Hoi,
Binnenkort ben ik de trotse eigenaar van een 166 2.4JTD
Ik heb al een Alfa6, een 75 en een motor(Honda VF750F)
Omdat je over het algemeen genomen maar één voertuig tegelijk kan besturen, ik meestal de motor neem, en maximaal twee auto's kan stallen, zit ik dus eigenlijk met een overcompleet wagenpark. Een luxeprobleem natuurlijk en de 166 hoeft niet per sé gestald te worden, maar dat lijkt me conservatorisch gezien wel beter.
Dus moet de 75 weg ... alleen, ik heb de 75 al sinds 1998 en heb in die acht jaar er ongeveer 160000km mee gereden, heb zowat alle bouten en moeren al eens losgehad, 120000km geleden de motor volledig gerevideerd en ken 'm van voor tot achter, zal sommigen misschien wel bekend voorkomen, dat zorgt er wel voor dat je het stadium:"het is maar een auto", behoorlijk voorbij bent.
Het is overigens een QV ... een 2.5V6QV uit 1986, zo'n zeldzame.
Dus: Hoe DOE je dat? een auto wegdoen?
De Alfa6 is een geweldige auto en de 166 zal ook heus niet tegenvallen, maar met de 75 kun je gewoon lekker .. ehm "karten" is misschien het juiste woord. Aan de andere kant, de koets wordt erg slecht: deuren roesten, gaten onderin de C-stijlen en nog steeds niet wegenbelastingvrij ... kost allemaal geld, en wordt wel een dure kart dan.
Argh!
Wat zouden jullie doen? Tips?
Oh ja, ik weet natuurlijk dat de 166 op satansbrandstof rijdt, verkeerdwiel aandrijving heeft en niet zilvergrijs is, maar ik heb 'm gekocht omdat ik verwacht regelmatig naar Italië te gaan, dan is een diesel portemonnee-technisch wel handig, bovendien is de auto beter geschikt voor de onverharde-met-hoge-middenberm-en-semi-onbegaanbaar-bij-regen wegen die we tegenkomen.
Chris
.