Intussen probleem met de lichten gelocaliseerd....Blijkt in een stekker te zitten die naast de accu ligt, op het einde van de kabelboom die naar de lichten gaat. Beweeg ik daarmee, dan gaat ie weer branden. Morgen een en ander vrijmaken en eens kijken wat daar scheelt.
Intussen nog iets veel minder fraais aangetroffen...
('t gaat niet goed de jongste dagen)
auto eindelijk eens warmgereden tot normale bedrijfstemperatuur...
Bij terugval van het toerental (ontkoppelen bv) gaat heel even het oliedruklichtje branden (flauwtjes). Dit op het moment dat ie even terugvalt naar +/- 700 rpm. eens terug op 800 rpm is ie uit. Dit kan natuurlijk het begin van het einde zijn...
Maar: toch ook nog dit even meegeven: de olie die d'r nu op zit, weet ik niks van (viscositeit ???), het roestige ding op het blok durf ik nog amper een oliefilter noemen (kortsluitklep ??? werkt die nog naar behoren ?) en er zit veel te veel olie op. Maandag krijgt ie nieuwe olie + nieuw filter. Even afwachten wat er dan gebeurt....
Hopelijk moeten we 't niet bij pomp, lagers of zuigerveren gaan zoeken, maar ik vrees er toch een beetje voor....
overdrukklep ? 't kan zo veel zijn he.
ik ga maar eens eerst 't oude forum uitvlooien nu.
ps: motor stil leggen en meteen contact weer aan, dan brandt het olielampje ook meteen....wijst ook niet op goeie oliedruk....