Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 721
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

wo nov 15, 2006 13:57

dan is "nat" dus eigenlijk "het natst"? of kan het kookpunt nog lager? (als je die zooi nog "natter" zou maken daalt het kookpunt dan tot 100graden?)

RG

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

wo nov 15, 2006 18:00

Na 'nat' kan de remvloeistof geen water meer opnemen, het is dan verzadigd. Dit betekent dat er puur water in je systeem komt en dat betekent dat op de plek waar het water zich verzameld het kookpunt idd 100 graden is. Dus dat is niet echt ideaal, om het zacht uit te drukken... :shock:

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 721
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

do nov 16, 2006 10:35

220 valt dan best nog mee, wordt het eigenlijk helemaal niet zo erg nat

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

do nov 16, 2006 10:56

Standaard remslangen van kunststof worden week als ze heet zijn (helemaal als de tand des tijds heeft toegeslagen) en gaan uitzetten als je dan remt, toch? Eerlijk gezegd heb ik nog nooit stalen remleidingen in een auto gehad, maar met motoren was Goodridge 't verschil tussen dag en nacht, qua doseren, niet sponizg etc.
Ik heb nu Ferodos in mn 33 en mij bevallen ze uitstekend.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

zo nov 19, 2006 22:34

Zo, even een klein onderzoekje gedaan:

remklauw + blokjes half versleten standaard remmen Nord 2.0 liter: 3, 8 kg
remschijf ongeventileerd, standaard Nord 2.0 liter (dik >9 mm): 3,7 kg
Totaal dus: 7,5 kg

remklauw + blokjes half versleten geventileerde remmen TS/ V6/ Turbo: 2,6 kg
remschijf geventileerd, TS/ V6/ Turbo (dik >21mm): 5,3 kg
Totaal dus: 7,9 kg

Niet zo'n reuze groot verschil in onafgeveerd gewicht dus. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

zo dec 17, 2006 10:15

Ik ga in ieder geval bij de volgende beurt op de Imola, raceremblokken, raceremolie en staalomvlochten remleidingen monteren.
Hetzelfde spul dat op de racewagens van JS-racing zit. Dit zit nu op de SZ en ik ben er zeer tevreden over.
Alleen even uitkijken bij het wegrijden omdat het de eerste meters niet remt. Daarna is het de hele dag goed.

Hiermee verwacht ik een grote sprong voorwaarts ehhh..... achterwaarts te maken (in termen van remweg dan).

Alessandro, we gaan dit eens proberen op de Nurbergring.
The proof of the pudding is in the eating :wink:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst

zo dec 17, 2006 10:45

Alessandro, we gaan dit eens proberen op de Nurbergring.
The proof of the pudding is in the eating :wink:
Strak plan! :thumbs:
(De remmen van de Alfetta zijn nog hetzelfde :oops: , maar dat is zeker niet blijvend!)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

zo dec 17, 2006 15:24

Het is niet alleen onafgeveerde massa maar ook roterende massa.

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?

zo dec 17, 2006 21:49

Ik ben wel benieuwd..

Iemand bekend/ervaring met andere ofwel betere remmen op een 75 1.8 IE? Ik vind ze een beetje te weinig bijten :roll: Zou alleen betere remblokken al genog zijn, of is het verstandig om ook andere schijven te monteren? En zo ja, wat is goed spul voor straatgebruik, en waar is het te verkrijgen...?


iig alvast bedankt voor de moeite.... 8)

Terug naar “Tuning onderwerpen”