Ja deze Sprint heb ik vorig jaar van Sergio overgenomen. Zag er inderdaad zo op het eerste gezicht ook zeer goed uit. Totdat je alles gaat strippen en alle tectyl, bitumen en kit eraf gaat steken... toen was het wel even slikken:
1)
In de bodem waren er 4 plaatjes ingelast (in alle voetenbakken 1) maar dat was niet (of toch in ieder geval erg slecht) nabehandeld en waren dus allemaal gaan roesten, zowel van binnen als van buiten
... natuurlij kwel een mooie laag tectyl er overheen ... (die loszat van de bodem, roest is een slechte ondergrond blijkbaar
)
2)
Was onder de accubak een langwerpig roestgat ontstaan (zie een van de foto's)
3)
Was de bodemplaat een stukje losgeroest van de dorpel bij het voetengedeelte aan de bijrijder kant.
4)
Zat er in de linker achterwielkast een roestgat bij de bevestiging van de benzine vulpijp (die zit halverwege aan de wielkast geschroefd)
5)
Zat er een roestgat in het plaatwerk onder de achterbank (tegen de linker achterwielkast aan)
6)
Had de roestduivelduivel boven de hendel om de motorkap te ontgrendelen (in het schutbord dus) een mooi gaatje gevreten
7)
En in een moeite door een gat in de linker voorwielkast ...
8 )
... en in het plaatwerk onder het koelvloeistofreservoir geknaagt
9)
Dat was allemaal niet zo spannend en goed te doen, het ergst was de rechter achterwielkast eraan toe. Ook daar een slecht behandelde reparatie waardoor de naad tussen wielkast en kofferbakbodem doorgeroest was en langs de koker rond de demper was aan beide kanten de roestduivel ook al aardig aan het knagen geslagen.
Tel daarbij op mijn wens om te gaan racen en een Sprint die er qua uiterlijk gewoon om vraagt om snel te gaan ... UItkomst is dan een mooi project