Wegens omstandigheden heeft m’n zus er ruim 2,5 jaar op moeten wachten, maar nu is het dan eindelijk zo ver: de groene 75 wordt onder handen genomen.
Te beginnen met de complete trans-axle. Uitgangspunt was een weerbarstige 2e, een ernstig tegenwerkende 3e versnelling, een zeer dubieuze voorste cardanrubber en ernstig aangetaste remschijven achter. Daar gaan we dus eens goed werk van maken.
Daarnaast heeft de auto nog te maken met wat lekkage in de kofferbak, een lekke tank, een scheefstaand stuur, een niet werkende achterruitverwarming (zekeringkast), een smerige motorruimte (ooit de oliedop verloren) en de nodige roestschade.
De bedoeling is om nu iid geval al de technische mankementen goed op te lossen.
Ik ben 18 augustus begonnen en tussen het werken door lekker bezig.
De laswerkzaamheden stellen we nog even uit. (is allemaal nog APK waardig)
Toch kon ik het niet laten alvast het sleepoog (met de hand!) te verwijderen



Zo, de trans-axle is er onderuit en we zijn alvast verder aan het demonteren.
Adjesalfa reuze bedankt voor je medewerking.




Ik laat bij voorkeur een ander het echte vuile werk doen


De achteras kan wel een opknapbeurt gebruiken. Daar zal ik me in de tussentijd dan maar mee bezig houden (kan niet al het rotwerk uitbesteden. Hoewel?



Wordt vervolgd. De trans-axle’revisie’ is inmiddels al zo goed als af, morgen de finishing touch. (ontluchten remmen + koppeling en uitlaat monteren)