Vaak ivm verkeerd verlaagde aan de achterkant, of is het bij jou door een andere oorzaak ?...
Ik zoek nog een andere, onbeschadigde....vooral eentje die heel is
....
Vaak ivm verkeerd verlaagde aan de achterkant, of is het bij jou door een andere oorzaak ?...
Ik zoek nog een andere, onbeschadigde....vooral eentje die heel is
....
Alfa Museum in Milaan, niet 't gebouw waar je normaliter inwandelt maar aan de andere zijde als ik het goed heb begrepen (is wel ergens op 't forum vermeld)Weet trouwens toevallig iemand waar ze die 164 Pro-car geparkeerd hebben?
Niet dat ik stoute plannen heb natuurlijk
Groeten, Frans.
plak een 155 doos op een 75 bodem en je bent klaar (nu denk dat je voor al dat geld wat die ombouw kost een hele gave 75 kunt opbouwen)
Dion as van een 75 onder een 155 zou te doen moeten zijn, spoorbreedte is hetzelfde, moet je het ding alleen nog ergens aan de 155 bodem vast weten te bakken
Ik heb hier ook al wel eens over nagedacht, maar dan voor een 164, maar daar is de as 10 cm te kort voor, en ik denk niet dat de lagers het leuk gaan vinden als je er 2x50mm aan spoorverbreders aan vast gaat plakken.
Groeten, Frans.
Als je nog wat geld over hebt heeft http://www.alfaheaven.com/AHI_Text_Pages/AHIcars2.html nog een leuk hobby project voor je staan:Weet trouwens toevallig iemand waar ze die 164 Pro-car geparkeerd hebben? Niet dat ik stoute plannen heb natuurlijk Groeten, Frans.
Weet ik, maar een mooi weer auto heb ik al.plak een 155 doos op een 75 bodem en je bent klaar (nu denk dat je voor al dat geld wat die ombouw kost een hele gave 75 kunt opbouwen)
Dion as van een 75 onder een 155 zou te doen moeten zijn, spoorbreedte is hetzelfde, moet je het ding alleen nog ergens aan de 155 bodem vast weten te bakken
Ik heb hier ook al wel eens over nagedacht, maar dan voor een 164, maar daar is de as 10 cm te kort voor, en ik denk niet dat de lagers het leuk gaan vinden als je er 2x50mm aan spoorverbreders aan vast gaat plakken.
Groeten, Frans.
Ik neem aan dat je hier mee wilt zeggen dat flinke spoorverbreders op een Dion-as geen lager problemen oplevereneen andere kortere as (of langer) is helemaal geen probleem voor de lagers. je moet de juiste spullen bijelkaar zoeken en maken. kijk maar bij die IMSA's die hebben ook geen spoorverbreders van 10 tot 15 cm.
succes
Altijd balen, van die advertenties zonder prijskaartje.Als je nog wat geld over hebt heeft http://www.alfaheaven.com/AHI_Text_Pages/AHIcars2.html nog een leuk hobby project voor je staan:Weet trouwens toevallig iemand waar ze die 164 Pro-car geparkeerd hebben? Niet dat ik stoute plannen heb natuurlijk Groeten, Frans.
1991 164 #ZAREA33LlM6160388 red/white, ex pro car, tube chassis, rear drive, never raced, roller less engine, touring car eligible, spares include complete body and molds, 2.0 V-6 turbo competition engine available.
ja hoor er rijden genoeg van die auto's rond (van een Duits merk)
Ik neem aan dat je hier mee wilt zeggen dat flinke spoorverbreders op een Dion-as geen lager problemen opleveren
Dat je met iets dergelijks een race kunt uitrijden wil natuurlijk nog niet zeggen dat je er op straat kilometers mee kunt maken.
Groeten, Frans.
Leg eens nader uit!ja hoor er rijden genoeg van die auto's rond (van een Duits merk)
Ik neem aan dat je hier mee wilt zeggen dat flinke spoorverbreders op een Dion-as geen lager problemen opleveren
Dat je met iets dergelijks een race kunt uitrijden wil natuurlijk nog niet zeggen dat je er op straat kilometers mee kunt maken.
Groeten, Frans.
OK,De Dedion as wordt gewoon verbreed (een stuk tussen gelast) en geeft dus geen extra belasting voor de bestaande lagers, alhoewel een verberder van 1 cm geen problemen geeft, is hetzelfde als velgen met hele lage ET
ow je krijgt de antwoorden al zie ikOK,De Dedion as wordt gewoon verbreed (een stuk tussen gelast) en geeft dus geen extra belasting voor de bestaande lagers, alhoewel een verberder van 1 cm geen problemen geeft, is hetzelfde als velgen met hele lage ET
Volgens mij krijg je met verbreders van 5cm namelijk wel problemen.
Wat kost dat ongeveer, zo'n as-modificatie?
Het aanpassen van de dion is niet duur (zagen + lassen van een stuk staal er tussen). Wat een stuk duurder zal zijn is dat je nieuwe aandrijfassen nodig hebt die ook langer zullen moeten zijn. Als je genoeg budget hebt: van carbon (anders toch maar van gehard staal )....
Wat kost dat ongeveer, zo'n as-modificatie?
Kun je daar geen vulringen tussen plaatsen dan?Het aanpassen van de dion is niet duur (zagen + lassen van een stuk staal er tussen). Wat een stuk duurder zal zijn is dat je nieuwe aandrijfassen nodig hebt die ook langer zullen moeten zijn. Als je genoeg budget hebt: van carbon (anders toch maar van gehard staal )....
Wat kost dat ongeveer, zo'n as-modificatie?
Ongeveer de helft van wat op de vulring achter op mijn krukas staatLijkt mij niet verstandig: hoeveel kracht staat daar wel niet op bij gas geven !