Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1545
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 09:32

Was al heel lang niet op Zandvoort geweest, maar ik weet nu al dat ik voortaan niet meer oversla. Het was erg mooi, leuk, gezellig, vul maar in. Tijdens de rit er naar toe al diverse "thumbs up" vanuit andere Alfa's, vooral die all-black 156 Madeno die achter me zat in de Heinenoordtunnel, mooi ding. Op het circuit opgetrokken met de Zeeuwen, her en der bekenden ontmoet en genoten van het gerees.
's-Avonds weer terug en wederom in de tunnel een man(jawel) in een 206CC nog wat rillingen bezorgd, kon dat niet laten... :wink:

Complimenten aan de organisatie en alle medewerkers, top!

grtz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 09:37

Zo, weer een jaartje wachten helaas. Een zeer mooi SS, voor ons de eerste keer met een “klassieke” Alfa, die het overigens fantastisch gedaan heeft. Zaterdag al vroeg op, vertrokken richting Den Haag, alwaar Ray en Egbertone hebben aangepikt (nou ja, eigenlijk heb ik aangepikt, haha). Door de tunnels bij Wassenaar (GRIJNS, filmpje volgt) naar Zandvoort. Weer heel veel vrienden en bekenden gezien, het “geouwehoer” was er naar….
Prachtig weertje zaterdag, iets te warm eigenlijk, toen we na uren op de paddock, de Bertone weer in moesten om even onze hotelkamer te gaan verkennen en de bagage uit te laden. We waren blij dat we uit de auto waren, en dat gebeurt niet veel. Zondagochtend vroeg uit de veren, op wacht bij de tunnel tot een uur of 2. (Viel het jullie niet op dat er zo weinig petjes binnen waren ? :twisted: ). Vrouwtje zou later komen en me bellen, omdat ik de clubpas bij had…Nou ja, ik zou haar bellen, want ze had geen belkrediet meer (vrouwen he… :roll: )
Dat bellen lukte dus niet, achteraf beseften we het pas, omdat zij zonder belwaarde ook geen gesprekken kan ONTVANGEN in het buitenland. Ze mocht dus niet binnen…Gelukkig herkende ze Dré en Skattie, die ervoor gezorgd hebben dat ik haar aan de poort kon ophalen. Was ik er net vanaf :twisted: :wink:
Om 2 uur de post aan de tunnel verlaten en nog tot half 4 of wat rondgehangen. Toen was het afgelopen, stilaan naar huis, en na een geslaagde trip met de Bertone waren we iets over 6 terug in België. Helaas weer een jaartje wachten.

1 minpuntje: heb me behoorlijk geërgerd aan diegenen die dachten dat de weg tussen de hoofdingang en tunnel ook circuit was...Onbegrijpelijk hoe sommige patsertjes zich daar gedragen, terwijl er mensen (EN KINDEREN) lopen aldaar !
Verbaast me niks dat daar fietsers aangereden zijn. (al doe ik geen uitspraak over deze bestuurder, ik heb 't niet zien gebeuren)


fotookes

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 16:25

Ook hier tunnelcontrol medewerker die zn verslag doet.

Heerlijk weekend gehad. Leuker als vorig jaar, alleen een beetje jammer van het weer op zondag, maar gelukkig hebben we het droog gehouden. Het weekend begon voor mij vrijdagavond al, de 33 lekker op de paddock laten staan en meteen even een strandwandeling gemaakt. Zaterdag een heerlijk dagje bij de tunnel in de zon gezeten en verbranden, en al die mooie Alfa's langs zien komen. Zondag zelfde, op een gegevenmoment kwam het wel een beetje de neus uit, zeker toen op het einde de toegang tot het circuit open was en er continu niet Alfa's trachtte de paddock op te gaan.

Ook heerlijk de 33 uitgelaten, in vergelijking met vorig jaar (erg warm worden, carbs die warme lucht gingen aanzuigen en dus beroerd lopen) was het auto'tje een verademing. Alles deed wat het zou moeten doen, en jawel, heel wat 75's, 155's en andere auto's in de bochten lekker het leven zuur gemaakt. Dachten ze er eindelijk vanaf te zijn op het rechte stuk, zat het blauwe ding er weer strak achter bij uitkomen van de Tarzan, echt genieten. En zondag ging ons mam mee, die vrolijk naar iedereen zat te zwaaien tijdens het rijden, erg leuk.

Veel forummers ontmoet (Michel, Pieter, Hans alias Dinky Boy en ga zo maar door) en voor de rest nog een hoop oude bekenden! Kortom, ronduit geslaagd en volgend jaar zeker weer van de partij (dan hopenlijk wel met de type 1).
Laatst gewijzigd door Maxtor op ma sep 18, 2006 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 16:53

Dan kan nummer 3 van de Tunnelcontrol niet achterblijven.
Mijn aanmelding als vrijwilliger was een beetje misgelopen, dus tot op het circuit wist ik nog niet wat mijn taak was: tunnelcontrole. Autootjes wel/niet de tunnel doorsturen, smoezen scannen (ik heb 18 wiellagers in de auto liggen en die zijn heel zwaar: pfff...) en 's zondags ook bij de tunnel uit de mensen naar de juiste register plekken sturen (schore keel van: "Met de bocht mee naar links en dat na de dranghekken naar rechts bij de andere Supertjes").
Veel bekenden/medeforummers gezien (Manu, Kristal, Michel, Hans, Tommoasso, Sergio, nog een Hans, Dré, de eigenaar van de Open Keuken, Eric mijn oude monteur uit Den Haag, de huidige eigenaren van mijn vaders 146, etc...), lekker gereden, zaterdag warm gehad (kop verbrand ;) ), zondag koud gehad.
Weer genoten van de zwarte 75 van Bob vd Sluis, maar waar was de 6C1750 van dat engelse echtpaar. Ik heb hen wel gezien, maar hadden ze de auto thuisgelaten?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

Re: RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 16:59

naar de juiste register plekken sturen (schore keel van: "Met de bocht mee naar links en dat na de dranghekken naar rechts bij de andere Supertjes").
Hmmm... ik gebruikte daar meer van met de bocht mee en dan achter de Montreals :wink:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 17:57

Ik word er wel vaker van beschuldigd te lang van stof te zijn... :| ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 17:59

(...) maar waar was de 6C1750 van dat engelse echtpaar. Ik heb hen wel gezien, maar hadden ze de auto thuisgelaten?
Les Paul en zijn eega waren met een 105 Spider (die illegaal een plek stond te bezetten op het Concorsoterrein ;) )

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 18:39

Les Paul en zijn eega waren met een 105 Spider (die illegaal een plek stond te bezetten op het Concorsoterrein ;) )
Foei! :D

Jammer, ik had gelezen dat zij nog een tweede 1750 hebben, was benieuwd of deze dit jaar zou komen...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 19:00

Jorrit en ik hebben weer geweldig genoten. Na de nacht van vrijdag/ zaterdag op het cicuit doorgebracht te hebben (Total control 1 :wink: )waarbij we net een klein "knippertje" konden doen, de hele zaterdag verder opgebleven. Juul weer even lekker de sporen gegeven, en gebruikt waarvoor hij gemaakt is. :wink:
Je hoeft niet een Squadra- Juul te zijn om snelle ronden neer te zetten is gebleken.. :lol: Verder zeg ik hier niets over.. :wink: Wel helemaal gek van die 155 GTA, Gaaaaaaf om daar mee boodschappen te gaan doen... :lol:
Leuk weer een groot aantal Alfa vrienden bekenden te hebben gesproken-. Ook leuk dat de kring steeds groter wordt. Ik ga geen namen noemen want dan vergeet ik er vast een paar. :oops: :oops:

Zaterdagavond na de organisatierit, was het voor ons afgelopen. Jorrit werd de volgende dag 17 en ik moet eerlijk bekennen: Na zo´n nacht en dag ben ik echt behoorlijk totalloss.Volgend jaar staat iig weer. Ik zie er nu alweer naar uit.

Hulde voor alle mensen die dit evenement mogelijk hebben gemaakt !!

ZV here we come............ :o :o
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op ma sep 18, 2006 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 19:36

'Mijn' Spettacolo: vrijdagochtend samen met Cor geshopt voor de laatste benodigdheden voor miniaturen-expo en concorso's. Om 14:30 uur de aanhanger achter de 155 van Cor en ricting ZV getuft, @@ en J@ haakten vlak voor Joure aan en sukkelden mee. Precies om 18:00 uur, zoals gepland, bij circuitpoort aangekomen. Bleken we nog niet het terrein op te kunnen, moesten we een uur wachten :? Daarna rap begonnen met het opzetten van de vitrines, samen met de @tjes die evenwel op enig moment met hun waakdienst moesten beginnen. Het was echt doorbijten, maar gelukkig kwam er hulp van o.a. Andretti en Teun, waarna het opbouwen opeens heel snel ging. Om 0:05 uur kon het licht uit en de roldeur dicht.
Nog even een biertje gepakt in de als altijd stinkend hete en rokerige hotelbar (de lokale verordening staat niet toe dat je je consumptie op het terras nuttigt :evil: ) en daarna rap onder de klamme lappen. Euh.. er òp dus, wat een benauwde kamers (hotel gaat verbouwd worden gelukkig).

Volgende ochtend onszelf 6:15 uur uit bed geschopt en na snel ontbijt rap naar de expo-box om vitrine te vullen en de mede-exposanten op te vangen. Om 10:30 uur, kon het publiek er in. Vanaf dat moment een relatief rustige zaterdag gehad met heel veel leuke ontmoetingen, o.a. met een tweetal Amerikanen waarmee Cor via AlfaBB-forum al contact had gelegd. We hebben ons prima vermaakt met Todd en Fred die overigens ook Dave bleken te kennen, de man die mij toen zo geweldig heeft geholpen met het bestellen van de Victory by Design DVD's (oude forum).

Zaterdagavond na het diner nog gauw ZV ingelopen om met Edwin even nog een terrasje te pikken. Toch maar niet al te laat weer op bed (letterlijk), de volgendedag zou druk worden.

Zondag: Concorso dag: eerst de tentjes opbouwen die het Concorso-terrein markeerden, kostte toch meer tijd dan verwacht. Vanaf dat moment gaat er een trein rijden die niet meer te stoppen valt: juryleden arriveren en moeten 'gebriefd' worden, de deelnemers arriveren en moeten geparkeerd worden en voorzien van info over het aanwezig zijn tijdens het jureren. Max, dank je voor je assistentie hierbij, echt helemaal top!!! :thumbs: En dan begint het jureren zelf. Het vaste draaiboek blijkt beproefd en het loopt allemaal naar wens. Tussendoor zelfs nog gelegenheid voor her en der een praatje en even kijken hoe het loopt op de Miniaturen Expo. Toch nog wat verbeterpuntjes voor volgende keer genoteerd.
De jury is op tijd klaar, de deelnemers kunnen nog even een paar rondjes de baan op en voor Cor, Arjan en mij begint het puntentellen en rangschikken. Om 15:30 uur de prijsuitreiking en opeens kunnen we neerploffen op het terras voor een biertje (van de overenthousiaste Amerikanen: Fred is o.a. naar Nederland gekomen om een Giulia te kopen, die blijkt dus van Theo Meinster te zijn geweest :P Klein wereldje toch...)
En dan begint het afbreken van de Expo; vitrines uitruimen en vervolgens demonteren, samen met degenen die ze na afloop konden kopen. Stevig doorwerken maar het ging allemaal voortreffelijk. 19:00 uur, tijd om afscheid van een ieder te nemen en de Alfa-neus richting Groningen te zetten.
Even na tienen thuis (ging vorig jaar met de 33SW, zònder aanhanger, in een *kuch* toch iets ander tempo.... :roll: :biggrin: ).
Moe, maar uiterst voldaan :D

Cor, Arjan, dank voor de geweldige samenwerking :!:

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 20:50

@Pietro: De tweede 1750 van Les ken je vrijwel zeker al, is namelijk de donkerode ex Luigi Fusi en ex Douwe Heida 4 deurs 1750 die 2 jaar o.a. geleden op het SS was.

Vond het erg gezellig Zondag en leuk om weer zo veel mensen live te spreken ipv alleen via het forum.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
gt1300jr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za jan 08, 2005 14:52
Locatie: Leeuwarden

Re: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 20:57

En wat voor een spectakel was het! ging nog wel in de rondte... iemand daar toevallig foto's van?! was tijdens het Giulia, Bertone, Berlina register bijna voor de tribune :roll: .. gelukkig niemand geraakt... super vermaakt! organisatie bedankt!
Was jij diegene die nog een minuut of wat stil bleef staan ? En dat de marshal de baan overstak naar jou ?

Dan heb ik er geen foto van ;)
He, zat jij daar ook :wink:

Geloof niet dat ik dat was?! weet niet in welke bocht het gebeurd is(iemand?!) maar was achter de tribune bij het grote parkeerplaats waar o.a de Spiders en Bertone's stonden!
Gt1300jr / 33 1.7 I.E S.W

RIP 146 1.6 TS G3 / Sprint 1.7 QV

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 21:07

heb ook geen marshall gezien
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Blu Ollandese
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:33
Locatie: België

RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 21:26

Ook even mijn 50 eurocent (voor wat ze waard zijn :wink: ):

Lange rit...maar Ongelooflijk hard de moeite waard..heb er echt van genoten.
Spijtig genoeg enkel wel maar zaterdag (zondag had ik er naderhand ook wel graag bij geweest) maar het was dolle pret.

Mijn neefje 4 jaar (ex-voetbalfan) veraste me wel met zijn oprechte opmerking dat hij toch liever Racepiloot zou worden dan voetbalster... can you blame him...

Bedankt aan iedereen die mee aan dit geestesverijkende evenement heeft meegewerkt, and see you next year!!
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Gebruikersavatar
gt1300jr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za jan 08, 2005 14:52
Locatie: Leeuwarden

Re: RE: Specttacolo!

ma sep 18, 2006 21:38

heb ook geen marshall gezien
nou eventjes dan... in het torentje.... toen we in de rondte gingen :lol:
Gt1300jr / 33 1.7 I.E S.W

RIP 146 1.6 TS G3 / Sprint 1.7 QV

Terug naar “Evenementen”