Rees-Cees

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 16:52

de rechterhandjes en lef zijn hier wel aanwezig..................................geld is een tweede

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 17:47

handigheid is ook niet te koop....... :wink:

en improviseren kan je leren 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

miel

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:01

Met setup bedoel in een frisse motor met carbs, eventueel andere nokjes, 8v of 16v.
Ik heb al wel rondgezocht hier op het forum maar er wordt niet echt veel over gepraat. Als je met zo'n project begint heb je toch meestal wel een beetje een streve, of een verwachte pk waarde waar je op hoopt.

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:03

Met setup bedoel in een frisse motor met carbs, eventueel andere nokjes, 8v of 16v.
Ik heb al wel rondgezocht hier op het forum maar er wordt niet echt veel over gepraat. Als je met zo'n project begint heb je toch meestal wel een beetje een streve, of een verwachte pk waarde waar je op hoopt.
165 Peekaa kost je 7500 euro (dan heb je wel echte Peekaas) sturen moet je dan nog leren..............................

miel

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:11

Met setup bedoel in een frisse motor met carbs, eventueel andere nokjes, 8v of 16v.
Ik heb al wel rondgezocht hier op het forum maar er wordt niet echt veel over gepraat. Als je met zo'n project begint heb je toch meestal wel een beetje een streve, of een verwachte pk waarde waar je op hoopt.
165 Peekaa kost je 7500 euro (dan heb je wel echte Peekaas) sturen moet je dan nog leren..............................
En over welke aanpassingen praat je dan?
Nokjes
Koppen bewerken
Compressie verhogen
Andere zuigers
Uitlaat systeem
Goeie inlaat
Alles uitbalanceren

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:14

Met setup bedoel in een frisse motor met carbs, eventueel andere nokjes, 8v of 16v.
Ik heb al wel rondgezocht hier op het forum maar er wordt niet echt veel over gepraat. Als je met zo'n project begint heb je toch meestal wel een beetje een streve, of een verwachte pk waarde waar je op hoopt.
165 Peekaa kost je 7500 euro (dan heb je wel echte Peekaas) sturen moet je dan nog leren..............................
En over welke aanpassingen praat je dan?
Nokjes
Koppen bewerken
Compressie verhogen
Andere zuigers
Uitlaat systeem
Goeie inlaat
Alles uitbalanceren
een motor laten bouwen bij een goede motor bouwer met aanleveren van een motor met racenokkenassen en nog meer dingen. als je slim bent koop dan een subaru das veel goedkoper en sneller...............

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:14

er is heel moeilijk wat over te zeggen er zijn zo veel mogelijk heden met een motor........

eerder moet je bij je zelf gaan denken wat je wilt met de auto en wil je kracht onderin of juist boven in en als je boven het standaard vermogen komt zeggen ze dat 1 pk ong 100 euro kost bv een spagetti spruitstuk leverd THEORETISCH zo'n 8 pk op en kost dus ook zo'n 7a800 euro enz enz en je kan het zo gek maken als je zelf wilt

geslepen en lichter gemaakte krukas gebalanceerd met krukas poelie en lichter vliegwiel

uit gewogen drijfstangen

uitgeliterde cilinders met uitgewogen gesmede zuigers gemonteerd met stalen koppakking

gevlakte koppen met bewerkte in en uitlaat kanalen grotere kleppen snellere nokken

en dan nog de fijn afstelling die zo veelzijdig en persoonlijk is dat dat niet op te noemen is......


maar uit een 1.7 op carb's deze heeft standaard 118 pk kan je denk ik tegen een redelijke prijs tussen de 140 en 150 pk uit trekken als je meer wilt kost dit veel geld koppel zal zo'n beetje rond de 200 nm zitten.... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Rees-Cees

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:16

Pieter ik geloof je niet PB je ideeën maar ik geloof er helemaal niks van en ik denk dat ik niet de enige ben (momenteel de snelste 33 van nederland in bezit hebbende)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:20

Pieter ik geloof je niet PB je ideeën maar ik geloof er helemaal niks van en ik denk dat ik niet de enige ben (momenteel de snelste 33 van nederland in bezit hebbende)

:?: :?: :?: :?:

wat geloof je niet???????

snap hier ff geen zak van
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:22

Pieter ik geloof je niet PB je ideeën maar ik geloof er helemaal niks van en ik denk dat ik niet de enige ben (momenteel de snelste 33 van nederland in bezit hebbende)

:?: :?: :?: :?:

wat geloof je niet???????

snap hier ff geen zak van
de 200 pk die je eerder in het topic noemde (ik ben niet boos hoor of zo maar alleen benieuwd)

miel

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:22

Ik weet inderdaad dat het veel geld kost:) Dat heb ik zelf ondervonden met mijn 33. Ik ben zo benieuwd naar het vermogen omdat ik al 2 jaar bezig ben met mijn 33 en zaterdag heb ik hem voor het eerst gestart en vrijdag ga ik naar stephan om hem +- af te stellen. Dan moet ik hem inrijden en daarna gaat hij op de bank voor het "fine tunen". En als je er veel geld in hebt zitten hoop je natuurlijk altijd op een hoop vermogen.

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:24

Ik weet inderdaad dat het veel geld kost:) Dat heb ik zelf ondervonden met mijn 33. Ik ben zo benieuwd naar het vermogen omdat ik al 2 jaar bezig ben met mijn 33 en zaterdag heb ik hem voor het eerst gestart en vrijdag ga ik naar stephan om hem +- af te stellen. Dan moet ik hem inrijden en daarna gaat hij op de bank voor het "fine tunen". En als je er veel geld in hebt zitten hoop je natuurlijk altijd op een hoop vermogen.
inrijden doe je met een raceauto op de rollenbank en niet op het circuit of de straat. van Castrol running in kopen en dat bij de benzine gooien.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:25

als je doelt op het 200 pk verhaal daar laat ik niet veel over los misschien word hier de vergissing gemaakt dat ik dit uit een 1.7 op carb's wil halen....

maar dit is NIET het geval dit komt wel uit een boxer van alfa alleen ben nog bezig wat dingen uit te zoeken.....

maar sorry cees de ideeen blijven mooi even bij mij er zijn al mensen op de hoogte van wat ik ga doen.... maar hou het nog ff voor me

en geloven doen we in de kerk he...... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

miel

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:26

Ik weet inderdaad dat het veel geld kost:) Dat heb ik zelf ondervonden met mijn 33. Ik ben zo benieuwd naar het vermogen omdat ik al 2 jaar bezig ben met mijn 33 en zaterdag heb ik hem voor het eerst gestart en vrijdag ga ik naar stephan om hem +- af te stellen. Dan moet ik hem inrijden en daarna gaat hij op de bank voor het "fine tunen". En als je er veel geld in hebt zitten hoop je natuurlijk altijd op een hoop vermogen.
inrijden doe je met een raceauto op de rollenbank en niet op het circuit of de straat. van Castrol running in kopen en dat bij de benzine gooien.
Dat weet ik, maar ik ga mijn auto gebruiken voor weggebruik dus ik rij hem gewoon op de weg in. Ik wilde het eerst op de rollerbank doen maar dat vind ik te duur. Op de weg kun je hem ook goed inrijden.

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:27

als je doelt op het 200 pk verhaal daar laat ik niet veel over los misschien word hier de vergissing gemaakt dat ik dit uit een 1.7 op carb's wil halen....

maar dit is NIET het geval dit komt wel uit een boxer van alfa alleen ben nog bezig wat dingen uit te zoeken.....

maar sorry cees de ideeen blijven mooi even bij mij er zijn al mensen op de hoogte van wat ik ga doen.... maar hou het nog ff voor me

en geloven doen we in de kerk he...... :wink:
mooi dan komt die motor van jou in mijn raceauto toch??? zo snel is een 33 nog nooit geweest. Ik heb het onderstel en de bak en kan rijden..............jij de motor.

Terug naar “Projecten”