Nu vraag ik mij af wat er, zonder al te veel te moeten aanpassen, van andere (voor-)remklauwen kan gemonteerd worden.
Ik heb een set voorklauwen van een 75 liggen. Valt daar iets mee te doen, ...?
Peter,
De maatvoering van 75-klauwen ken ik niet, maar het volgende heb ik ooit meegemaakt met een nog niet zo heel lang daarvoor aangeschafte Alfetta 2000 van een kennis. Hierop had de vorige eigenaar 1 (niet erg verstandig) voorrem schijf van een 1.6 gezet. Die zijn kleiner in diameter. Niet veel, maar genoeg om de blokken net over de rand van de schijf te laten steken. Viel niet eerder op, want je verwacht het niet. Heeft wel een vervelend, lees: levensgevaarlijk, gevolg dat op het moment dat de blokken van 1 tang, na de dikte van de schijf te zijn afgesleten, op een gegeven moment elkaar raakten i.p.v. de schijf inklemden. Pedaaldruk genoeg, maar geen remkracht en in dit geval keihard 1 kant op trekken. In dit geval met schrik goed afgelopen, maar let dus in elk geval op dat de tangen bij de schijven passen
Het is maar een waarschuwing, informeer van te voren goed en bekijk nauwkeurig wat de verschillen (kunnen) zijn,
Succes, Leo