Hallo - mijn eerste post op dit forum
- wist niet dat het bestond.
Ik zag de andere (nieuwere) topic over de 166 maar vond daar niet veel inhoudelijks. Daarom hier...
Ik ben nu toe aan mijn tweede (lease) 166. De eerste is een tweeliter van 2002 en daar zit nu 120.000km op.
Grote problemen heb ik niet gehad. Wat wel terugkeert is kleine storingen in de electronica - het kort uitvallen van de ABS/vehicle control functies na zes uur rijden - komen vanzelf weer terug, lampen en lampjes die uitvallen e.d. Ik heb ook last gehad van krakende deuren (deurrubbers moeten regelmatig gesmeerd worden, maar ook dat helpt niet altijd). De 6 CD wisselaar is ook tweemaal kaduuk geweest. Ontwaseming van de ruiten kan beter, en de regensensor leidt een eigen leven.
Voor het overige een heerlijke auto. Ligt als een kei op de weg, ook bij zeer nat weer, heel goede remmen. Zit en ergonomie is uitstekend, en betrouwbaarheid eveneens. Perfekt voor lange reizen, ook met de familie, en een schoonheid om te zien. Verschirkkelijk jammer dat ze het meest karakteristieke, de lage neus, hebben veranderd. Wat mij betreft een snor op de Mona Lisa.
Grappig dat Jeremy Clarkson in zijn boek over 20 voorwerpen die volgens hem 'soul' hebben - waaronder slechts een paar auto's - de 166 heeft opgenomen. Dat zegt wel iets.
Misschien komt de opvolger eerder op de markt dan verwacht. Was vanmorgen bij de dealer, die vertelde dat hij alleen nog maar de 3.2 versie en een 2.4 JTD kan leveren. De rest is niet meer te bestellen.