Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Controleren chip

di okt 10, 2006 22:21

Nou mijn camera had ik niet bij de hand maar heb de gegevens op de chip's opgeschreven. ik schrijf de gegevens op gezien vanuit de positie op de foto van rogeralfa.

Bovenste:

Mare 01
29111 b063

Chip waar de scuadra chip op gesoldeerd is. daar staat bij het volgende:
tms27pc 512-zne
aldi 044 AN
italy

die daaronder:

Atmel

de laatste:

mc68hcr11a1vfn
B95t
qqvh9112

er kan een foutje inzitten omadat het soms niet al te duidelij kte lezen was.

ik hoop iets meer duidelijkheid te krijgen.

alvast bedankt gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Controleren chip

di okt 17, 2006 23:09

Niemand ik wi lgraag weten wat er op de chip staat waar de squadra chip opgezet kan worden

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Steven 33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 895
Lid geworden op: di apr 19, 2005 16:50
Locatie: Utrecht

Re: RE: Controleren chip

do okt 19, 2006 14:00

aldi
:shock:

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Controleren chip

di okt 31, 2006 21:43

Op een programmeerbare eprom staat het type eprom en productie gegevens.
er zit op een programmeerbare chip altijd een stikker waaronder een kijkglaasje zit, dit is om eventueel de eprom te wissen.
als de stikker er niet opzit dan verdwijnt het geheugen

nogmaals bij een squadra chip zit er altijd een stikker van squadra op met het type waarvoor die bestemd is .
de chip zit gestoken op een sub print met nog de nodige elektronica.
dus met zekerheid bezit jij geen squadra chip als de gegevens hier niet aan voldoen.

Er is maar een chip met de grote van een eprom de rest is anders van model op de foto kun je em niet missen
dus bij jou komt er maar 1 chip in aanmerking.
pas op als alle chips gesoldeerd zijn zul je zelf de chip moeten wisselen
je moet dan best wel goed met een soldeerbout en de rest kunnen omgaan.
dubbelzijdige print die goed in de lak zit is lastig te desolderen je beschadigd snel iets.


op mijn uitgesoldeerde chip staat het volgende

482T01
TMS27PC51-2NT
BLDP92Q6
gegevens houden vast: type, productie, etc in

de chip heeft geen kijkglaasje en bezit dus een vast progamma.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Controleren chip

wo nov 01, 2006 20:57

Nou dan snap ik er niets van...........ik heb dus een chip waar geen glaasje opzit het is een kleine vrij platte chip dus schiet mij maar lek waar om ie dan zo ver door kan in de touren.................ik zou haast zeggen ik kom een keer naar hardenbergom het je te laten zien en voelen. Als het goed is (nou ja goed) gaat een kennis van mij in harden berg in een loods aan zijn alfa's werken dus zal ik er ook nog wel eens komen om de mijne op te knappen.

Ik vind het vreemd want verschillende alfadealers en monteurs hebben erin gereden en zeggen dat het geen 1.4 is.

maar goed ik was dus gewoon benieuwd of het de chip was.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Andretti Molletti

RE: Controleren chip

wo nov 01, 2006 21:01

Flash EEprom... die hebben geen glaasje ;)

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Controleren chip

do nov 02, 2006 16:54

Flash EEprom... die hebben geen glaasje


Klopt voor de 33 worden die zover ik weet niet gebruikt. :wink:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Controleren chip

do nov 02, 2006 22:55

gewoon even je motornummer controleren
dan weet je zeker wat er in ligt

ps waar gaat dat in hardenberg gebeuren?

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Controleren chip

za jan 13, 2007 13:07

Ik weet nietr precies waar in hardenberg maar hij is lid hier op het forum. da larenzo uit nijverdal. Hij is bezig daar maar of het gaat lukken is nog de vraag!

mocht ik meer weten dan hoor je van me.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Controleren chip

zo jun 03, 2007 22:42

De eerste chip is je EEPROM, daar zit je (getunede) programma in. (tms27pc 512-zne)

De 27512 nummers hierin komen overeen met een CMOS (E)(E)PROM

De 2e chip is de processor. (mc68hcr11a1vfn)

de 68 er in slaan op het feit dat er een processor in zit die is afgeleid van de Motorola 68000 reeks.

Het is mogelijk dat je wel een "gechipte" auto hebt, standaard is de chip op de 33 gesoldeerd, meestal wordt door de tuner de orginele chip er uit gesoldeerd en een voetje geplaatst waardoor volgende chips zonder solderen "eenvoudig" te verwisselen zijn. Indien de tuner er voor heeft gekozen om geen voetje te gebruiken kan het goed zijn dat de nieuwe chip gewoon weer vastgesoldeerd is. Aangezien je niet zeker weet of je wel een 1.4 motorblok hebt, lijkt het me een goed plan om ook even naar je motornummer en dergelijke te kijken, het zou maar zo kunnen zijn dat je een 1.7 blokje in een auto hebt zitten waar een 1.4 kenteken op zit, of zo iets dergelijks?

Terug naar “Tuning onderwerpen”