Als je minder weerstand wilt moet je een absorptie demper als eind demper gebruiken.
Wat is de diameter van de overgang tussen midden en eind stuk trouwens?
Als je de kat. niet nodig hebt kun je die volgens mij beter vervangen door een absorptie demper, en dan voor de rest gewoon rechte pijp naar achter.Ik zou je kat. meteen leegmaken maar ik denk dat dat veel lawaai geeft bij een 4 cyl....
Een absorptie demper bestaat uit een geperforeerde pijp omringd door geluidsisolerend materiaal.De diameter van de pijp is 44 mm.
Kat leeghalen is nu geen optie.
Denk wel de de middendemper door kruislings in en uitlaat te veel weerstand gaat geven.
Daar mot ik dus iets op verzinnen
Wat doet een absorptiedemper precies?
Hallo Roy,Hoi Frans,
Heb je misschien een adres voor die dempers??
Grtzz Roy.
Hallo Roy,Hoi Frans,
Heb je misschien een adres voor die dempers??
Grtzz Roy.
C&P USA-parts in Belfeld (www.cpusaparts.com).
Groeten, Frans
De middendemper bestaat ook een 2 pijpen door een pot met geluidsisolerend materiaal erom heen.De diameter van de pijp is 44 mm.
Kat leeghalen is nu geen optie.
Denk wel de de middendemper door kruislings in en uitlaat te veel weerstand gaat geven.
Daar mot ik dus iets op verzinnen
Wat doet een absorptiedemper precies?Een absorptie demper bestaat uit een geperforeerde pijp omringd door geluidsisolerend materiaal.
Geeft weinig weerstand en dempt voornamelijk de hoge tonen, waardoor je een mooi donker geluid overhoud.
Nee, je hebt ook schottendempers (de naam veraad de werking wel denk ik).
De middendemper bestaat ook een 2 pijpen door een pot met geluidsisolerend materiaal erom heen.
Dus ook een absorptiedemper
Dacht dat elke uitlaat (pot) zo in elkaar zat