Rob2000

jts motor

di okt 17, 2006 12:33

Ok, ik wil na jaren toch maar weer een alfa kopen 8)
Na een tijdje zoeken zijn er twee auto's overgebleven en wel een 156 2.0 jts selespeed van 2002 met 22.000km. en een 147 2.0 selespeed van 2003 met 42.000km.
Over de selespeed bak valt al het een en ander te lezen hier, da's allemaal wel duidelijk. Maar zo'n jts motor? Ik heb gelezen dat de eerste modellen niet zo best waren, vermogensverlies en/of olieverbruik (thread op dit forum) schijnt vaak voor te komen.
Is dit echt zo'n probleem bij die jts'en? Anders ga ik liever voor die 147 want die vind ik optisch eigenlijk mooier!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: jts motor

di okt 17, 2006 19:41

JTS-en hebben meer vermogen dan een TS en vooral ook meer koppel onderin. Het is ronduit een plezierige motor. Olieverbruik komt voor, net als bij een TS trouwens. Vermogensverlies KAN een gevolg van de katalisatoren die min og meer "verbranden" tengevolge van een hoog olieverbruik. Er zijn ook zat TS-en en ook JTS-en die geen/weinig olie verbruiken. Waardoor de verschillen komen????????
Belangrijk is om te weten of deze JTS al gemodificeerd is. Als dat gebeurd is is het een absolute aanrader, te verkiezen boven een TS en gebruikt ie zelfs geen druppel meer. Als je ook nog eens garantie op dat ding krijgt, niets aan de hand lijkt me.Het kan absoluut goed uitpakken met een JTS iig.

Trouwens 22000 km in 4 jaar???????? Wel een heeeeel erg lage stand. Klopt dat wel??(NAP of iets dergelijks??)

Verder: Wat je zelf als auto het liefste hebt is natuurlijk helemaal je eigen keus. Als je een 147 mooier vindt neem je die toch??Prima auto hoor met een ts 2.0 erin.
:thumbs:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 18, 2006 02:39

Arjan nu heb je wel de expert aan het woord.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Rob2000

wo okt 18, 2006 09:39

Hmm ja, bij ons is het probleem dat als je meer PK hebt betaal je ook (flink) meer belasting.
Dat gezegd plus dat ik de 147 mooier vind....Eens kijken of ik het met de verkoper eens kan worden :D

Ik heb trouwens op verschillende fora gelezen dat er nogal veel TS-blokken in de soep draaien door problemen met te weinig olie en distibutieriembreuk. Bij mijn 75 TS liep de motor altijd als een zonnetje, nooit problemen mee gehad!
Ehh, met de motor dan... :wink:
Een vriend van mij had een erg mooie 145 QV tot opeens het olielampje ging branden. Hoe dat afliep mag wel duidelijk zijn.
Ik laat me door al die verhalen niet afschrikken: ik controleer gewoon iedere week de olie.

Groet,
Rob

Rob2000

wo okt 18, 2006 13:08

Zo, voor mekaar.
Ik ben nu de trotse bezitter van een 147 2.0 TS met DRIE jaar garantie 8)
As. vrijdag haal ik 'm op (nog 2 dagen *zucht*)

Nu moet ik alleen mijn vrouw nog kalmeren want die vindt het model en de kleur niet mooi.

Ach ja, foto's volgen binnenkort!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: jts motor

wo okt 18, 2006 17:58

Zo, voor mekaar.
Ik ben nu de trotse bezitter van een 147 2.0 TS met DRIE jaar garantie 8)
As. vrijdag haal ik 'm op (nog 2 dagen *zucht*)

Nu moet ik alleen mijn vrouw nog kalmeren want die vindt het model en de kleur niet mooi.

Ach ja, foto's volgen binnenkort!
Gefeliciteerd Rob. Laat haar en maar in rijden dan komt alles goed. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”