Vanavond dikke regen...dikke tranen bijna...
De scalino die ooit turbodreeser (niet de gele, maar scalino 2.. een rode) had moeten worden is niet meer in mijn bezit. Ik heb na lang wikken en wegen het geheel voor (zoals altijd) te weinig weg gedaan.. De koets was een heel eind maar zeker nog niet af..de plannen waren groots.. Turbo motor met over de 350Nm en 200+pk, De Watt op de achteras en een mooi intrax onderstelletje, geventileerde remmen en een mooie kooi erin.. alles wat los zit plastic en zo een lichte snelle racer bouwen. Vele uren laswerk zaten er al in, en uiteraard zou hier alle kennis in gestopt worden die ik de afgelopen jaren op de circuits heb opgedaan met de oranje bert.. Helaas mocht het niet zo zijn. Het leven is heel anders gelopen dan ik voorzien had. De Scalino stond stof te happen gedurende 1,5 jaar en er was geen vooruitzicht dat het er ooit nog van zou komen. Inmiddels was er al een 75 opgesnort om iig te kunnen rijden, maar ook mijn budget kent maar een klein aantal cijfers voor de komma..Besluit om hem te verkopen heb ik nooit genomen, maar al pratend met jan en alleman kwam er opeens een potentiele koper op de proppen.
De droom om ooit op het rechte eind (want sturen kan ik nog niet ) alles en iedereen gewoon voorbij te rijden is over..brute power.. ooit misschien, maar voorlopig niet.
Het is maar een auto, maar toch doet het pijn..het is ook een droom, iets waar je over fantaseert en waar je naar toe leeft... iets wat een extra caché kreeg toen mijn zoon ineens tussen neus en lippen door vroeg: pappa, mag ik later als ik groot ben die rode bertoen uit de schuur hebben? Hij weet het al, en er staat een gele klaar.. ook niet fout natuurlijk, maar het is de eerste keer dat hij oprecht geintresseerd is in een Alfa.. ik heb hem nooit gepushed met Alfa, en zie hier het komt vanzelf..
Mooi moment was ook het halen van de auto, rijdend over de weg..triest om te zien hoe zo'n kale koets de regen ingaat op een trailer.. verdwijnt in het donker van de nacht.. verdwijnt zoals alle dromen verdwijnen in de nacht.. in het zwart. Als het morgen weer licht wordt is er weer een dag.. zoals zovelen, een droom armer.. het leven is soms hard...
Het regent door, de nacht huilt.. en morgen gaan we weer gewoon door ..racen is emotie met vallen en opstaan.
Ciao Scalino