even voor de duidelijkheid: het komt bijna nooit voor dat ik minder dan 1 uur in de auto zit. dat gebeurt enkel een paar keer per week als ik moet werken want dat is maar 20 minuten rijden. voor de rest rij ik normaal gesproken elke avond een paar uurtjes voor de fun met vrienden. ik laat hem ook altijd rustig warm lopen voordat ik begin te trappen.
en ik weet zeker dat er 3 weken geleden nog geen mayonaise onder die olie vuldop zat want toen heb ik er nog wat olie bijgegooid. hij stond namelijk een centimeter boven minimum dus heb ik er een halve liter bijgedaan.
en thermostaat is dik in orde naar mijn idee, continu rond de 90 graden rijdend (mits koelvloeistof op peil is).
en speeder, ik vind het een goed idee wat je zegt maar ik kan zelf niet lassen of iets dus het wordt niet gemakkelijk om het spruitstuk los te krijgen want die zit dus op 1 punt vastgelast, waar de bout is afgebroken. en om dat aan de garage te vragen lijkt me niks want ik hou niet van die uurlonen die zij me berekenen. ik ben zelf ook maar student, en ik doe er alles aan om mn auto in goede conditie te houden maar dan moet het wel door een beun gebeuren anders is het niet te betalen. ik ken genoeg mensen die hun auto weg zouden doen door een lekke koppakking, maar dit ben ik echt niet van plan want ik ben eraan gehecht en ik verwaarloos mn auto niet zomaar.
Twan,
Ik begrijp dat 1 van de pijpen vastgelast zit. Kan je me wat meer informatie geven van de manier waarop hij vast gelast zit? Waar is die las precies gezet? Ik kan me niet voorstellen dat de flens vastgelast zit aan je aluminumun blok. Is de flens misschien in het gat vastgelast aan het afgebroken tapeind? In dat geval zou je met een goede boormachine al een heel eind komen...
Mijn 1.4IE word trouwens met dit weer maar 75 graden, in de file 90. Jij hebt natuurlijk een 1.5, dus dat zal wel verschil maken. Ik weet dat 70graden bij de temperatuurmeters van de 1.4 in het midden staat. Dat is bij de 1.5> niet het geval. Mijn koelsysteem is overigens compleet vernieuwd