Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:35

hahahahaha eerst kijken of het allemaal heel blijft en als dat zo is wil ik het best allemaal aan de grote klok hangen...... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

miel

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:37

hahahahaha eerst kijken of het allemaal heel blijft en als dat zo is wil ik het best allemaal aan de grote klok hangen...... :wink:
Er zijn al een paar projecten geweest waar mensen een compressor of turbo op een 33 blok hebben gezet, maar die blokken hielden het niet heel lang uit:)

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:39

hahahahaha eerst kijken of het allemaal heel blijft en als dat zo is wil ik het best allemaal aan de grote klok hangen...... :wink:
jij krijgt de eerste beker................................................ 8) Pieter je bent een aardige jongen maar ik geloof er geen bal van. zie je de 9e voor de schokdempers en veren.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:42

we zullen zien.......... 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 19:49

we zullen zien.......... 8)
nogmaals ik gefoor er helemaal niks van. jij zou de hele alfa boxerwereld (op racegebied) in zijn hempie zetten................nee =;

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:56

1 moet de eerste zijn :D

en nogmaals weet niet of het lukt maar het is behoorlijk door gedacht en met wat hulp cees check pb
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:57

17" onder een 33 werd ook gezegt dat dit bijna onmogelijk was zonder aanlopen en rijd er ook op......
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
GodsmacK
Junior Member
Junior Member
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 02, 2006 19:54
Locatie: PAAL
Contacteer: Facebook

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 19:59

dromen zijn de wereld nog niet uit :wink:
maar succes met je projectje en ben
benieuwd!!
Life Is Short Ride Hard!
Now:
156 2.5 V6 SW '00
147 1.6 120pk '01
Project:
147 2.0 Novitec '02
Guilietta 2.0 TS '83
History:
75 TS '91
33 1.7 i.e '92
33 1.4 imola '93
33 1.4 imola '94
GT 3.2 V6 '05
147 1.6 120pk '05
156 TI 1.9 TDI '05

Gebruikersavatar
GodsmacK
Junior Member
Junior Member
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 02, 2006 19:54
Locatie: PAAL
Contacteer: Facebook

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 20:01

17" azev velgen zijn binnenkort
ook bij mij te vinden onder mijn 33 :D
Life Is Short Ride Hard!
Now:
156 2.5 V6 SW '00
147 1.6 120pk '01
Project:
147 2.0 Novitec '02
Guilietta 2.0 TS '83
History:
75 TS '91
33 1.7 i.e '92
33 1.4 imola '93
33 1.4 imola '94
GT 3.2 V6 '05
147 1.6 120pk '05
156 TI 1.9 TDI '05

Rees-Cees

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 20:12

Jongens het gaat niet om 17 of 16 inch het zal best wel passen (onder de dirtie P4 zit ook 16 inch0 maar waar het om gaat is versnelling (vertraging) met je bak en die komt zowel bij 16 als 17 inch niet uit als je echt snel wilt rijden. Dit is geen onzin maar zwaar door berekend met computer programma's met lieden van serieuze raceteams. een 33 rijdt het snelste op 15 (plat dus geen 195/150/15) of 14 inch. Waarom? er zijn geen goede eindoverbrengingen voor de 33........................

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 20:14

prima zal het uitleggen heb geen zin in dit gedoe en misschien is het achterhaald maar ik ga het ook nog maals proberen.....

in eerste instantie heb ik een 1.7 ie blok nodig compleet met computer dit blok wil ik voorzien van stalen koppakkingen en een chip voor of na de verbouwing dat ligt er ff aan wat er haal baar is met de computer dan wiln ik het uitlaat spruitstuk van een subaru my 99 gt turbo verlassen en passend maken op de 1.7 een uppipe van de my 99 plaatsen ( sub heeft trouwens een compressie verhouding van 8:1 dus moet kunnen op een boxer 1.7 )
dan een turbo met draad verstelling voor de waste gate zodat de druk makelijk instelbaar is.... downpipe zal deels vermaakt moeten worden.....

het enige waar we nog mee zitten is de druk van de smering voor de turbo het idee is om hier de mechanische brandstofpomp voor te gebruiken dus een pijp aan het carter lassen naar de pomp ( die nog een beetje aan gepast moet worden) om dus de turbo van olie te voorzien.....

de brandstof zal door middel van 2.0 injectoren worden voorzien en of dit dus regelbaar is met een standaart computer moet nog ff naar gekeken worden maar dit is in grove lijnen het idee....

wil dit eerst ook op een oud blok bouwen en als het dan stuk gaat kan ik zien wat ik moet aanpassen gaat alles goed zal ik het blok reviseren en verbeteren ik weet ook niet of het gaat lukken en als er mensen zijn die eerder met een wokkel op een 33 aan het meubellen zijn geweest hoor ik graag waar ze tegen aan zijn gelopen.....

nogmaals ik wil dit proberen te maken het idee is er al heel lang en wil het gewoon gaan doen......
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 20:15

Jongens het gaat niet om 17 of 16 inch het zal best wel passen (onder de dirtie P4 zit ook 16 inch0 maar waar het om gaat is versnelling (vertraging) met je bak en die komt zowel bij 16 als 17 inch niet uit als je echt snel wilt rijden. Dit is geen onzin maar zwaar door berekend met computer programma's met lieden van serieuze raceteams. een 33 rijdt het snelste op 15 (plat dus geen 195/150/15) of 14 inch. Waarom? er zijn geen goede eindoverbrengingen voor de 33........................
Ik vondt 195/50/16 al overdone op mn 33 16v, de looks hadden de overhand en de 16 bleven er op maar je kon het verschil gewoon merken.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Arno Romeo
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:34
Locatie: Warmond

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

zo nov 05, 2006 21:31

Je zit met een heel erg groot probleem!!

Dat onderblok blijft nooit heel met 200pk, tenzij je om de 2 uur lagers wilt vervangen. Het is wel allemaal grappig dat turbogedoe, maar zorg dan eerst voor een manier om het lagerwerk heel te houden. Als je dat hebt uitgevonden, dan ben je echt goed :wink:

Maar ik bewonder wel je ideeen.

Rees-Cees

Re: RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de

zo nov 05, 2006 21:33

Je zit met een heel erg groot probleem!!

Dat onderblok blijft nooit heel met 200pk, tenzij je om de 2 uur lagers wilt vervangen. Het is wel allemaal grappig dat turbogedoe, maar zorg dan eerst voor een manier om het lagerwerk heel te houden. Als je dat hebt uitgevonden, dan ben je echt goed :wink:

Maar ik bewonder wel je ideeen.
daar heeft Arno een sterk punt.

ook ik tob daar nog steeds mee al gaat het steeds beter( blijft langer heel)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: ombouw imola naar 1.7 QV op carb's uit sprint en de rest

ma nov 06, 2006 13:48

Jongens het gaat niet om 17 of 16 inch het zal best wel passen (onder de dirtie P4 zit ook 16 inch0 maar waar het om gaat is versnelling (vertraging) met je bak en die komt zowel bij 16 als 17 inch niet uit als je echt snel wilt rijden. Dit is geen onzin maar zwaar door berekend met computer programma's met lieden van serieuze raceteams. een 33 rijdt het snelste op 15 (plat dus geen 195/150/15) of 14 inch. Waarom? er zijn geen goede eindoverbrengingen voor de 33........................
niet helemaal mee eens,
waarom rijd die duitser op 17 inch en in engeland het aw-delta team ook op 17? (niet alleen om de remmen kwijt te kunnen denk ik dan)
Ik persoonlijk denk eerder aan een budget "probleem", 15 inch slicks zijn al zo verdomd duur, moet je nagaan wat 16 en of 17 inch dan wel niet gaat kosten.

Echter is een kleinere inch maat niet altijd een probleem, F1 rijd ook maar met ik dacht 13inch en hoge banden. Maar in de toerwagen wereld zie je over het algemeen grote maten. Vreemd, want A. newey heeft eens gezegt dat de optimale maat velg/band 15 en ax 16 inch is voor elke auto.

Verder voor bak verhoudingen, kijk eens naar type 1 alfa 33 bakken (andere verhoudingen, korter bij elkaar).

Als laatst wil ik nog zeggen, wat heb je aan 200pk wat behoorlijk piekerig zal worden met een turbo, ik zou liever een motor hebben met 160pk maar dan wel van 1500tpm tot 7000tpm en een even grote koppelkromme. A: je bent veel sneller. B: alles blijft langer heel C: rijdt ook veel makkelijker.

Zijn maar ideeen he..... :wink: Maar wil wel zeggen dat als je het voor elkaar krijgt ik het ERRUG vet zal vinden! :D
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Projecten”