Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

zo okt 08, 2006 17:47

ja dat weet ik dus niet zou wel het mooiste zijn.....

iemand enig idee :?:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

ma okt 09, 2006 03:24

maar wil dit toch graag inbouwen maar vraag me nu dus ook af of de brandstofpomp van mijn 1.4 sterk genoeg is heb dus ook nog de pomp van de 16v of 1 van een 2.0ts welke zal ik monteren dan????.
Je moet de mechanische pomp van de 1.7 gebruiken die op het blok geschroefd zit of een lage druk electrische benzinepomp speciaal voor carburateur. Injectiepompen zijn hoge druk en niet geschikt voor carburateurs.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

ma okt 09, 2006 17:56

o oke daar had ik al aan zitten denken maar heb de opening afgedicht met een zelf gemaakt deksel want de pin in de pomp was niet zuiver meer misschien dat ik dan idd de zelfde pomp moet gebruiken die jij hebt gebruikt..... of rees-cees moet nog zo een mooi pompje hebben liggen...... 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2147
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

ma okt 09, 2006 20:11

gewoon een nieuwe pin halen bij de dealer voor 5 euro
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

di okt 10, 2006 10:16

ok zijn die nog te krijgen???

maar heb ik met die mechanische pomp niet meer problemen met starten bij koud weer met een electrische begint de brandstof al te lopen als ik mijn contact aan zet in princiepe en bij de mechanische pas zodra de motor gaat draaien door de start motor.....

in mijn ogen duurt dit langer heb meer weerstand in mijn blok tijdens het starten en rijden moet een zwardere startmotor hebben enz enz zie alleen nadelen van een mechanische pomp daar om had ik hem ook afgedicht.....

of zie ik dit verkeerd :roll:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

di okt 10, 2006 23:45

zou gewoon de mechanische pomp gebruiken. heb er nog wel 1 liggen incl pin.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

wo okt 11, 2006 18:59

ff een update;

de 33 gaat iets verder verbouwd worden als dan ik eerder van plan was.....

-heb type 2 deurgrepen klaar liggen
-heb setje geventileerde remmen voorzijde zaterdag binnen
-ben er achter gekomen dat de klauwen van een 75ts passen op een 33........ mogelijkheid :wink:
-heb een 2" koud getrokken pijp liggen voor tussen de veerpoten achter
-heb zaterdag mijn verlagings veren ( dempers komen nog )
-heb een stuk staal gelast voor de voorzijde tussen de onderste draag armen
- heb een blok teflon op de kop getikt om mijn stabie rubbers van te maken alleen dan STUG!!!
-en zondag heb is mijn 17"velgen ook binnen

dus het tempo zit er aardig in en ben bang dat ik meer richting lege fun/circuit auto dan alleen een 1.7 op carb's monteren :oops: 8)

wat moet ik nog doen???
-zoiezo de dingen hier boven monteren
-dan zal ik ook de panhardstang moeten voorzien van een verstelling dus een stukje draad erin zetten( sttat gloof ik nog op het oude forum)
-en ben van plan mallen te maken van de voor schermen en motorkap om deze van fiberglass te maken om wat gewicht kwijt te raken..... :wink:

dan de motor;
-hier moet ik nog de juiste ontstekkings junit plus bobine voor vinden (tips zijn altijd welkom)
-distributie nog monteren
-een goede electrische pomp vinden om de slurpers van brandstof te voorzien
-bekabeling regellen (oud type kabelboom)
-en een 1.7 bak regellen

dan van de kerst vakantie het blok er in hangen :D

en misschien ook maar een kooi aanschaffen :roll:

dus nog genoeg te doen maar gaat wel goed komen allemaal mocht het met de voorschermen en motor kap lukken wil ik deze ook nog wel maken voor eventuele andere liefhebbers binnenkort ook digitale camera en dan ook ff wat foto's plaatsen maakt het allemaal wat duidelijker

wordt vervolgt :driving:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2147
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

wo okt 11, 2006 19:43

gewoon lekker de 1.4 bak erachter laten

rijdt veel leuker
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rees-Cees

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

wo okt 11, 2006 19:54

mallen moet je helemaal niet maken das veel te duur. een klep kost 200 euro in duitsland.

en als je het nou echt goed wilt doen kom dan maar een keer kijken dan praat ik gelijk een hoop uit je hoofd :wink:

Gebruikersavatar
ToonQVp4
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 20:01
Locatie: Oost Souburg (Zeeland)

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

wo okt 11, 2006 19:55

Ik heb hier al een kooi liggen die er nog in moet maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik met de rest van het interieur ga doen.en ik wilde Wim het laten doen maar die heeft het ook nogal druk volgens mij :)
156 sw 2001 facelift 2004 parelmoer wit




gehad:33 1.7 16v QV permanent 4.(2wd :( )'93 :(
2x33 1.4 imola '93
1.7 16v QV '91
Spider 2.0 ts '97

non alfa:

Volvo 850 estate 2.0 '95 dagelijks voor m'n vriendin

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

wo okt 11, 2006 20:04

ja wim heeft het heel druk......... hahaha en een soort van vriendin :wink:

en rees-cees ik vind het ook leuk om eens van die mallen te maken heb al meer met dat spul aan het klooien geweest vind het heel mooi en veel zijdig matriaal...
maar als je aanbod serieus is wil ik daar zeker wel op ingaan.... lijkt me leuk en leerzaam heb vragen zat hahahaha die jij waarschijnlijk allemaal mijn hoofd uit wilt praten :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

wo okt 11, 2006 23:41

ja wim heeft het heel druk......... hahaha en een soort van vriendin :wink:

en rees-cees ik vind het ook leuk om eens van die mallen te maken heb al meer met dat spul aan het klooien geweest vind het heel mooi en veel zijdig matriaal...
maar als je aanbod serieus is wil ik daar zeker wel op ingaan.... lijkt me leuk en leerzaam heb vragen zat hahahaha die jij waarschijnlijk allemaal mijn hoofd uit wilt praten :wink:
Kijk en (zeik) dag dan maar een keer? (grapje)

en als jij mij helpt met een voorbumper mal dan heb jij ook een Lester bumper!

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

do okt 12, 2006 13:07

ok zijn die nog te krijgen???

maar heb ik met die mechanische pomp niet meer problemen met starten bij koud weer met een electrische begint de brandstof al te lopen als ik mijn contact aan zet in princiepe en bij de mechanische pas zodra de motor gaat draaien door de start motor.....

in mijn ogen duurt dit langer heb meer weerstand in mijn blok tijdens het starten en rijden moet een zwardere startmotor hebben enz enz zie alleen nadelen van een mechanische pomp daar om had ik hem ook afgedicht.....

of zie ik dit verkeerd :roll:
De extra weerstand van de brandstofpomp is verwaarloosbaar ten opzichte van de compressie van de motor. Dus je hoeft geen andere startmotor te monteren.

De vlotters van je carbs blijven vol als de motor niet loopt. Er is dus direct brandstof bij het starten. Het heeft in mijn ogen echt geen enkele zin om een elektronische brandstofpomp te monteren.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

do okt 12, 2006 20:10

ja wim heeft het heel druk......... hahaha en een soort van vriendin :wink:

en rees-cees ik vind het ook leuk om eens van die mallen te maken heb al meer met dat spul aan het klooien geweest vind het heel mooi en veel zijdig matriaal...
maar als je aanbod serieus is wil ik daar zeker wel op ingaan.... lijkt me leuk en leerzaam heb vragen zat hahahaha die jij waarschijnlijk allemaal mijn hoofd uit wilt praten :wink:
Kijk en (zeik) dag dan maar een keer? (grapje)

en als jij mij helpt met een voorbumper mal dan heb jij ook een Lester bumper!
he RC dat lijkt me een goeie deal :wink:

was al bezig dingen te verzamellen om mallen van te maken zoals speciale gelcoat voor de gladde afwerking en het makkelijk los laten van de mal evt zou je deze dan ook dunner of zelfs van carbon kunnen maken.... ben ook bezig met een vliegtuig bouw bedrijf voor afval stukken carbon.... :D
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 nrd QV uit sprint

do okt 12, 2006 20:16

ok zijn die nog te krijgen???

maar heb ik met die mechanische pomp niet meer problemen met starten bij koud weer met een electrische begint de brandstof al te lopen als ik mijn contact aan zet in princiepe en bij de mechanische pas zodra de motor gaat draaien door de start motor.....

in mijn ogen duurt dit langer heb meer weerstand in mijn blok tijdens het starten en rijden moet een zwardere startmotor hebben enz enz zie alleen nadelen van een mechanische pomp daar om had ik hem ook afgedicht.....

of zie ik dit verkeerd :roll:
De extra weerstand van de brandstofpomp is verwaarloosbaar ten opzichte van de compressie van de motor. Dus je hoeft geen andere startmotor te monteren.

De vlotters van je carbs blijven vol als de motor niet loopt. Er is dus direct brandstof bij het starten. Het heeft in mijn ogen echt geen enkele zin om een elektronische brandstofpomp te monteren.
heb je misschien wel een punt maar haalt een mechanische pomp de hoeveelheid brandstof die ik wil???? en heb de bekabeling al liggen dus waarom zou ik deze niet gebruiken?

plus heb meer vertouwen in een electrische pomp en de injectie pomp zou ik wel kunnen gebruiken zolang mijn retour maar groot genoeg is lijkt mij..... plus denk dat de brandstof ook kouder binnen komt met een electrische pomp mechanische pomp zit tegen het blok en word dus ook flink warm.


dit is wat ik zie in voor en nadelen als er iets niet klopt in mijn beridenering sta ik altijd open voor critiek...... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Projecten”