto kan zo in de challenge meerijden..de keuringen bij de ZAC zijn wezenlijk niet veel anders. met weinig tot geen meer moeite heb je een challenge auto
niet geheel correct, bij de ZAC dus SI mag gereden worden met verlopen homologaties.. bij ARC absoluut niet! en daar zit een zeer forse kostenpost in!
een forse kostenpost kan ook in de rolkooi zitten, ZAC groot verschil met eisen ARC...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 20:58

BS zou een goede tandarts zijn hij kan echt alle gaten vullen met zijn Alfa
praatjes vullen geen gaatjes, ik wel! 8)

Rees-Cees

di aug 15, 2006 21:16

niet geheel correct, bij de ZAC dus SI mag gereden worden met verlopen homologaties.. bij ARC absoluut niet! en daar zit een zeer forse kostenpost in!
een forse kostenpost kan ook in de rolkooi zitten, ZAC groot verschil met eisen ARC...
Veiligheid is al eerder in andere topic's aan de order geweest, daar komen we toch niet uit.

Zo vind ik het afkeuren van een ATL goedgekeurde tank een blamage van de eerste orde bij de ZAC: Veiliger bij juiste inbouw kan niet. Ik zag vanmiddag Doornbos ook niet met een ijzere tank onder zijn F1 over de afsluitdijk scheuren.

Rolkooi: een OMP (FIA) schroefkooi is ongeveer het goedkoopste (op Bertus Stijgerpijp na) rolkooitje wat je kunt kopen en daar mag je gewoon met de juiste papieren er bij in de Challenge rijden.

Daarbij is het je eigen veiligheid en die van een ander om te gaan rijden met verlopen spullen in je racer...............

We kunnen ook afspreken om bij de volgende wedstijd alle wielen niet vast te zetten, ook leuk :idea:
Laatst gewijzigd door Rees-Cees op di aug 15, 2006 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Rees-Cees

di aug 15, 2006 21:17

BS zou een goede tandarts zijn hij kan echt alle gaten vullen met zijn Alfa
praatjes vullen geen gaatjes, ik wel! 8)
vandaar dat je racer nog niet af is............................. :wink:

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 16, 2006 02:04

Wat is het verschil tussen een nieuwe kooi en eentje van, zeg, 5 jaar oud (even aangenomen dat-ie niet uit je auto vandaan rot, maar dat rotten aan de auto zelf overlaat)?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 08:21

geen verschil lijkt mij . zolang de 5 jaar oude geen klappen heeft gehad.

@cj : dat de auto nog niet af is heeft andere redenen...(deels leuk, deels niet leuk)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 12:43

Zo vind ik het afkeuren van een ATL goedgekeurde tank een blamage van de eerste orde bij de ZAC
Volgens mij ging het niet om de tank zelf, maar om het feit dat er bij vullen van de tank zeer groot risico zou zijn op morsen vanwege de positie van de vulopening. Maar ik was er niet bij, aan anderen om dit te bevestigen of ontkrachten.
Maar inderdaad redelijk absurd imho.

Rees-Cees

wo aug 16, 2006 12:56

Zo vind ik het afkeuren van een ATL goedgekeurde tank een blamage van de eerste orde bij de ZAC
Volgens mij ging het niet om de tank zelf, maar om het feit dat er bij vullen van de tank zeer groot risico zou zijn op morsen vanwege de positie van de vulopening. Maar ik was er niet bij, aan anderen om dit te bevestigen of ontkrachten.
Maar inderdaad redelijk absurd imho.
Nee daar ging het niet om. Het ging om het feit dat de tank niet onder de auto zat maar in de auto. En dat in de auto hebben ze liever niet. En de vulopening mag gewoon op de tank zelf zitten en hoeft niet buiten te zitten mits bijvoorbeeld bij endurace races. Een firewall is wel zo veilig en heb ik er ook in gemaakt ivm botsingen en openschieten van de tank (vertraagd altijd iets). Das trouwens verplicht in dit soort van raceauto's op Challenge (FIA) niveau.

De tank met aluminium bak er omheen mag zelfs gewoon naast de bestuurder staan mits goed vastgezet en voorzien van (hele dure teflon staalomvlochten) Goodridge leidingen. (kijk maar eens in een DTM auto) de vulopening zit daar wel weer buiten (in de zijruit meestal).

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 13:01

Tjonge, wat zo`n race in Assen allemaal teweeg kan brengen. Daar heb ik nooit bij stilgestaan op die regenachtige woensdag. Indrukwekkend. :-k

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 16, 2006 13:23

ah ok dus niet de tank zelf of brandstoftoevoer was afgekeurd maar de plek van montage. iets anders dan ik dacht .. tja als gemonteerd en geplaatst volgens FIA voorschrift MAG er eigenlijk dus niets aan de hand zijn.

Overigens zolas terecht opgemerkt door CJ:

Challenge rijdt volgens FIA voorschriften, dus voor SI rijders die mee willen doen: voor je inschrijfgeld overmaakt even goed nagaan of de auto aan alle huidige FIA eisen voldoet ook dus mbt leidingwerk!! (duur leidingwerk zoals terecht opgemerkt...)

tja racen kost geld (reesen ook...) maare dat wisten we al. Harder racen nog meer...

Terug naar “Evenementen”