Hoi pieter, tuurlijk zie ik dit niet als kritiek.. je leert zo te zien en dat vind ik als docent alleen maar mooi!!!
Maar ik zaleerlijk en misschien wel wat hard zijn door te zeggen, leer eerst eens wat meer van de basis principes.
Sommige vragen zijn echt heel erg newbie itt wat je wilt gaan maken, een boxer met turbo.
Ik heb heel wat motoren gebouwd en gedokterd aan constructies. Toch zou ik niet zo gauw aan een 33 beginnen.
Ik denk dat je teveel stappen overslaat n te snel wilt gaan, maar ja wie wil dat niet he
Even een voorbeeldje: Flex in de krukas staat los van de balans, het gaat over materiaalsterkte en balans over waar het gewicht zit.
Vliegwiel is een trillingsdemper en moet oa je lagerbelasting laag houden.. De smeringkomt nooit van spatsmering, vandaar "baffle plates".. Oliedruk en flow op je hoofdlagers wil je.. een sterke oliefilm dus.
Ook zijn er geen krachten van detonatie, zoals ergens anders al geopperd werd, er is ook geen ontploffen... Het is een verbrandingsmotor en detoneren of ontploffen doet hij maar één keer.
je enthousiasme en doorzettingsvermogen zijn doorslaggevend, dus als ik een tip mag geven... koop zoveel mogelijk boeken en struin het hele internet af op zoek naar kennis!!
Bouw eerst eens een simpel atmosferisch motortje om door het te tunen, neem dan een reeds van orgine uitgevoerde turbo motor en dan ...dan ga je een turbo op een atmosferisch blok zetten..
Het vereist echt veel kennis om dat te doen nl.
Dus...
Ik heb ook geen zin om alles uit te typen voor je .... maar een keer gezellig kletsen dat wil ik wel met je hoor

kennis is macht, maar zonder enthousiasme en motivatie is het nutteloos... je hebt er al 2
