Stefan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

wo okt 11, 2006 23:41

Klaas,
Gewoon stallen en de 90 op je dooie gemak weer in orde maken. Gezien de emotionele band is dit toch wel de beste oplossing.
Anders ga je toch weer op zoek naar een 90, omdat je er zo gek van bent.
Ook ik was mijn 90 MOTRONIC helemaal zat toen die totaal niet wilde lopen en uiteindelijk maar verkocht.
En dat terwijl ik ook de ruimte had om haar te stallen en weer rustig klaar te maken.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik wilde toch weer een 90 en ben weer op zoek gegaan en heb er weer een gekocht.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Alfa_33

Re: RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of ver

wo okt 11, 2006 23:42

De zilveren heeft w.s. inderdaad een ander dak (wat je zelf 4 jaar geleden al vertelde) en heeft nog geen kus op de neus gehad waarna deze min of meer professorisch is rechtgetrokken door jouzelf). En in de zilveren is al een hele hoop rond geplamuurd & glasvezel matten in verwerkt. Uit nood reparatie's laswerk verricht op punten waar je scheuren uberhaupt niet zou verwachten (ik tenminste niet)

En waarom op LPG? Je hebt voor je dagelijks vervoor een 156 op G3 staan, boeit het dan dat er LPG in zit?

Ik kom nu even (is niet voor 't eerst in combinatie met deze 90) weer lekker uit de bocht gezeild. En eerste Alfa Romeo houden is opzich best leuk inderdaad... Helemaal waar, maar de wagen moet ook nog veilig zijn en blijven.

Deze 90 heeft een pracht van een loopbaan gehad, het model in Nederland weer op de kaart gezet. Ze heeft een kleine 4 ton onder d'r carosserie voorbij zien komen, door Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Italie en heeft veel meer "meegemaakt" dan menig wagen van hetzelfde bouwjaar.

Maar ze is op, afgedraaid, moe en dat laat ze merken ook.

Ga je aan deze carosserie beginnen kom je meer en meer en meer en meer tegen. Dat je zo wie zo meer tegen komt dan je in den beginne beraamt (dat zal Tom vast kunnen beamen) is opzich natuurlijk niet vreemd... Maar met deze haal je je wel bijzonder veel op je hals.
Amen! 8)
Gewoon lekker voor onderdelen gebruiken en een goede importeren waar je een nieuwe start mee maakt!

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

wo okt 11, 2006 23:57

Noem me een lul, maar ik hou van deze auto. Eén en ander hier lezend doet me dan toch weer serieus volschieten :cry:

.. wat is 150 euro om het nog een jaar vooruit te kunnen schuiven en er een jaar lang over na te kunnen denken, dingen te relativeren en nog eens goed te overdenken. Zoals ik zei, de witte 90 is niet deze 90. Ik heb LETTERLIJK ieder boutje en schroefje door handen gehad .. bloed, zweet en tranen!

... maar dan komt weer het verstand *sigh* :(
== >> www.alfa90.nl << ==

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 12, 2006 00:06

Klaas, makker, je 90 slopen??Bin jie noe hlad nie lekk'r? * Ben je een haartje betoetert!!!
Zoals voorgaande schrijvers ben ik ook van mening dat je je eerste liefde niet laat gaan als je de ruimte hebt voor slechts 150 Eu per jaar....!
Jij als boegbeeld/oprichter/motivator etc van het registro Alfa 90 gaat toch zeker zn auto niet verschroten?? :shock:
Natuurlijk, momenteel baal je als een stekker van die 'mislukte' engine swap (eigenlijk de 2e?> de vorige verse carbs tor had een hardnekkige tik meen ik??)
Als je dan a) m niet goed aan t lopen krijgt (tja gas is nu eenmaal om op te koken... :twisted: ) en b) t kreng pakkingen vreet dan krijgt uwes daar dikke knieeen van... :cry:
Je koopt modern vervoer wat betrouwbaar is en wellicht lekkerder rijdt...

Echter je gaat t jezelf niet vergeven als je m laat afvoeren, daarvoor is ie je te dierbaar,toch? Naar aanleiding van specifiek deze auto is er gorugtuwhugwersifdmmme een compleet internationaal register uit de grond gestampt!!!!! :shock: 8)
Komt bij wat wil je er aan onderdelen van verkopen? Plaatwerk is ktu en de motor maak je weinig mensen blij mee denk ik... :wink:

Mijn advies:
Wegzetten en over een poos weer eens naar gaan kijken ; rondje omheen lopen , keertje achter t stuur plaatsnemen. De herkenning van de geur in het interieur....
Je ziet dingen dan anders dan nu ,zeker weten!
Aan mijn 90 was ook een puist werk toen ik m najaar 99 stalde... Om vervolgens in 2004 een opfrisbeurt te krijgen en 2 jaar dienst te doen als dagelijkse auto, heerlijk! Ok er is weer werk aan ,maar doe ik m daarom weg? Never!
Als ik over een tijdje weer heimwee krijg gaat ie weer onder t mes...(om eerlijk te zijn mis ik de 90 nog dagelijks...)
Dus: houwe!!!
Grtz, fRank
Ps de tip van Rik over het samenvoegen van een 75 en een 164 TS tor is mi niet zo'n goed plan...mij is altijd verteld dat er inwendig wel degelijk verschil is in genoemde types.
:oops: :wink:
Edit: ik zie dat je het al inziet.... :wink:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 12, 2006 00:29

150 euro per jaar = 12,50 per maand (even nuchter bekeken)...

Niet meer nadenken, gewoon stallen/opknappen. Als ik toendertijd stallingsruimte had gehad voor dat geld (en technische kennis :wink: )......... ](*,)

*my 2 cents* 8)
It's not easy, being green (kermit)

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 12, 2006 00:41

Ook als je hem nu echt compleet zat bent: schop de auto die stalling in en kijk er een jaar niet naar om. Of twee jaar. Voor die stallingskosten hoef je het niet te laten. Het gaat vanzelf weer een keertje kriebelen en dan prijs je jezelf gelukkig dat je de auto nog steeds bezit en niet hebt verkocht of erger op de sloop hebt gezet.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 12, 2006 08:41

Zoals Rik reeds vertelde, alleen zou ik je huidige TS reviseren.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 12, 2006 09:14

Alles is al gezegd hier dus ik kan me alleen maar aansluiten bij diegene die adviseren de auto niet te slopen. Als je het verstand altijd laat voorgaan dan wil je helemaal geen Alfa rijden. Uit jou post merk ik dat de auto veel emotionele waarde heeft. En terecht denk ik. Dus komt slopen niet im frage. Als je eenmaal gezetteld bent kun je op je gemak beslissen wat je er mee wil gaan doen. Rustig beginnen met restaureren ( onderdelen verzamelen, er staat genoeg momenteel op Marktplaats en bij AlfaNord :wink: ), een andere motor zoeken. LPG eruit, ben je niet meer nodig en de auto weer gaan opbouwen. Maar misschien zakt het emotionele gevoel wel weg en kom je tot de conclusie dat het toch maar blik is. Opknappen heeft geen zin meer dus weg ermee. Daarom zou ik ook de beslissing om te slopen voor mij uitschuiven.

Er staat nog een 90 te koop. Die van Will.
Afbeelding

Die zal Kun je in de tussentijd toch nog weer een 90 gaan rijden. :Aangezien er weinig vraag is naar een Alfa 90 2.0 zal de vraagprijs niet dramatisch hoog zijn vermoed ik.

alfa90qo

do okt 12, 2006 16:24

Gewoon stallen :!: :!: :!:

Ik heb er achteraf ook heel veel spijt van gehad dat ik mijn 90 heb weggedaan. Vandaar dat ik begonnen ben met deze:http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=15807

Soulfly
Member
Member
Contacteer: ICQ

do okt 12, 2006 17:03

Gewoon stallen :!: :!: :!:

Ik heb er achteraf ook heel veel spijt van gehad dat ik mijn 90 heb weggedaan. Vandaar dat ik begonnen ben met deze:http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=15807
Met als verschil dat de jouwe carosserie technisch al in een veel betere staat was dan de 90 van Buttje is.

Noem me koppig of tegendraads... Maar ik heb ergens een rode betrone gevoel (Buttje weet in ieder geval wel wat ik bedoel) als je echt op het metaal gaat kijken naar de staat van zijn 90.
Er is met die carosserie zo gods gruwelijk veel gebeurd.

Maxtor
Guru
Guru

do okt 12, 2006 17:41

Als ik aan een 90 denk dan denk ik altijd aan deze auto. Is absoluut een begrip, de 90 waar je op kon rekenen was deze. Persoonlijk zou ik deze wegzetten en later aan beginnen, mijn SW is ook mijn eerste auto, en die gaat (ja ik weet het, zeg ik nu) echt niet weg. In die auto zit ook teveel bloed zweet en tranen.

Oja Klaas, ik was die gozer die rechts naast jou zat op het diner tijdens het Spectacollo. Was het nog wat bij de bar trouwens :wink:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

do okt 12, 2006 18:09

HOUDEN Klaas. Daar ga je geen spijt van krijgen.!
Theo Romeo
Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 12, 2006 19:34

Sprak degene die zn 90 ook verkocht destijds...(beetje spijt..??? :wink: :wink: )
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

do okt 12, 2006 20:04

Sprak degene die zn 90 ook verkocht destijds...(beetje spijt..??? :wink: :wink: )
Grtz, fRank
Dat mocht toen niet van Klaas, heb het toch gedaan.. :oops:

Ik heb er een handjevol 75's voor terug gekocht
Theo Romeo
Afbeelding

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 12, 2006 20:12

Gewoon stallen, en later weer rustig opbouwen !
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Projecten”