Ik heb een 75, mijn eerste Alfa. Het gaat nu winter worden, en aangezien ik op dit moment besloten heb om weer te gaan studeren en ik het niet kan blijven betalen om een 75TS te rijden én rijdende te houden heb ik ook een keuze moeten maken: verkopen of schorsen en stallen? Er zit aankomend laswerk aan, de dorpels en kriksteunen heb ik nog kunnen laten doen maar de spatbordranden, achterlichten en enkele beginnende plekjes aan de bodem moeten nog. Rationeel gezien zeg je verkopen, natuurlijk.... 3 keer raden: ik heb besloten om hem te schorsen en ik ga 'm hier thuis in de schuur zetten.
Volgend jaar ga ik hoe dan ook meer geld verdienen, dus dan ga ik proberen geld vrij te maken om de carosserie weer tiptop te krijgen. Technisch denk ik dat-ie toch nog wel goed genoeg is om het klokje 1 keer rond te krijgen (heeft nu 224.000 gelopen), dus dat zien we tegen die tijd wel weer. Als ik 'm nu elke dag zie staan op de oprit, vind ik het toch best wel erg dat ik er niet mee mag rijden, ook al is hij nog geen week geschorst. Maar ik weet dat hij straks weer helemaal fris gaat worden, en daardoor heb ik er geen spijt van. Het zijn niet de slimste beslissingen die ik heb genomen, want normaal zou je zeggen dat een auto van dik 16 jaar oud met 224.000 op de teller gewoon op de sloop moet belanden, maar op deze manier krijg ik tenminste nergens spijt van en daar gaat het mij om! Je leeft immers maar 1 keer. Daarom raad ik je hetzelfde aan wat de meesten je hier al aanraden: schorsen, stallen, sparen, opknappen en weer verder genieten van je oude liefde
Succes met je keuze!