Ik kan het toch niet laten: je hebt achter geen veerpoten. Je hebt alleen schokdemperbevestigingen in de achterste wielkuipen en die schokdempers zitten onderaan in geringe mate scharnierend in je starre as zodanig dat er geen enkele zijdelings krachten op de schokdemperbevestigingen komen, alleen verticale. De pijp helpt in zoverre dat het de carrosserie daar stijver maakt, maar alleen als je ook een schuinlopende pijp erbij zet, of de horizontale weglaten en een kruis erin zetten. Je krijgt dan een stijfheid vergelijkbaar met autos zonder neerklapbare achterbank die een metalen frame achter de rugleuning van de achterbank hebben, zoals de originele 4 deurs Sud.-heb een 2" koud getrokken pijp liggen voor tussen de veerpoten achter
Die verstelbare panhardstang vind ik nog steeds maar akelig en voor de APK mag je niet lassen aan een wielgeleidingselement. Als zo'n las stukgaat in een snelle bocht hou je 'm niet meer. Gewoon verlagen en kijken hoe je uitkomt, soms is het dan precies goed terwijl ie onverlaagt asymmetrisch was of anders links of rechts een 5 mm verbredertje ertussen. Je gaat het toch niet met de schuifmaat nameten en anders moet je dit maar eens aan de voorkant doen, hou een latje vertikaal tegen het wiel en kijk hoever naar binnen of buiten t.o.v. de spatbordrand het is, links en rechts, als dat hetzelfde is heb je een bijzonder exemplaar van Lexus kwaliteit! Bij een Kever heb ik wel eens 3 cm verschil gezien.
Als ik de rest van het lijstje bekijk, concludeer ik dat ReesCees je waarschijnlijk uitnodigd om hem zijn auto te komen kopen omdat die dat allemaal al heeft, alhoewel ik nu begrijp gezien de verdere investeringen (Lester baard ik bedoel spoilerbumper) dat ie niet meer te koop is.