er zit dikke mayonaise onder mn oliedop maar ik vind em niet zo lekker.
trouwens, er komt geen witte rook uit mn uitlaat maar dat kan komen omdat er water in zit en geen koelvloeistof denk ik?
Het zou kunnen dat water minder rookt, maar in principe zou het volgens mij toch wel zichtbaar moeten zijn. Zie je toch niet iets van condensvorming uit je uitlaat ofzo? Die mayonaise kan trouwens ook komen doordat je veel korte stukjes rijd. De olie komt dan niet goed genoeg op temperatuur en condenseerd in de welbekende carterontluchting. Veel 33's hebben wel wat mayonese hoor, gewoon schoon maken en verder niets aan doen.
Wat is jullie advies, beide koppakkingen vervangen of alleen de kapotte?
Misschien slecht nieuws voor jou, maar omdat het een boxermotor is moet je beide koppakkingen vervangen. Vervang je er 1, dan zal je zien dat hij beroerd gaat lopen. Dit heeft natuurlijk alles te maken met compressieverschil tussen de linker en rechter twee cilinders. Je kan van tevoren een compressietest doen om te kijken hoe je motorblokje is, waarschijnlijk kom je 1 (of twee) lage waarden tegen ivm een lekke koppakking. Wat ik geinig zou vinden is om na de reparatie nog is een test te doen en te kijken wat het scheelt