Gebruikersavatar
puffe003
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 16:01
Locatie: Borne

Gosliga

vr aug 18, 2006 15:01

Gisteren de Giulia naar Gosliga gebracht voor een anti roest behandeling.
Toch een vreemde gewaarwording de auto zo ver van huis een week achter te laten. :cry:
Maar ja,zo'n anti roest behandeling lijkt me niet voor niks.

Gebruikersavatar
alfaromeogta1
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: za nov 05, 2005 23:49
Locatie: Houten

RE: Gosliga

vr aug 18, 2006 15:11

Heel veel sterkte met dit zware gemis.

:cry:
Heden:

156 1.8 16v sw 2003 ed limitata

Historie:

156 2.0 selespeed 2000
155 1.7 1993
155 1.8 ts sport 1997

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Gosliga

vr aug 18, 2006 15:40

Das helemaal in Leeuwarden, toch?

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Gosliga

vr aug 18, 2006 22:47

Gisteren de Giulia naar Gosliga gebracht voor een anti roest behandeling.
Toch een vreemde gewaarwording de auto zo ver van huis een week achter te laten. :cry:
Maar ja,zo'n anti roest behandeling lijkt me niet voor niks.
Buona Sera puffe003,

Onze Nuova heb ik vorig jaar augustus ook door Goslinga laten behandelen, maar...................
Na de behandeling is er weinig mee gereden en min of meer tot april dit jaar in de garage gestaan. Vanaf april ben ik bezig geweest met de TS ombouw en dit is nu min of meer gereed. Wat mij is opgevallen tot nu toe is dat de onderzijde behandeld is echter ik krijg meer en meer twijfels vwb de inwendige carrosserie delen, zoals , dorpels, en diverse andere ‘gesloten' carrosserie delen van de Super. Waarom denk ik dit, nou omdat er op enkele plaatsen maar dopjes zitten waarmee de gaatjes worden afgedicht van een inwendige behandeling. Dus de vraag is hoe kun je inwendig behandelen zonder op diverse plaatsen gaatjes te boren? De bevestiging hiervoor heb ik deze week gevonden omdat ik het gedeelte achter de achterwielen en oder de bumper heb bekeken, en inwendig is dit helemaal droog :evil: :evil: :evil: . Zal dit weekeinde de dorpels een bekijken via het originele dopje wat aan de achterzijde in de dorpel zit. Mocht dit géén duidelijk beeld geven dan regel ik een endoscoop voor een verdere dorpel inspectie. wordt vervolgd.
Verder heb ik bemerkt dat de modderplaten welke origineel met 4 schroeven gemonteerd zijn aan de rechterzijde met één schroef en links met twee schroeven gemonteerd zijn???? Daar ik de auto na aankoop in November 2003 gereinigd heb, en ook de modderplaten verwijderd weet ik 100% zeker dat deze nog met de originele (lees, 4 schroeven) gemonteerd zaten.
Verder zijn de raamlijsten etc niet behandeld etc.etc. dus al met al ben ik niet tevreden over hoe de auto is behandeld.

Onze GT Junior heb ik in 2002 door van Egmond laten behandelen en deze auto is toch wel anders (beter) behandeld als de Nuova door Goslinga. Het heeft er alle schijn van dat door Golsinga een volldeige behandeling bestaat uit de bodem behandelen en wat wax in de koffer ruimte 'and thats it'
Je begrijpt dat ik dit weekeinde een bericht stuur aan Goslinga om e.e.a. toe te lichten aangaande mijn bevindingen.

Dus neem bij het ophalen van de auto deze specifieke punten door voordat je de auto meeneemt, beter terplekke een discussie voeren als achteraf.

Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Gosliga

vr aug 18, 2006 23:19

Oa: Alle stijlen, de dorpels, de achterschermen de raamstijlen de portieren. alle chassis balken langs/ dwars dienen minimaal behandeld te worden. Ik doe geen uistpraak over Gosliga, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb zelf de beschilling over een HD( 80 bar) tectylpomp en heb hem zelf behandeld, nadat ik van tevoren een uitvoerig behandelplan had gemaakt en diverse slopers aan een uitvoerig onderzoek had onderworpen.
Dezelfde punten zal Gosliga dus ook minimaal moeten behandelen lijkt me.

Wel zweer ik bij 1 middel: WAXOIL. Het hardt nooit uit, penetreert als de beste en gaat niet als een dikke laag in de horizontale delen liggen, maar vloeit goed uit zodat de afwatering gegarandeerd blijft en je dus niet een nieuwe corossie-oorzaak creeert en/of de zaak geheeel afsluit. Nadeel is dat dat spul schreeuwend duur is.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: Gosliga

vr aug 18, 2006 23:37

Oa: Alle stijlen, de dorpels, de achterschermen de raamstijlen de portieren. alle chassis balken langs/ dwars dienen minimaal behandeld te worden. Ik doe geen uistpraak over Gosliga, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb zelf de beschilling over een HD( 80 bar) tectylpomp en heb hem zelf behandeld, nadat ik van tevoren een uitvoerig behandelplan had gemaakt en diverse slopers aan een uitvoerig onderzoek had onderworpen.
Dezelfde punten zal Gosliga dus ook minimaal moeten behandelen lijkt me.

Wel zweer ik bij 1 middel: WAXOIL. Het hardt nooit uit, penetreert als de beste en gaat niet als een dikke laag in de horizontale delen liggen, maar vloeit goed uit zodat de afwatering gegarandeerd blijft en je dus niet een nieuwe corossie-oorzaak creeert en/of de zaak geheeel afsluit. Nadeel is dat dat spul schreeuwend duur is.
Dus met die WaxOil moet ik mijn Giulia ook behandelen? Dat het kostbaar is, is jammer, maar als ik er dan jaren langer mee kan doen...... :wink: En eens in de 2 jaar spuit je het eronder uit met warm water, en zet je er een nieuwe laag tegenaan???

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Gosliga

za aug 19, 2006 09:36

Oa: Alle stijlen, de dorpels, de achterschermen de raamstijlen de portieren. alle chassis balken langs/ dwars dienen minimaal behandeld te worden. Ik doe geen uistpraak over Gosliga, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb zelf de beschilling over een HD( 80 bar) tectylpomp en heb hem zelf behandeld, nadat ik van tevoren een uitvoerig behandelplan had gemaakt en diverse slopers aan een uitvoerig onderzoek had onderworpen.
Dezelfde punten zal Gosliga dus ook minimaal moeten behandelen lijkt me.

Wel zweer ik bij 1 middel: WAXOIL. Het hardt nooit uit, penetreert als de beste en gaat niet als een dikke laag in de horizontale delen liggen, maar vloeit goed uit zodat de afwatering gegarandeerd blijft en je dus niet een nieuwe corossie-oorzaak creeert en/of de zaak geheeel afsluit. Nadeel is dat dat spul schreeuwend duur is.
Dus met die WaxOil moet ik mijn Giulia ook behandelen? Dat het kostbaar is, is jammer, maar als ik er dan jaren langer mee kan doen...... :wink: En eens in de 2 jaar spuit je het eronder uit met warm water, en zet je er een nieuwe laag tegenaan???
Eronder??. Ik bedoel hier het behandelen van het INwendige van je carosserie. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Gosliga

za aug 19, 2006 10:00

Eronder??. Ik bedoel hier het behandelen van het INwendige van je carosserie. :wink:
Psies.... het inwendige is erg belangrijk!

Voor wat betreft de holle delen; het is van groot belang dat deze goed gereinigd zijn alvorens ze in de Waxoil, Dinitrol, Tectyl of whatever gezet worden. Bij van Egmond wordt dit uiterst zorgvuldig uitgevoerd. Holle delen worden eerst onder hoge druk (en heel wat hoger dan een spuitlans bij een wasstraat) uitgespoten, gecontroleerd en als alles droog is gedinitrold.

Bij de Berlina die ik ooit had was de Dinitrol in de kokerbalken gewoon over de roest en vuiligheid heen gespoten. Dan helpt het natuurlijk een stuk minder.

Ik zal, als ik het niet vergeet, dit weekend even kijken waar bij mijn Bertone precies die dopjes zitten.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Gosliga

za aug 19, 2006 10:05

hoeveel houd dat tegen die waxoil in jaren uitgedrukt?

Is het het geld meer dan waard ( en hoe duur is een goeie behandeling :?: ), en hoeveel meer heb je er plezier van?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Gosliga

za aug 19, 2006 10:24

Eronder??. Ik bedoel hier het behandelen van het INwendige van je carosserie. :wink:
Psies.... het inwendige is erg belangrijk!

Voor wat betreft de holle delen; het is van groot belang dat deze goed gereinigd zijn alvorens ze in de Waxoil, Dinitrol, Tectyl of whatever gezet worden. Bij van Egmond wordt dit uiterst zorgvuldig uitgevoerd. Holle delen worden eerst onder hoge druk (en heel wat hoger dan een spuitlans bij een wasstraat) uitgespoten, gecontroleerd en als alles droog is gedinitrold.

Bij de Berlina die ik ooit had was de Dinitrol in de kokerbalken gewoon over de roest en vuiligheid heen gespoten. Dan helpt het natuurlijk een stuk minder.

.
Helemaal waar en ook doen. Echter: Ik ben van mening dat het minimaal een redelijk aantal weken duurt voordat alle inwendige delen en naden weer 100% droog zijn. Waar water zit kan namelijk geen beschermingsmiddel doordringen. Het "kruipolieeffect" wordt hierdoor verminderd en dat is weer jammer.


@ Sieger: Hoelang waxoil effect heeft valt of staat met de wijze en de plaats van aanbrengen.
Feit is wel dat je onbehandelde en vers gelaste dorpeltjes binnen 1 week al weer rood verroest zijn aan de binnenzijde als je auto buiten staat en dat er dan zeker na 1.5 a 2 jaar weer de nodige blazen zichtbaar zijn ( Direkt naast je laswerk)
:wink:

Zinvol is een behandeling altijd, als het maar goed gebeurd. Het enige onplezierige moment is het afrekenen na een behandeling. :biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Gosliga

za aug 19, 2006 11:58

Dat drogen zit bij Van Egmond wel goed!

Overigens wordt er voordat er een waslaag in de holle ruimtes gaat eerst nog een roesstoppend middel in gespoten.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Gosliga

zo aug 20, 2006 00:53

dit zijn van die dingen the joy remains long after the price has been forgotten...

Ben benieuwd naar de reactie van Gosliga. Heb ze vorige maand gemaild met verzoek om info ivm de sei.
Die moet ook. En als ik dan kijk naar mijn berlina, waar ik 3 jaar en 70000 km mee gereden heb, en kijk hoe die er na drie winters uitzag... Daar valt niet tegenop te lassen. Als ik die destijds goed had laten behandelen........
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”