Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 20:07

ik denk dat je daar met een 12v probleemloos aan komt, zonder een motor te hebben die zwaar onderhoud behoeft... Ik weet niet hoe het met een 75 zit, maar met blueprinten, nokkenassen en een squadra chip (als dat kan bij een 75..) daar zo zit.

Als je al ziet wat een chip bij een std motor doet (kijk eens naar de koppelkromme van een gechipte 12v 164 t.o.v. een std 24V...)

en beter een motor met veel koppel dan veel pk.. liefst allebei ok maar ergens moet je als je de knip in de gaten wilt houden een compromis sluiten..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 20:29

230 a 240 met alleen een chippie + nokkenassen + printen gaat niet lukken denk ik; je zit zo wie zo met de LMM die te klein is, het petje wat niet onbeperkt lucht doorlaat en de inlaat kanalen die vrij klein zijn (maar er is wel 'vlees' om groter te laten boren. De vraag is alleen als je die kosten bijelkaar optelt, kun je er dan niet beter een 24v in leggen met de grote kelekn + Squadra chip heb je dan 238PK's en da's ook niet verkeerd (12 klepper klinkt alleen iets mooier vind ik)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 20:44

Of toch een emerald (incl andere nokkenassen) ;-)

Haal je ook 290 nm alleen is die van een 12v iets vlakker (als ik zo de site van squadra tuning bekijk)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 21:03

Of toch een emerald (incl andere nokkenassen) ;-)
...
Precies :wink:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 11:12

Zijn er mensen die een grotere LMM icm het standaard QV motronic systeem gebruiken ?
Welke LMM heb je in dat geval gebruikt (745i (bmw dus) of een andere ?) Zou graag je oplossing zien/horen/voelen ;)

Omdat een Motronic redelijk geprogrammeerd kan worden, zou een grotere LMM ivm nokkenassen en rollenbank afstellen ook al een en ander moeten brengen, zonder de kosten van een Emerald of ander programmeerbaar MMgt.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 11:42

Lenz heeft er een dacht ik... (moet je wel naar Den Haag rijden)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 11:53

Lenz heeft er een dacht ik... (moet je wel naar Den Haag rijden)
Lenz heeft een 24 klepper ipv een 12 klepper. Zoek het met een 12 klepper ivm het betere vergelijkingswerk ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 16:10

Zoek maar iemand met een LMM van een 164 QV 12v... die zijn groter. Van een BMW 745 kun je hem volgens mij niet eens gebruiken op een Motronic systeem, BMW heeft immers Jetronic... :?

Voor mijn Giulietta heb ik al een 24v liggen, de dikke buizen liggen ook al klaar.... :) Ben nu het inlaatspruitstuk aan het aanpassen. uitlaatspruitstukken moet ik ook nog even iets op verzinnen. :(

Zou zeker al drijfstangen van een 24v gebruiken, zijn sterker als die van een 12v. evt. alternatief voor dat emerald gebeuren: www.gotech.co.za gebruiken ze in zuid-afrika bijna allemaal, ook op 3,7 24v blokken. :shock:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 16:31

Met de vertegenwoordiger van GoTech heb ik nog eens een uurtje staan praten op de Messe te Essen, en dat zag er allemaal veelbelovend uit, zeker ook gezien de beproefdheid icm de Alfa V6. Ze hadden daar ook hippe throttle bodies op Weber/basis =P~

Misschien moeten we een groepje serieus geìnteresseerden bij elkaar zoeken (mijzef incluis) en een een paar setjes over laten komen? :idea:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 645
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 19:35

Zijn er mensen die een grotere LMM icm het standaard QV motronic systeem gebruiken ?
Welke LMM heb je in dat geval gebruikt (745i (bmw dus) of een andere ?) Zou graag je oplossing zien/horen/voelen ;)

Omdat een Motronic redelijk geprogrammeerd kan worden, zou een grotere LMM ivm nokkenassen en rollenbank afstellen ook al een en ander moeten brengen, zonder de kosten van een Emerald of ander programmeerbaar MMgt.
PB Steven Hoepel even...geloof dat zijn scarb id 'Scuderia1' is. Ik ben er vrij zeker van dat hij een grotere LMM (volgens mij BMW) op zijn 3.5 V6 12 klepper heeft/had zitten.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 20:01

Misschien moeten we een groepje serieus geìnteresseerden bij elkaar zoeken (mijzef incluis) en een een paar setjes over laten komen?
De prijzen die ze op hun site noemen zijn erg scherp en er zijn inderdaad meerdere mensen enthousiat over, maar als je zo'n groepje kan samenstellen lijkt het me ook belangrijk dat je een tuner bereid moet vinden die hier in wil duiken en passende software schrijft voor elke motorvariant tegen redelijke prijzen en het liefst met een rollenbank

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 20:31

Misschien moeten we een groepje serieus geìnteresseerden bij elkaar zoeken (mijzef incluis) en een een paar setjes over laten komen?
De prijzen die ze op hun site noemen zijn erg scherp en er zijn inderdaad meerdere mensen enthousiat over, maar als je zo'n groepje kan samenstellen lijkt het me ook belangrijk dat je een tuner bereid moet vinden die hier in wil duiken en passende software schrijft voor elke motorvariant tegen redelijke prijzen en het liefst met een rollenbank
volgens mij krijg je van GoTech een Alfa-V6 basismap en kun je die dan zelf optimaliseren, tenminste zo begreep ik het van die vertegenwoordiger.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 22:04

Die prijzen zijn erggggg scherp!!!

Wat is de interpolatie dan van het systeem?
je kan om de 1000 rpm wat stellen en hij rekend tussenwaardes van 500 rpm??

Kijk ergens moet een reden zijn dat het goedkoop is, wat kost een ECU trouwens want dat is momenteel N/A.... :?

Andretti Molletti

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 22:06

Oja,
about de clutch:

een TS clutch kan een bepaald koppel aan, PK is niet relevant. Dus als je een TS koppeling gebruikt moet j niet over dat koppel heen gaan...
de gegevens heb ik niet maar zijn vast bij sachs oid op te vragen.
Zelf zou ik zo een TS koppeling in een V6 durven zetten, tenzij ik hem zelf getuned heb ;)

SanderQV
Member
Member
Berichten: 133
Lid geworden op: di dec 28, 2004 17:49
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 22:27

Zijn er mensen die een grotere LMM icm het standaard QV motronic systeem gebruiken ?
Welke LMM heb je in dat geval gebruikt (745i (bmw dus) of een andere ?) Zou graag je oplossing zien/horen/voelen ;)

Omdat een Motronic redelijk geprogrammeerd kan worden, zou een grotere LMM ivm nokkenassen en rollenbank afstellen ook al een en ander moeten brengen, zonder de kosten van een Emerald of ander programmeerbaar MMgt.
Alleen een grotere/andere LHM zonder motronic en(of) injectoren aan te passen zal niet (goed) werken. Er wordt alleen maar minder brandstof ingespoten....
In de motronic is natuurlijk wel een software aanpassing te maken om het wel goed te laten werken. En dan zou het wel nut kunnen hebben.

Groeten, Sander.

Terug naar “Tuning onderwerpen”