Drijfstangen laten shotpeenen?
PB Me
http://www.ctbpernis.com/wijzigen/nl/shotpeen.htmlWat is shotpeenen?
Lijkt me bij Rees niet van toepassingWellicht dat ze sneller breken wanneer je meer vermogen uit het blok perst of hogere toeren draait dan normaal!?
Als je het toch goed wil aanpakken dan is dat wel intressant om direct te doen idd (maar voor af en toe en trackday te gaan shotpeenen of polijsten), maar mij lijkt het intressanter om te weten wat je aan bv je drijfstangen ook nog aan materiaal kan/mag (doorboren?) weghalen om alle bewegende delen lichter te maken, daar zit volgens mij behoorlijk winst.ah dat is eigenlijk denk ik de grondregel bij motoren, zeker voor circuit gebruik: zorg voor een structureel goed onderblok. (je zit toch langdurig hoog in toeren)
dus lijnboren, balanceren, shotpeenen lijkt mij ook erbij horen , kost de kop niet. goed blueprinten dus, en vergeet de olietoeveor niet...
160 pk en 8000 toeren is max bij mijn motor en ja als ik nou zou kunnen rijden dan was ik nog snellerLijkt me bij Rees niet van toepassingWellicht dat ze sneller breken wanneer je meer vermogen uit het blok perst of hogere toeren draait dan normaal!?2.03 ZV is redelijk normale omgang met je blok
wat zijn dan de nadelen?? ook niet onbelangrijkIk kan mij herinneren dat we op het oude forum een enorme discussie over shotwortelen gehad hebben, incl voor en nadelen van diverse zaken.
Adios, JR