Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

ma okt 09, 2006 21:10

Het gaat helemaal goedkomen met je plannen. :thumbs:

Met 2 Bilsteins voor is alles af. :wink:
Jou mening kende ik al :mrgreen:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma okt 09, 2006 21:11

Je moet toch 2 Bilsteins hebben... :mrgreen: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

ma okt 09, 2006 21:20

Je moet toch 2 Bilsteins hebben... :mrgreen: :wink:
Schroef die set van jou er maar onderuit en stuur ze maar op naar Zeeuws Vlaanderen krijg je van mij een paar spica's
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: TUNING 105

di okt 10, 2006 22:46

Van Billesteins for sure.... :thumbs:

Bilstein iets zachter maar dubbelwerking is veelzijdiger - heb ze allebei - en allebei getest....
Dat iets zachtere met die zware veren moet een goede combi zijn! Anders wordt het "stuiter" effect iets groter....

400kg dat wordt aardige belasting voor je schroefjes van de veerschotel....en allebei diepe schotels? of toch verschillende? omdat je nu meer stuwkracht hebt zal het gewicht van de bestuurder en tank niet meer in lijn liggen als met de slappe hap van de oude veren waarop dat gewichtverschil door schotelverschil vereffend werd...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo okt 11, 2006 00:42

bilstein voor erop, achter ingekort ori, dikke stabi, verstelbaar camber op een 2.5 graad.
400 kg veren op al dan niet diepe schotels, wel twee dezelfde. spider 4 botjes, denk ook aan de bussen van de onderste draagarmen , pers twee onderste draagarmbussen in de verstelbare bovenste draagarmen, zet PU bussen in de reactiestangophanging , montreal bussen in de achterste draagarmen, montreal diabolorubbers in de triangel en je bent KONING.
Heb je niks meer te wensen. Squadra reed jarenlang zo rond.
eventueel kan je dan nog schetsplaten achter je ophanging doen om de flex uit je stuurhuis te halen, en dan tevens je stuurhuis kantelen zodat je wat lager kan zitten. (schetsplaten in het gedeelte , de driehoek, tussen je ophanging en het schutbord.) Dan zou je zelfs later nog naar coilovers kunnen...

:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo okt 11, 2006 08:48

D'n deze.....

Afbeelding

Worden die platen helemaal doorgelast?
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo okt 11, 2006 09:12

hee! goeie pic! waarvandaan?
Ja, dat is te zeggen, ze worden gerupst, rupsen van twee cm rondom, en bij de schokbrekertoren doorgelast.
deze zijn van Normex en ze zijn van gehard staal waar bijna niet doorheen te boren is. Voor een hardcore straatauto kun je ze zelf maken van 2 mm staal .
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

wo okt 11, 2006 09:41

Kijk hier heb ik iets aan :lol: houden jullie jezelf niet in om meer te posten. :driving:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: TUNING 105

wo okt 11, 2006 10:19

ik had in mijn gt uniballs in plaats van de diabolo rubbers en in de achterste langsarmen 4 nylon bussen!
man dat reed als op rails.alleen begon de carosserie te scheuren na een korte tijd.
toen heb ik van de vier nylon bussen er twee vervangen door normale harde bussen en het gekraak en het sscheuren stopte

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4426
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: TUNING 105

wo okt 11, 2006 13:14

Die schertsplaaten zijn absoluut een must have!! Kijk maar eens naar de bovenkant van je stuurhuis als iemand aan het stuurdraairt. Heb zelf ook zoiets geknustseld op m'n bertone. Stijf ook het schuutbord bij je pedalbox op zodat je daadwerkelijk je hoofdremcilinder idrukt ipv eerst je schutbord!
Check ook ff goed of de doorvoerbussen voor de stuurhuisbouten nog stevig aanwezig in je de holle ruimte van je schutbord. Als ze weg zijn trek je de schutborden naar elkaar als je stuurhuis bouten op moment zet. Heel belangrijk en vaak half weggerot.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

wo okt 11, 2006 23:27

hee! goeie pic! waarvandaan?
Ja, dat is te zeggen, ze worden gerupst, rupsen van twee cm rondom, en bij de schokbrekertoren doorgelast.
deze zijn van Normex en ze zijn van gehard staal waar bijna niet doorheen te boren is. Voor een hardcore straatauto kun je ze zelf maken van 2 mm staal .
Alles bij hofleverancier Prinsbredevoort! Heeft in de onlinewinkel een aparte raceparts gedeelte...
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

do okt 12, 2006 09:04

hee! goeie pic! waarvandaan?
Ja, dat is te zeggen, ze worden gerupst, rupsen van twee cm rondom, en bij de schokbrekertoren doorgelast.
deze zijn van Normex en ze zijn van gehard staal waar bijna niet doorheen te boren is. Voor een hardcore straatauto kun je ze zelf maken van 2 mm staal .
Alles bij hofleverancier Prinsbredevoort! Heeft in de onlinewinkel een aparte raceparts gedeelte...
Is idd een mooi setje maar voor € 76,46 heb ik zelf nog wel wat RVS liggen die ik op maat kan snijden. iemand een plaatje hoe dat er ingebouwd uitziet?
PS heb de Bilsteins besteld en met dank aan DJ komen de veren ook deze kant op. (had nog een paar bonus punten bij de vrouw, die zijn dus nu weer op :whistle: )
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: TUNING 105

do okt 12, 2006 10:18

Geef de tekeningen maar: Hoeveel setjes zal ik maken? RVS? Geen probleem! Gewoon metaal? ook niet (wel lekkerder te bevestigen - en minder reagerend)

Ik ben er wel voor ! Tevens tekeningen van Spatplaten gezocht...Maak ik dat ook even.....Kijk dat is nou clubgevoel ( nu nog iemand van de tekeningen) :wink:

(die bonuspunten bij de vrouw, daar kun je aan werken GC ! :lol: )
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8047
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: TUNING 105

do okt 12, 2006 13:01


(die bonuspunten bij de vrouw, daar kun je aan werken GC ! :lol: )
Idd GC, je kúnt natuurlijk eens nuchter thuiskomen..... :shock: :wink: :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

do okt 12, 2006 13:24

versterkingen van RVS?? lijkt mij wat lastig lassen aan gewoon staal, toch?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Tuning onderwerpen”