Zijn er mensen die een grotere LMM icm het standaard QV motronic systeem gebruiken ?
Welke LMM heb je in dat geval gebruikt (745i (bmw dus) of een andere ?) Zou graag je oplossing zien/horen/voelen
Omdat een Motronic redelijk geprogrammeerd kan worden, zou een grotere LMM ivm nokkenassen en rollenbank afstellen ook al een en ander moeten brengen, zonder de kosten van een Emerald of ander programmeerbaar MMgt.
Alleen een grotere/andere LHM zonder motronic en(of) injectoren aan te passen zal niet (goed) werken. Er wordt alleen maar minder brandstof ingespoten....
In de motronic is natuurlijk wel een software aanpassing te maken om het wel goed te laten werken. En dan zou het wel nut kunnen hebben.
Groeten, Sander.
kun je niet je veer slapper zetten of is dat te simpel gedacht???
Als je bij dezelfde hoeveelheid lucht, een gelijke uitgangsspanning van de grotere LHM wil hebben (voor de juiste brandstof en ontsteking bij standaard! motronic) dan zou je inderdaad de veer slapper kunnen zetten. Of je dan over het hele bereik de juiste overdracht van lucht-> spanning kunt krijgen durf ik echter niet zo te zeggen, dit is namelijk een logaritmische overdracht. En ik kan me voorstellen dat de nauwkeurigheid minder wordt.
Wat je dan in iedergeval niet hebt, is een groter bereik wat betreft de maximaal te meten hoeveelheid lucht.
Maar is de standaard LHM nu de bottle-neck of niet??
Groeten, Sander.