Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Belangrijk APK nieuws!

za mar 05, 2005 18:01

50 euro, en de rest meestal... hoor al bedragen van >60 euro ex Btw voor normale leasebakken (volvo van collega bijvoorbeeld)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 05, 2005 18:18

Iemand die rijdt met een auto van voor 1960 is volgens mij toch een liefhebber. (of een gierige Nederlander, whahaha mag ik ook eens ??? :mrgreen: ) 't zou me dus verbazen dat zo iemand met een wrak de weg op gaat ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Belangrijk APK nieuws!

za mar 05, 2005 18:58

Iemand die rijdt met een auto van voor 1960 is volgens mij toch een liefhebber. (of een gierige Nederlander, whahaha mag ik ook eens ??? :mrgreen: ) 't zou me dus verbazen dat zo iemand met een wrak de weg op gaat ?
Dat denk ik ook. Je gaat niet voor je plezier in een auto van minstens 45 jaar oud dagelijks rijden omdat dat goedkoop lijkt. Daar kom je snel van terug. Dat levert geen voordeel op. Lees de verhalen maar eens in Klassiek en techniek van die ambtenaar in z`n antieke Riley. Daar is al veel tijd en moeite in geinvesteerd om hem alleen al rijdend te houden, daar kun je gemakkelijk een moderne auto voor rijden. En rijden met zo`n ding over de hedendaagse snelwegen met al het snelle en drukke verkeer is ook al geen pretje. Neem alleen al die files.De meeste oldtimers gaan nauwelijks harder dan 90 a 100 km per uur. Heel veel belastingvrije Mercedesrijders hebben ook al de pijp aan Maarten ( niet Bijlsma :wink: ) gegeven omdat de kosten boven het gewin stijgen.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 05, 2005 19:01

Ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen. Hoeveel auto's van voor 1960 zullen er dagelijks op de weg zijn? Kun je volgens mij op een hand tellen.
Neemt niet weg dat die wel in orde moeten zijn.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 05, 2005 20:05

Klopt, maar da's mijn punt: iemand die met zo'n auto rijdt, zorgt daar sowieso wel voor denk ik, ook zonder meekijkend oog van de APK.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 05, 2005 20:38

Klopt, maar da's mijn punt: iemand die met zo'n auto rijdt, zorgt daar sowieso wel voor denk ik, ook zonder meekijkend oog van de APK.
Ja goed, het merendeel misschien wel maar er zal toevallig iemand die hem niet in orde heeft tegen jouw bella knallen omdat zijn remmen weigeren ofzo.
Ik denk toch wel dat er controle moet zijn want diegenen die het niet in orde hebben verknallen het op deze manier wel voor de echte liefhebbers. :?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 05, 2005 20:59

Klopt eigenlijk wel. ik baseer me op m'n eigen instelling, maar niet iedereen is zo begaan met z'n auto....
en inderdaad, die ene rotte appel zal maar met z'n slopel van 1959 tegen jouw wagen knallen :cry:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 06, 2005 18:54

In de bouw gaat men tegenwoordg ook uit van de verantwoordelijkheid van de koper/ eigenaar/ opdrachtgever. Je bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor de veiligheid, maar als jij dit niet kan overzien schakel je een aannemer in. Die stelt zich daar dan garant voor. Duidelijk toch. :o :roll:

Vertaald betekent het dus dat de eigenaar/ bestuurder verantwoordelijk is voor de veiligheid van z'n voertuig. Heb je hier geen kaas van gegeten of durf je die verantwoordelijkheid niet aan, dan maak je een deal met een garage voor veilig onderhoud. Zo simpel moet het toch kunnen....... :-k :whistle: [-(

Kortom: weg met die Apk! :evil: :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 06, 2005 19:11

In de bouw gaat men tegenwoordg ook uit van de verantwoordelijkheid van de koper/ eigenaar/ opdrachtgever. Je bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor de veiligheid, maar als jij dit niet kan overzien schakel je een aannemer in. Die stelt zich daar dan garant voor. Duidelijk toch. :o :roll:

Vertaald betekent het dus dat de eigenaar/ bestuurder verantwoordelijk is voor de veiligheid van z'n voertuig. Heb je hier geen kaas van gegeten of durf je die verantwoordelijkheid niet aan, dan maak je een deal met een garage voor veilig onderhoud. Zo simpel moet het toch kunnen....... :-k :whistle: [-(

Ja, maar:

Er blijven altijd van die NONO's die: Of geen kaas van techniek hebben gegeten of geen cent te makken hebben. Een combinatie van beiden komt ook veel voor. :shock: Door de APK voorkom je dat zulke lieden ons nageslacht of onszelf vierkant uit de schoenen rijden doordat de techniek. ( Nu voor pakweg slechts 2% van de verkeersongevallen oorzaak) niet voor mekaar hebben.
Het verhalen van je schade of erger kun je bij die categorie ook wel vergeten.

Ik blijf voorstander van APK, maar dan het Duitse systeem, meteen gekoppeld aan een persoonlijk kenteken, verzekering en de hele rimram.

De uitzondering voor klassiekers vindt ik wel op zn plaats, maar dat mag wat mij betreft ook wel weer samen met de MRT belasting aan een max aantak km,s gebonden worden om te voorkomen dat Jan Rap en zn Mallemoer allemaal in een oud lijk gaar rijden om "voor weinig"het hele jaar te kunnen rijden, dan de regeling zn doel nl weer voorbij.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 06, 2005 19:18

Dat soort lieden rijdt toch onverzekerd rond en laat nu ook de Apk verlopen! Regels kun je wel heel mooi bedenken, maar dat betekent nog niet dat ze nageleeft worden. Dus wat dat aan gaat geen verschil volgens mij. =; [-(

Dinky Boy
Miniaturista

zo mar 06, 2005 19:24

Elementaire controle op werking stuurinrichting en remmen mag wat mij betreft wel blijven. Maar APK of niet, je voertuig moet ALTIJD aan de eisen voldoen. Verwissel je daags na de APK je geleende goede bandjes weer voor je eigen bijna profielloze slofjes, ben je strafbaar.

Dus: liever afschaffen jaarlijkse keuring en meer steekproeven onderweg?
(Niet in de banden steken s.v.p.) :P

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 06, 2005 19:29

Dat soort lieden rijdt toch onverzekerd rond en laat nu ook de Apk verlopen! Regels kun je wel heel mooi bedenken, maar dat betekent nog niet dat ze nageleeft worden. Dus wat dat aan gaat geen verschil volgens mij. =; [-(
Dat denk ik dus ook. zo heb je ze ook hier bij ons. Verzekering: naaaah ! ze pakken me toch niet. Autokeuring ? waarom zouden ze ? Rijbesijs ingetrokken wegens dronkenschap ? rijden maar, pakkans 1 op weetikveel....
Zolang zulke figuren niet bij een wegcontrole tegen de lamp lopen, blijven ze rondrijden.
en ik wil ze de kost niet geven, er zijn er veel.... :cry:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 06, 2005 19:41

Tja, nu sta ik voor een dilema. :o Ik moet eerlijk bekennen langere tijd op gladde banden te hebben gereden, maar hield daar wel rekening mee!! :oops: Afstand, snelheid, etc. in de regen, maar super grip op droog. :wink: Tja, ben ik dan een gevaar en moet ik zwaar bekeurd worden????? :-k [-o< 8-[

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 06, 2005 19:46

Ja dus. anders spreek je jezelf lekker tegen.. :shock:

Je geeft het ook zelf al aan : Je houdt er rekening mee. Dat gaat natuurlijk nooit op in een ongevalssituatie, want daar kun je geen seconden rationeel over nadenken. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 06, 2005 19:51

Ik ben niet voor afschaffen van de APK. Steeds meer mensen gaan bezuinigen op onderhoud aan de auto nu de financiele situatie voor veel gezinnen achteruit loopt. De APK is dan nog de enige keer in het jaar dat ze naar de garage moeten. Dan komen toch veel mankementen aan het licht. De auto moet voldoen aan minimale eisen en als die al niet meer gehaald worden.... Gladde banden, remmerij, speling op fusee en stuurkogels e.d. Sommigen geven liever geld uit aan chiptuning dan aan een paar fatsoenlijke banden onder hun auto. Remschijven vervangen bijvoorbeeld gebeurd alleen als ze afbreken of scheuren. Blokjes vervangen ze alleen als ze lawaai gaan maken. Zelfs in deze winter rijden nog lieden rond met minder dan 2 mm profiel.
Kortom, laat de APK bestaan. Of in ieder geval iets waardoor het wagenpark tenminste goed gecontroleert wordt. Om de 2 jaar zoals in Duitsland kan ook. Maar daar zijn ze wel veel strenger dan hier. Daarop moet je zelfs een uitlaatsierstuk of een andere bandenmaat op het kentekenbewijs laten bijschrijven.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”