Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 20:39

Spacers aan de bakzijde moet geen probleem zijn, eerder een voordeel (bij de TS modellen ivm hoge temperaturen), denk niet dat de hele brede 75's langere assen hebben.

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 22:10

die duitser die ook een 33 3ltr V6 heeft gebouwd is ermee bezig, al jaren
Deze?? : 33 V6

Greetz,

Alfa75jc
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Rees-Cees

Re: RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 22:26

Spacers aan de bakzijde moet geen probleem zijn, eerder een voordeel (bij de TS modellen ivm hoge temperaturen), denk niet dat de hele brede 75's langere assen hebben.
Dus wel. bel Bob, Harmen of Huib maar die kunnen je er alles over vertellen. Is wel mooi gemaakt hoor en simpel. En die temperaturen komen meer uit de bak dan door de remmen die gewoon bij de wielen zitten bij dit type auto.

doe ze de groeten van me als je belt.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Q4 ombouwen naar RWD

wo nov 22, 2006 23:30

Ok wist ik niet, maar de verbrede assen van diverse "normale" 75 racers hebben gewoon een afstandsring tussen ashelft en versnellingsbaknaaf.
In de challenge hebben deze dus ook de remmen op de originele plek, wat kritsich kan zijn voor een standaard TS aandrijfashoes/vet. de open spacer zoals standaard op een V6 ed voorkomt dit grotendeels.

Ik weet het telefoonnummer niet van die lui, dus kan ze ook niet de groeten doen :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”