wat is dan de ideale uitlaat buiten het spagheti van een sud sprint?
middenpot verwijderen en stuk tussen lassen van een meter met diameter 80 en eindpot origneel houden
of zit ik er glad naast Confused
Ja dat begrijp ik, anders zou hij lek zijn. Maar zonder middendemper en met alleen een achterdemper heb je heel veel lawaai IN de auto, wat bij een bepaald toeretal zeer irritant is. Ik heb het vroeger wel eens gedaan bij een Giulietta, maar snel weer teruggeplaatst. Niet leuk meer. Voordeel was wel dat je niet naar het geleuter van de achterpassagiers hoefde te luisteren.laat ik het zo zeggen
de tussen demper de pot weghalen en vergroten met een diam. van dacht 0.80 maar tis denk ik 0.63.5 1mtr lang en dan de achter orignele pot zo laten
meer vermogen jaWat wil je met je uitlaat bereiken? Gaat het om de sound of om het vermogen? In dat laatste geval valt er niet zoveel winst te behalen. Vergeet namelijk niet dat voor optimale resultaten in en uitlaat opelkaar afgestemd moeten worden. Dat valt dan alweer onder klassieke tuning.
meer vermogen of meer geluid zijn 2 heel verschillende dingen. Een uitlaat zal voldoende tegendruk moeten geven, maar toch voldoende flow. Simpel een demper weglaten is niet altijd een goede oplossing.
Het klopt dat je zo min mogelijk tegendruk wil, maar in tegenstelling tot wat veel mensen denken bereik je dat niet door zo min mogelijk dempers. Een rechte buis levert dusdanig ongunstige resonanties van de uitlaatgassen op dat de tegendruk hoger wordt dan bij een goede absorptiedemper.
Eigenlijk wil je zo min mogelijk tegendruk, want dan stromen de gassen moeilijker naar buiten, dit kost dus vermogen. Maar als je vermogen wilt lijkt me een spagetti spruikstuk wel het beste, de rest zal weinig uitmaken. Bij een spagettispruikstuk zijn alle uitlaatdelen van het spruikstuk even lang. Hierdoor zuigt de uitlaat de zuiger nog extra leeg, omdat er twee cilinders met elkaar gekoppeld zijn.
Rens