Andretti Molletti

RE: TUNING 105

vr mar 04, 2005 23:23

oke blote billen Christiaan... ik had Pagid blauw achter op de bertone van dennis gegooid... helemaal verbrand de achterremmen... ze remde blijkbaar beter dan de ferodo voor
:oops:

Hawk is ook mijn ding en SBS hoor ik goeds over maar heb ik geen ervaring mee...

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

Re: RE: TUNING 105

vr mar 04, 2005 23:33

oke blote billen Christiaan... ik had Pagid blauw achter op de bertone van dennis gegooid... helemaal verbrand de achterremmen... ze remde blijkbaar beter dan de ferodo voor
:oops:

Hawk is ook mijn ding en SBS hoor ik goeds over maar heb ik geen ervaring mee...
ik had precies hetzelfde met die Pagid !! in begin wel aardig .. goed zelfs, maar aan het einde waren ze echt vernaggeld ....maar nogmaals..ik vind als je nieuwe blokken gaat rijden je feitelijk ook nieuwe schijven moet nemen.

alleen toen ik van Robert Visser op Zolder een setje Hawk kreeg (gebruikt) omdat ik niets meer had ..moest ik wel.
En ze waren beter dan die Ferodo. (op zolder.)

Ik heb ook het idee dat Ferodo beter is voor langere races met veel gelijktijdigheid dan kortere en wat heftigere sprintraces met alle remactie's van dien.
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

za mar 05, 2005 09:44

ik had in mijn Alfetta GTV (oude standaardklasse) Pagid Blauw in combinatie met Tarox schijven. Ging prima. 4 jaar lang alleen de blokken hoeven vervangen, schijven lekker laten zitten. Nooit remproblemen gehad (maar ja ik gebruikte ze ook niet zoveel :wink: )
1 jaar met Hawk gereden op de oude schijven, remde gelijkwaardig aan Pagid, maar ja wel op de oude schijven. Na 1 seizoen Kawk waren de schijven weg (haarscheurtjes) maar die waren toen al 5 seizoenen oud... Dus of dat aan de blokkenwisseling lag??

Ben het met Christiaan eens dat wanneer je je merk blokken vervangt je eigenlijk ook de schijven moet vervangen (in ieder geval voor op het circuit).

Ook gaan niet alle blokken met elk merk schijf, de haarscheuren in de schijf met de combinatie Hawk/Tarox heb ik ook van andere mensen gehoord.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: TUNING 105

za mar 05, 2005 12:30

Koopt men een Enzo met carbon keramische remmen of Porsche 911 met die wondere schijven dient men na iedere rit de schijven te controleren op haarscheurtjes.
105 rijders hebben het in vergelijk zeer easy.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo mar 09, 2005 23:53

Gas moet je geven, zo is het maar net!
Christiaan Verhoog I presume?
OK: Alles wat bij Passie rondrijdt od ervandaan kwam, David, Hugo, Koen, Peter P, Tjon,etc. heeft dit seizoen geheel of gedeeltelijk op SBS gereden. Eerst zonder het de rijders te melden, of ze het verschil merkten met Hawk. Pagid en Ferodo voor onder een 105 is gewoonweg bagger. Hawk is top maar duur. SBS is toch nog beter dan hawk, voor je schijven en voor duurbelasting. En ja ze zijn wel volop te krijgen via remola, maar dat is weer een verhaal apart.....die Hawk blokken.
Anyway, voor op straat heb ik die compound van Hawk gehad, en nu die long distance van SBS, en die bevalt me gewoon beter. Wel wordt je velg in den beginne erg vies. Er komt een filmlaag op de schijf waardoor die meer frictie oplevert. Helaas heb je dus in t begin een velg met veel frictie.... maar dat wordt al minder!
Ga jij volgend jaar weer aan de bak per 75? Gaan ze nou eindelijk sneller dan ut ouwe spul? Denk aan de 2.57 van Smidje op Spa........en hoeveel langzamer de eerste 75 was? :wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

Re: RE: TUNING 105

do mar 10, 2005 00:01

Gas moet je geven, zo is het maar net!
Christiaan Verhoog I presume?
OK: Alles wat bij Passie rondrijdt od ervandaan kwam, David, Hugo, Koen, Peter P, Tjon,etc. heeft dit seizoen geheel of gedeeltelijk op SBS gereden. Eerst zonder het de rijders te melden, of ze het verschil merkten met Hawk. Pagid en Ferodo voor onder een 105 is gewoonweg bagger. Hawk is top maar duur. SBS is toch nog beter dan hawk, voor je schijven en voor duurbelasting. En ja ze zijn wel volop te krijgen via remola, maar dat is weer een verhaal apart.....die Hawk blokken.
Anyway, voor op straat heb ik die compound van Hawk gehad, en nu die long distance van SBS, en die bevalt me gewoon beter. Wel wordt je velg in den beginne erg vies. Er komt een filmlaag op de schijf waardoor die meer frictie oplevert. Helaas heb je dus in t begin een velg met veel frictie.... maar dat wordt al minder!
Ga jij volgend jaar weer aan de bak per 75? Gaan ze nou eindelijk sneller dan ut ouwe spul? Denk aan de 2.57 van Smidje op Spa........en hoeveel langzamer de eerste 75 was? :wink:
ik zie het al weer..je sluit de ogen voor de 75, als je nou goed gekeken had naar de laatste 4 races van het seizoen die tevens mijn eerste 4 in een 75 waren en dan naar de tijden kijkt dan zie je dat er op zandvoort geen ene Squadra ooit harder is gegaan dan mijn 75 op dat moment ...en nu nog de ervaring.
Maar goed, genoeg tromgeroffel...in 2005 moet alless weer opnieuw bewezen worden, en staat iedereen weer op 0.
Geroet ! ik fiets wel ff langs bij Pascal..ben wel benieuwd naar zijn Yorin or Yorout blokken :wink:
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do mar 10, 2005 01:35

Das waar. een ding is zeker : JIJ kan sturen. Dat heb ik op dijon wel gezien ja....
Ben benieuwd wat jij precies aan voorwielophanging hebt? Torsiestaven bij het oud ijzer? Het kenmerk aan een 75 toch??? remtangen achter naar buiten? nog zo'n 75 kenmerk?
je houdt geen 75 meer over? Heb je toevallig 105 kogels op je reactiearmen voor?
niet voor niks he? :D :lol: 8)
Succes! ik ga fijn met een Fiat 147 spelen...... (troep trouwens........)
:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

Re: RE: TUNING 105

do mar 10, 2005 17:04

Das waar. een ding is zeker : JIJ kan sturen. Dat heb ik op dijon wel gezien ja....
Ben benieuwd wat jij precies aan voorwielophanging hebt? Torsiestaven bij het oud ijzer? Het kenmerk aan een 75 toch??? remtangen achter naar buiten? nog zo'n 75 kenmerk?
je houdt geen 75 meer over? Heb je toevallig 105 kogels op je reactiearmen voor?
niet voor niks he? :D :lol: 8)
Succes! ik ga fijn met een Fiat 147 spelen...... (troep trouwens........)
:wink:
de remmen mogen niet naar buiten, de voorwielophanging is praktisch standaard en de stabi kan echt nog veel zwaarder en sterker.. :lol:
intrax setje zit eronder....als zovele onder ons..., alleen de afstelling daarvan ???? ja dat doe ik helemaal zelf net als de bandenspanning....na ieder vrij rijden op ieder circuit. met nogal andere gedachtes ..en dat luistert verdomd nauw.

ik heb wel 105 kogels over maar dan krijg je de Bertone compleet erbij :lol: nu nog de prijs..

dag hor!
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do mar 10, 2005 22:26

Hoezo, doe je de bert weg dan? Wat zou dat op moeten brengen, het gebakje?
Hoewel, die was toch gewokkeld?
Toch?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

Re: RE: TUNING 105

do mar 10, 2005 22:42

Hoezo, doe je de bert weg dan? Wat zou dat op moeten brengen, het gebakje?
Hoewel, die was toch gewokkeld?
Toch?
1 auto is wel genoeg., gewokkeld is wel een groot woord voor wat achterblikschade,mijn achterklep... die was wat krom..maar ik had nog een polyester liggen...dus weer wat lichter geworden! voor de rest weer uitermate strak.
en heb er zelf 2,03 ermee gereden,en zonder overdrijven moet 2,02 laag goed te halen zijn.
kijk ff op de site...daar staat die te koop....dus intersse? weet je iemand?
je moet gewoon nog meer gas geven.

Andretti Molletti

Re: RE: TUNING 105

zo mar 13, 2005 12:31

Succes! ik ga fijn met een Fiat 147 spelen...... (troep trouwens........)
:wink:
Let je wel op je woorden ??? :shock:

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do mar 31, 2005 21:06

Dre: hoe je ook lult, t is lang de kwaliteit niet van een ouwe 105.
Ik vergelijk de nieuwste Alfa's met een Bic wegwerpaansteker, en een ouwe 105 met een zippo.
Goed, een 147 roest niet. Een Bic daarentegen ook niet.
Enne, Christiaan, eerst maar eens mijn eigen Bert (en die 147) afmaken, ik dacht dat die van jou serieus gewokkeld was. Vandaar!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

ma mei 09, 2005 19:18

Ik weet op dit moment nog een 155 in de sloop staan waar ik af kan halen wat ik wil, en aangezien iedereen het hier over de TS conversie heeft. Wil ik graag weten wat ik er af moet halen voor de ontsteking, want deze zou van de 155 beter zijn als van de 75.
Dus mannen wat moet er af?
Blok zelf is rot en heb geen zin om het er compleet uit te halen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma mei 09, 2005 20:33

Het blok is nu net wat je nodig hebt. :lol: Man: Pluk het hele blok eruit, desnoods, als je echt lui bent ,alleen de complete kop, inlaatspruitstuk sensoren uit het onderblok, startmotor, alle bedrading,ontsteking, brandstofpomp, inspuiting, ecu en de hele rimram. Kun je later altijd nog weggooien wat je niet denkt nodig te hebben.
Is het wel een 2.0 blok???
Ik neem hierbij aan, gezien het topic onderwerp, dat je dit blok wilt veiligstellen voor je toekomstige 105 ???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: TUNING 105

ma mei 09, 2005 21:44

inderdaad wel ff kijken of het een 2.0 is...anders is het een 1.7 (niet snel) 1.8ts 8v (is niet zo snel) of 16v (is bijna net zo snel als een 2.0 8v)
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Tuning onderwerpen”