Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Bougies + kabels + benzine

do sep 14, 2006 14:43

MAAR..... de garage heeft die eruit gegooid omdat die een "gat in de zuiger" zouden kunnen branden. Kan dat kloppen???
Gaan we weer.....
De positie van de bougie bij een nord blok is sowieso al de meest gunstige voor mengselontsteking.
Dat "gat in zuiger", hebben ze dat vroeger niet geroepen, voor ze er achter kwamen dat in de meeste gevallen valse lucht hiervoor verantwoordelijk was ?

Vraag me trouwens af in hoeverre dat valse lucht gedoe overroepen is...Ik kan me dat wel voorstellen als je met een behoorlijke scheur in 1 rubber een uur gaat gassen op Zandvoort...maar met een miniem lekje en normaal gebruik ? zou het ?

sorry, Chris, we wijken af. :wink:

panzerfrans

RE: Bougies + kabels + benzine

do sep 14, 2006 15:45

Verkeerde bougies kunnen best gaten in zuigers branden, maar dit heeft niets met het gebruikte merk te maken, wel met het verkeerde type.

Als die NGK's van het voorgeschreven type zijn kun je die dus rustig gebruiken.

Groeten, Frans.

Gebruikersavatar
Dellorto
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: NL

RE: Bougies + kabels + benzine

vr sep 15, 2006 10:06

@Thom:

Ik heb je instructies opgevolgd en het zit er perfect in allemaal. Standaard was de elektrodeafstand zo om en nabij de 0.8 - 0.9 mm, dus
even nameten en afstellen was wel op de plaats!
Ik heb ze ook zeker niet te vast gezet, op gevoel vast en niet te gek.

Ik weet niet of het komt omdat het gewoon nieuwe bougies zijn of dat het NGK's zijn, maar ze loopt uitstekend !
Had hiervoor GL erin, maar die gingen alweer 25000 km mee, overigens nooit echt problemen mee gehad (regelmatig alle 4 schoongemaakt).

Nogmaals dank voor de tips en trucs!
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

Terug naar “Algemene Technische vragen”