Zo, het duurde iets langer als ik had gedacht
, maar hier is dan de eerste beta versie van m'n nieuwe diagnose software UniDiagKWP2000:
http://home.wanadoo.nl/sanderqv/diag/Un ... _2_2_3.zip
Zoals aan de naam te zien is, betreft het hier software voor de momenteel meest gebruikte diagnose variant KWP2000. De volgende stap zal zijn, om ook zoiets voor het oudere KWP71 diagnose protocol te maken.
Met UniDiag is het mogelijk om realtime data uit lezen van een ECU in de auto. Dit ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
Hiervoor is het wel nodig dat er een zogenaamde definitie file is, waarin beschreven wordt op welke manier welke parameter uitgelezen moet worden. Als voorbeeld heb ik een aantal dingen voor een alfa (166) jtd beschreven. Deze definitie files wil ik in de toekomst uitbreiden. De belangrijkste reden dat ik het op deze manier met definitie files heb gedaan, is dat andere mensen hier dus ook aan mee kunnen helpen....
De mogelijke foutcodes zijn op een zelfde manier beschreven. Ook hier heb ik een voorbeeld definitie file bijgevoegd, die verder uitgebreid moet worden.
De software moet dus werken met eerder in dit onderwerp beschreven diagnose interfaces. Inmiddels heb ik ook een USB interface besteld, waarmee ik ook wil gaan experimenteren.
Groeten, Sander.