De chamapgnekleurige ligt inmiddels helemaal in stukjes. Nu dus de zilvergrijze opbouwen met de beste onderdelen!




Ze moet van een liefhebber zijn geweest hoor. Alles is zo keurig verzorgd onder de motorklep! Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedrevenKijk. dat mag ik graag zien. Eindelijk gaat die Novanta, die al jaren weg stond te kwijnen weer aan een nieuw leven beginnen. Heel goed. Hoe is hij technisch? Loopt hij goed na al die tijd stilstaan?
Edit. Ja dus. Ziet er ook erg goed uit onder de kap. Volgens mij hebben jullie een prima aankoop gedaan.
Je mag niet meer raden!De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten.
V-snaar monteren en je weet het snel zat lijkt me.Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven. Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.
Hee een 88er. Mijne is ook in 88 pas op kenteken gegaan.,chassisnr eindigt op 5814. En de jouwe? (kijken of ie jonger is...Je mag niet meer raden!De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten.De zilvergrijze is inderdaad van '88. De champagnekleurige was van '85. Vreemd genoeg was de oudste dus wel de hardste.
Diagnose is inderdaad snel genoeg gesteld. Maar m'n broertje wilde eerst 'even' de koets aanpakken. Terechte opmerking over de distributieriem trouwens! Thanks. Moeten we inderdaad meteen even vervangen.V-snaar monteren en je weet het snel zat lijkt me.Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven. Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.
Bij de weg: denk je ook even om de distributieriem?!
Mooi project hoor, ziet er netjes uit!
Heb ik ook al aan zitten denken. Heb jaren terug ook een 90 gehad. Die druppelde aan het stuurhuis ook een beetje. Inderdaad een rotklus dus ik heb het maar zo gelaten toen. Gelukkig ligt er nu nog een van die andere 90.Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.
Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.
Aha! Dat zou best de reden eens kunnen zijn van al die lekke 90 stuurhuizen!Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.
Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.