Gisteren de Giulia naar Gosliga gebracht voor een anti roest behandeling.
Toch een vreemde gewaarwording de auto zo ver van huis een week achter te laten.
Maar ja,zo'n anti roest behandeling lijkt me niet voor niks.
Buona Sera puffe003,Gisteren de Giulia naar Gosliga gebracht voor een anti roest behandeling.
Toch een vreemde gewaarwording de auto zo ver van huis een week achter te laten.
Maar ja,zo'n anti roest behandeling lijkt me niet voor niks.
Dus met die WaxOil moet ik mijn Giulia ook behandelen? Dat het kostbaar is, is jammer, maar als ik er dan jaren langer mee kan doen...... En eens in de 2 jaar spuit je het eronder uit met warm water, en zet je er een nieuwe laag tegenaan???Oa: Alle stijlen, de dorpels, de achterschermen de raamstijlen de portieren. alle chassis balken langs/ dwars dienen minimaal behandeld te worden. Ik doe geen uistpraak over Gosliga, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb zelf de beschilling over een HD( 80 bar) tectylpomp en heb hem zelf behandeld, nadat ik van tevoren een uitvoerig behandelplan had gemaakt en diverse slopers aan een uitvoerig onderzoek had onderworpen.
Dezelfde punten zal Gosliga dus ook minimaal moeten behandelen lijkt me.
Wel zweer ik bij 1 middel: WAXOIL. Het hardt nooit uit, penetreert als de beste en gaat niet als een dikke laag in de horizontale delen liggen, maar vloeit goed uit zodat de afwatering gegarandeerd blijft en je dus niet een nieuwe corossie-oorzaak creeert en/of de zaak geheeel afsluit. Nadeel is dat dat spul schreeuwend duur is.
Eronder??. Ik bedoel hier het behandelen van het INwendige van je carosserie.Dus met die WaxOil moet ik mijn Giulia ook behandelen? Dat het kostbaar is, is jammer, maar als ik er dan jaren langer mee kan doen...... En eens in de 2 jaar spuit je het eronder uit met warm water, en zet je er een nieuwe laag tegenaan???Oa: Alle stijlen, de dorpels, de achterschermen de raamstijlen de portieren. alle chassis balken langs/ dwars dienen minimaal behandeld te worden. Ik doe geen uistpraak over Gosliga, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb zelf de beschilling over een HD( 80 bar) tectylpomp en heb hem zelf behandeld, nadat ik van tevoren een uitvoerig behandelplan had gemaakt en diverse slopers aan een uitvoerig onderzoek had onderworpen.
Dezelfde punten zal Gosliga dus ook minimaal moeten behandelen lijkt me.
Wel zweer ik bij 1 middel: WAXOIL. Het hardt nooit uit, penetreert als de beste en gaat niet als een dikke laag in de horizontale delen liggen, maar vloeit goed uit zodat de afwatering gegarandeerd blijft en je dus niet een nieuwe corossie-oorzaak creeert en/of de zaak geheeel afsluit. Nadeel is dat dat spul schreeuwend duur is.
Psies.... het inwendige is erg belangrijk!Eronder??. Ik bedoel hier het behandelen van het INwendige van je carosserie.
Helemaal waar en ook doen. Echter: Ik ben van mening dat het minimaal een redelijk aantal weken duurt voordat alle inwendige delen en naden weer 100% droog zijn. Waar water zit kan namelijk geen beschermingsmiddel doordringen. Het "kruipolieeffect" wordt hierdoor verminderd en dat is weer jammer.Psies.... het inwendige is erg belangrijk!Eronder??. Ik bedoel hier het behandelen van het INwendige van je carosserie.
Voor wat betreft de holle delen; het is van groot belang dat deze goed gereinigd zijn alvorens ze in de Waxoil, Dinitrol, Tectyl of whatever gezet worden. Bij van Egmond wordt dit uiterst zorgvuldig uitgevoerd. Holle delen worden eerst onder hoge druk (en heel wat hoger dan een spuitlans bij een wasstraat) uitgespoten, gecontroleerd en als alles droog is gedinitrold.
Bij de Berlina die ik ooit had was de Dinitrol in de kokerbalken gewoon over de roest en vuiligheid heen gespoten. Dan helpt het natuurlijk een stuk minder.
.