Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo sep 06, 2006 22:44

Leuk project. Ik zou eens contact opnemen met de deelnemers van de rally Amsterdam Beijing. Die kunnen je vast wel goede tips geven wbt de opbouw van de auto in woestijngebieden. Doet de airco het ook nog?

alfaromeo155

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

do sep 07, 2006 12:16

echt super dit. blijf wel foto's plaatsen van de voortgang.

veel succes :thumbs:

Crossroads

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

do sep 07, 2006 12:20

Komt in orde, zaterdag in Amsterdam op de barreldag maak ik weer foto's welke ik dan weer zsm online plaats!
I'll keep you posted!

Crossroads

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

za sep 16, 2006 10:41

Hierbij weer wat foto's van ons barrel. Inmiddels zitten er een aantal stickers op van sponsoren en van de organisatie. Er moeten nog wat stickers op van SCARB, waar kan ik dat regelen? Immers hebben we veel info van het forum gehaald zoals tips e.d.

De achterbank is eruit, want dat moet onze slaapplaats worden als een tentje opzetten niet lukt :D

De auto doet het goed! Inmiddels hebben we bijna 2.000 testkilometers gemaakt en alles verloopt prima! Komende week gaan we 'm verhogen, andere banden eronder en wat aan de remmen doen.

Daarnaast komt er een imperial op voor de 120 liter benzine die we in Mauritanie bij ons moeten hebben. Weet iemand wat de maximale dakbelasting is van de 155? Ik kan het in het instructieboekje niet vinden.

Nu druk op zoek naar sponsoren, zodat we goed op weg kunnen en ons doel kunnen halen: het sponsoren van een mechanische ploeg voor het goede doel in Gambia en een waterpomp op solarenergie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

za sep 16, 2006 15:11

begint er op te lijken. Veel succes toegewenst
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

za sep 16, 2006 17:30

Gaaf!

De maximale dak belasting is 50kg, al weet ik niet of dat per dakdrager is of voor het gehele dak.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

zo sep 17, 2006 20:11

Ziet er fijn uit !
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik127
Junior Member
Junior Member
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:54
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

zo okt 01, 2006 21:49

Haha, leuk man. Leren die Gambianen eens wat mooie Italianen zijn.

Ophogen is geen noodzaak, maar kan wel prettig zijn. Kan je ook voor weinig in Marokko laten doen. Qua banden kan je mud en snow banden overwegen. Die zijn wat hoger. Heb wel weer ergens gehoord dat het profiel ervan er niet echt helpt in het zand.

Kan je via de organisatie van die quick cuisine maaltijden krijgen? Een soort struikmaaltijden die zichzelf verwarmen. Handig als je een trage grenspost hebt (deed er soms 4 uur over) en honger krijgt.

Ik had ipv rijplaten tapijt meegenomen. Dat werkte niet briljant.

Ik weet niet of panties helpen tegen stof in je luchtfilterhuis. Ze helpen wel tegen sprinkhanen die erin willen kruipen. Gewoon een extra filter mee.

Zorg dat je radiator goed is. In Afrika eventueel de fan zo schakelen dat ie standaard aan is.

Misschien kunnen medeforummers wat oud gereedschap doneren dat je onderweg zelf kan gebruiken en daar achter kan laten voor je goede doel.

Bodem plaat is goed, maar zet hem wel goed vast. Een aantal teams hebben problemen gehad daarmee.

Je zal al veel sites hebben gezien, maar voor een een idee van de rit: http://dukesofdesert.multiply.com
GT Junior 1300
156 SW

Crossroads

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

ma okt 02, 2006 10:59

Bedankt voor je reactie Erik, dit zijn de nuttige tips!
We zijn weer druk met de auto bezig geweest en ik heb dus ook weer wat nieuwe foto's gemaakt die ik er zo even op zal zetten!

Qua maaltijden zijn we er nog niet helemaal uit wat we gaan doen. We denken aan iets wat je met water moet vermengen en idd zichzelf opwarmt o.i.d.
Wij kunnen rijplaten meenemen maar horen van sommigen ook weer dat het niet echt handig is (zware, grote dingen)

Morgenavond wordt het imperiaal op het dak gelast. Deze past ongeveer op de dakdragers die op de 155 zitten. We weten alleen niet of die zo'n 150-175 kilo kan dragen (veel brandstof en water, reseverwielen enz.). Wellicht moet er dan ook nog een extra beugel binnenin de auto ter versteviging. Wat denken jullie?

De radiator heeft op dit moment maar 1 fan, daar willen we nog 2 van maken die we inderdaad met een schakelaar vanaf het dashboard kunnen schakelen.
Wat vinden jullie van een brandstoftank die enigzins meeverend is om te voorkomen dat we die kapot rijden?

Gebruikersavatar
Erik127
Junior Member
Junior Member
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:54
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

ma okt 02, 2006 14:21

Wat betreft rijplaten, ik heb eigenlijk niemand gezien die ze gebruikt heeft. In de Sahara kom je in een groep waarbij waarschijnlijk ook een 4wd wordt ingedeeld. Als je er niet met de hand uitgeduwd kan worden, dan wel met de 4wd. Oh ja, schiet me te binnen, ik heb ook een team gezien waarvan sleepoog en voorbumper afgetrokken werden. Kan geen kwaad die van te voren te checken. Beter nog is te zorgen dat die niet gebruikt hoeft te worden ;-).

En dan dat gewicht op het dak... Ga je niet teveel meenemen? Ik had twee wielen en twee legerjerrycans op mijn dak. Die twee cans waren voldoende. Ik weet alleen niet hoe de benzine situatie nu is in Mauretanië. Toen ik er was, was het bij sommige pompen in Nouakchott uitverkocht. Zorg wel dat je borgpennen bij de jerrycans hebt. Bij mij is er een opengesprongen bij een diepe kuil. Behoorlijk schrikken, maar was wel weer helemaal wakker.
GT Junior 1300
156 SW

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

ma okt 02, 2006 23:07

Dit is nog eens een echt project / avontuur. Hou ons op de hoogte.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Crossroads

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo okt 04, 2006 11:39

Wederom bedankt voor alle tips!
Inmiddels hebben we een imperiaal op het dak gelast en de bedconstructie erin gemaakt zodat we erin kunnen slapen.
We hebben 5 legerjerrycans voor brandstof en moeten nog jerrycans hebben voor water. Daarnaast denk ik dat wij ook 2 wielen meenemen.

Wat voor eten had jij mee? Iets wat met water aangemengt moet worden is wellicht handig!

Wegener (De Stentor) volgt ons exclusief tijdens de reis! Daarnaast kunnen jullie bijna elke dag op onze website www.zwaarbalen.nl een filmpje bekijken van de voortgang en wat er allemaal goed of niet goed is gegaan die dag / twee dagen. Vodafone is een van onze sponsoren (een subdealer van ze) die voor de verbindingen zorgt.

Wat we nog moeten doen:
* Ophogen (Wie weet hoe dat moet of hoe we dat het beste kunnen doen?)
* Brandstoftank plaatje onder lassen i.v.m. stenen van onderen
* Geluid inbouwen (Radio hebben we, heeft iemand nog oude speakers o.i.d. die het nog doen?)
* Gereedschap verzamelen (Wie wil er nog wat doneren aan de stichting Gered Gereedschap?)
* Stickers erop plakken van de SCARB en ARTC155
* Reserveonderdelen regelen:
* Aandrijfriem;
* Extra waterpomp;
* Bougies en Bobines?

Wat plaatjes van de voortgang deze week:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo okt 04, 2006 15:59

Het is wellicht raadzaam om een koelbox ( aansluiten op je sigarenaansteker ) mee te nemen. Het kan wel es warm worden. En kijk alle schokbrekerverbindingen na. Bij de meeste rallyauto`s uit Amsterdam Beijing braken die allemaal af. Misschien verstevigen op wat voor manier dan ook.

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo okt 04, 2006 21:03

Het is wellicht raadzaam om een koelbox ( aansluiten op je sigarenaansteker ) mee te nemen. Het kan wel es warm worden. En kijk alle schokbrekerverbindingen na. Bij de meeste rallyauto`s uit Amsterdam Beijing braken die allemaal af. Misschien verstevigen op wat voor manier dan ook.

Mischien een veerpootbrug :idea: :?:

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo okt 04, 2006 21:28

Ik vindt het eerlijk gezegd wel een ielig imperiaaltje.. :?

Maar goed ...het zal wel stevig genoeg zijn..

Veel succes met de voorbereidingen. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Terug naar “Projecten”