Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

di nov 21, 2006 22:54

...
Ik zoek nog een andere, onbeschadigde....vooral eentje die heel is :shock:
....
Vaak ivm verkeerd verlaagde aan de achterkant, of is het bij jou door een andere oorzaak ?
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Soulfly
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 09:13
Locatie: Groningen
Contacteer: ICQ

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

di nov 21, 2006 23:19

Weet trouwens toevallig iemand waar ze die 164 Pro-car geparkeerd hebben?
Niet dat ik stoute plannen heb natuurlijk :mrgreen:

Groeten, Frans.
Alfa Museum in Milaan, niet 't gebouw waar je normaliter inwandelt maar aan de andere zijde als ik het goed heb begrepen (is wel ergens op 't forum vermeld)

Rees-Cees

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 07:36


Dion as van een 75 onder een 155 zou te doen moeten zijn, spoorbreedte is hetzelfde, moet je het ding alleen nog ergens aan de 155 bodem vast weten te bakken :lol:

Ik heb hier ook al wel eens over nagedacht, maar dan voor een 164, maar daar is de as 10 cm te kort voor, en ik denk niet dat de lagers het leuk gaan vinden als je er 2x50mm aan spoorverbreders aan vast gaat plakken.

Groeten, Frans.
plak een 155 doos op een 75 bodem en je bent klaar (nu denk dat je voor al dat geld wat die ombouw kost een hele gave 75 kunt opbouwen)

een andere kortere as (of langer) is helemaal geen probleem voor de lagers. je moet de juiste spullen bijelkaar zoeken en maken. kijk maar bij die IMSA's die hebben ook geen spoorverbreders van 10 tot 15 cm.

succes

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 09:21

Weet trouwens toevallig iemand waar ze die 164 Pro-car geparkeerd hebben? Niet dat ik stoute plannen heb natuurlijk :mrgreen: Groeten, Frans.
Als je nog wat geld over hebt heeft http://www.alfaheaven.com/AHI_Text_Pages/AHIcars2.html nog een leuk hobby project voor je staan:

Afbeelding

Afbeelding

1991 164 #ZAREA33LlM6160388 red/white, ex pro car, tube chassis, rear drive, never raced, roller less engine, touring car eligible, spares include complete body and molds, 2.0 V-6 turbo competition engine available.

panzerfrans

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 11:30


Dion as van een 75 onder een 155 zou te doen moeten zijn, spoorbreedte is hetzelfde, moet je het ding alleen nog ergens aan de 155 bodem vast weten te bakken :lol:

Ik heb hier ook al wel eens over nagedacht, maar dan voor een 164, maar daar is de as 10 cm te kort voor, en ik denk niet dat de lagers het leuk gaan vinden als je er 2x50mm aan spoorverbreders aan vast gaat plakken.

Groeten, Frans.
plak een 155 doos op een 75 bodem en je bent klaar (nu denk dat je voor al dat geld wat die ombouw kost een hele gave 75 kunt opbouwen)
Weet ik, maar een mooi weer auto heb ik al.
Ik wil echter ook een rwd Alfa die pekel bestendig is :!:
een andere kortere as (of langer) is helemaal geen probleem voor de lagers. je moet de juiste spullen bijelkaar zoeken en maken. kijk maar bij die IMSA's die hebben ook geen spoorverbreders van 10 tot 15 cm.

succes
Ik neem aan dat je hier mee wilt zeggen dat flinke spoorverbreders op een Dion-as geen lager problemen opleveren :?:

Dat je met iets dergelijks een race kunt uitrijden wil natuurlijk nog niet zeggen dat je er op straat kilometers mee kunt maken.

Groeten, Frans.

panzerfrans

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 11:38

Weet trouwens toevallig iemand waar ze die 164 Pro-car geparkeerd hebben? Niet dat ik stoute plannen heb natuurlijk :mrgreen: Groeten, Frans.
Als je nog wat geld over hebt heeft http://www.alfaheaven.com/AHI_Text_Pages/AHIcars2.html nog een leuk hobby project voor je staan:

Afbeelding

Afbeelding

1991 164 #ZAREA33LlM6160388 red/white, ex pro car, tube chassis, rear drive, never raced, roller less engine, touring car eligible, spares include complete body and molds, 2.0 V-6 turbo competition engine available.
Altijd balen, van die advertenties zonder prijskaartje.

Ik vind die 164 "sportwagon" trouwens ook wel interessant :!:

Rees-Cees

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 17:14


Ik neem aan dat je hier mee wilt zeggen dat flinke spoorverbreders op een Dion-as geen lager problemen opleveren :?:

Dat je met iets dergelijks een race kunt uitrijden wil natuurlijk nog niet zeggen dat je er op straat kilometers mee kunt maken.

Groeten, Frans.
ja hoor er rijden genoeg van die auto's rond (van een Duits merk)

panzerfrans

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 17:27


Ik neem aan dat je hier mee wilt zeggen dat flinke spoorverbreders op een Dion-as geen lager problemen opleveren :?:

Dat je met iets dergelijks een race kunt uitrijden wil natuurlijk nog niet zeggen dat je er op straat kilometers mee kunt maken.

Groeten, Frans.
ja hoor er rijden genoeg van die auto's rond (van een Duits merk)
Leg eens nader uit!

Mijn ervaring is namelijk dat die lagers niet echt overbemeten zijn :?

Groeten, Frans.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 19:09

De Dedion as wordt gewoon verbreed (een stuk tussen gelast) en geeft dus geen extra belasting voor de bestaande lagers, alhoewel een verberder van 1 cm geen problemen geeft, is hetzelfde als velgen met hele lage ET

panzerfrans

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 19:16

De Dedion as wordt gewoon verbreed (een stuk tussen gelast) en geeft dus geen extra belasting voor de bestaande lagers, alhoewel een verberder van 1 cm geen problemen geeft, is hetzelfde als velgen met hele lage ET
OK,

Volgens mij krijg je met verbreders van 5cm namelijk wel problemen.

Wat kost dat ongeveer, zo'n as-modificatie?

Rees-Cees

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 19:19

De Dedion as wordt gewoon verbreed (een stuk tussen gelast) en geeft dus geen extra belasting voor de bestaande lagers, alhoewel een verberder van 1 cm geen problemen geeft, is hetzelfde als velgen met hele lage ET
OK,

Volgens mij krijg je met verbreders van 5cm namelijk wel problemen.

Wat kost dat ongeveer, zo'n as-modificatie?
ow je krijgt de antwoorden al zie ik

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 19:22

...

Wat kost dat ongeveer, zo'n as-modificatie?
Het aanpassen van de dion is niet duur (zagen + lassen van een stuk staal er tussen). Wat een stuk duurder zal zijn is dat je nieuwe aandrijfassen nodig hebt die ook langer zullen moeten zijn. Als je genoeg budget hebt: van carbon (anders toch maar van gehard staal ;) ).
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

panzerfrans

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 19:29

...

Wat kost dat ongeveer, zo'n as-modificatie?
Het aanpassen van de dion is niet duur (zagen + lassen van een stuk staal er tussen). Wat een stuk duurder zal zijn is dat je nieuwe aandrijfassen nodig hebt die ook langer zullen moeten zijn. Als je genoeg budget hebt: van carbon (anders toch maar van gehard staal ;) ).
Kun je daar geen vulringen tussen plaatsen dan?

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 19:41

Lijkt mij niet verstandig: hoeveel kracht staat daar wel niet op bij gas geven !
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

panzerfrans

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 19:49

Lijkt mij niet verstandig: hoeveel kracht staat daar wel niet op bij gas geven !
Ongeveer de helft van wat op de vulring achter op mijn krukas staat :?:

Zijn voornamelijk torsie krachten, heel wat anders dan wat een spoorverbreder met een wiellager doet.

Terug naar “Algemene Technische vragen”